Aviseringar
Rensa alla

Hälsa och träning


Ämnesstartare

Träningstips? VIll få ut mest muskler på rumpa, sen vill jag minska min mage och lår en aning. Vill inte att låren ska börja "Puta utåt" påframsida eller baksida av muskler, vill alltså ha raka lår om ni förstår.
Sen ni som äter hälsosamt, vad ska man äta till frukost, lunch och middag? Har länge velat äta mer hälsosamt så nu tar jag tag i det...


   
Citera
Ämnesetiketter

rompaaa:

Sen ni som äter hälsosamt, vad ska man äta till frukost, lunch och middag?

Ägg och havregrynsgröt är bra till frukost. Frukt, grönsaker och fisk är alltid bra annars.

Undvik socker och ohälsosamt fett. Om du inte äter mycket fisk så ta Omega 3-tillskott.


   
SvaraCitera

Ut och spring, den bästan träningen. Själv tycker jag inte att det är snyggt med tjejer med lår utan några muskler alls, så jag skulle ändå råda dig att göra lite knäböj med kanske hantlar osv, men u choose. Vilken träning som helst där du känner att det bränner i rumpan och låren/hela benen, är ok.

Undvik som det redan nämnts, socker och dåligt fett och se till att äta mycket frukt och grönt, en lagom mängd kolhydrater (ät mer kolhydrater om du tränar), och protein (kött, bönor mm.) och få i dig nyttigt fett som finns i bl.a. lax, nötter....Och mycket fisk. Vi äter alldeles för mycket kött [n]


   
SvaraCitera

Du vill ha muskler på rumpan men inte på benen? Teoretiskt är det väl möjligt men det skulle väl inte vara snyggt? Symmetri och proportioner är fint.

Din mage minskar du genom att minska din fettprocent, det gör du genom att gå ner i vikt. Se till att styrketräna i kombination med eventuell diet för annars kommer du banta bort dina muskler också.

Om du vill komma igång med träning och få en mer attraktiv, sund och stark kropp så rekommenderar jag stronglifts 5x5 om du tror att det ska vara enkelt och bekvämt så kan du skita i det direkt btw, krävs engagemang för att förändra sin kropp på ett sunt sätt.

-tyraaw:

Ut och spring, den bästan träningen.

Kommer inte säga något om det där mer än att undra på vilket sätt konditionsträning kommer få TS att nå sina (om än verklighetsfrånvända pga okunskap) mål?


   
SvaraCitera

Zodd:

Ägg och havregrynsgröt är bra till frukost. Frukt, grönsaker och fisk är alltid bra annars.

Undvik socker och ohälsosamt fett. Om du inte äter mycket fisk så ta Omega 3-tillskott.

Detta [y] till havregrynsgröten kan du gärna ha bär och mjölk [cute] om du är en sådan som bara helt enkelt inte kan äta havregrynsgröt utan sylt så kan du köra med äppelmos som åtminstone innehåller i regel hälften så mycket socker som t ex lingonsylt.

Det är lätt att folk omställer sin diet helt, men det resulterar oftast i att kroppen reagerar något stark till en början pga omställningen. Så gå inte för hårt på!

Sen när det kommer till träning så är det svårt att inte "råka" träna andra muskler, låren då du tränar rumpan. Jag brukar köra utfall med skivstång på axlarna iaf. Det är VIKTIGT att du får i dig protein inom 20 min efter träning, om du vill få ut någon vidare effekt!


   
SvaraCitera

polymyalgia_reumatika:

om du är en sådan som bara helt enkelt inte kan äta havregrynsgröt utan sylt så kan du köra med äppelmos som åtminstone innehåller i regel hälften så mycket socker som t ex lingonsylt.

Själv brukar jag köra med fun light-saft i. Billigt och sockerfritt alternativ som fungerar bra.


   
SvaraCitera

Ni överdriver betydelsen av olika slumpmässiga maträtter och bidrar till förvirring, fy skäms.


   
SvaraCitera

Kommer inte säga något om det där mer än att undra på vilket sätt konditionsträning kommer få TS att nå sina (om än verklighetsfrånvända pga okunskap) mål?
Nej, det kommer inte få henne att nå sitt mål, alltså att få en vältränad rumpa, men inte alls muskulösa lår, dock kommer det definitivt hjälpa henne. Men jag ber om ursäkt för att jag då inte nämnde det, men menade att, att löpa är den bästa träningen överlag.
Och så skulle jag kanske ha lagt till "enligt mig", självklart håller inte alla med om mitt påstående, men då hon inte verkar vara kanske så jättevan med träning, så är jogging alltid bra både för nybörjare och vältränade personer, men framförallt för nybörjare med mindre kunskap om träning som vill börja med något som vem som helst kan.
Och att springa kommer ju hjälpa henne på traven då det bränner fett, hon får då alltså större chans att få en tightare och fastare kropp, eller gå ner i vikt.


   
SvaraCitera

Menade att skriva till Rävpojken, blev lite fel bara. Den första delen där var alltså inte jag som skrev 😛


   
SvaraCitera

Rävpojken:

Ni överdriver betydelsen av olika slumpmässiga maträtter och bidrar till förvirring, fy skäms.

På vilket sätt överdriver vi? Har inte skrivit att hon ska utesluta att äta vissa maträtter. Har knappt gett exempel på "maträtter", utan snarare ex på bra ingredienser och födeämnen. Och ja, man kan äta det mesta så länge man äter måttligt av det. Man tjänar inte på att äta ihjäl sig på något utav de "nyttigare" alternativen, när man istället kan lyxa till med något mindre nyttig men istället inte äta så mycket utav det.

Zodd:

Själv brukar jag köra med fun light-saft i. Billigt och sockerfritt alternativ som fungerar bra.

Har haft svårt för Fun Light på senare dar'. De använder väl sig utav sötningsmedel istället? Undviker Light-produkter i överhuvudtaget, förutom när jag inhandlade kvarg vid något tillfälle.


   
SvaraCitera

polymyalgia_reumatika:

De använder väl sig utav sötningsmedel istället?

Ja, bättre än socker helt klart.


   
SvaraCitera
kachin

Rävpojken:

Ni överdriver betydelsen av olika slumpmässiga maträtter och bidrar till förvirring, fy skäms.

+1
Du har koll på grejerna grabben [cute]


   
SvaraCitera

Och det är faktiskt viktigt att få i sig något efter träning, främst proteiner.


   
SvaraCitera

-tyraaw:

men menade att, att löpa är den bästa träningen överlag.

Beror helt på ens mål och förutsättningar. Att du tycker att den träningsformen är bäst spelar ingen direkt roll och när du uttryckte dig som du gjorde bidrar det till förvirring.

-tyraaw:

Och att springa kommer ju hjälpa henne på traven då det bränner fett, hon får då alltså större chans att få en tightare och fastare kropp, eller gå ner i vikt.

Löpning bränner inte fett, löpning gör av med energi (kcal) om man sedan bränner fett eller lägger på sig fett beror på om man fått i sig mer kalorier än vad man gjort av med under en viss tidsperiod.

obs försöker inte vara dryg vill bara räta ut frågetecken.

polymyalgia_reumatika:

å vilket sätt överdriver vi? Har inte skrivit att hon ska utesluta att äta vissa maträtter. Har knappt gett exempel på "maträtter", utan snarare ex på bra ingredienser och födeämnen. Och ja, man kan äta det mesta så länge man äter måttligt av det. Man tjänar inte på att äta ihjäl sig på något utav de "nyttigare" alternativen, när man istället kan lyxa till med något mindre nyttig men istället inte äta så mycket utav det.

Det är inget fel på tipsen i sig, om ts gjort en tråd med "tips på bra nyttiga maträtter" nu vill ts bygga muskler och minska i fett, så som sagt

Rävpojken:

Ni överdriver betydelsen av olika slumpmässiga maträtter och bidrar till förvirring

kachin:

+1
Du har koll på grejerna grabben

[blush]


   
SvaraCitera

polymyalgia_reumatika:

Och det är faktiskt viktigt att få i sig något efter träning, främst proteiner.

Helt riktigt, man bör äta så snabbt so möjligt efter ett pass.


   
SvaraCitera