Aviseringar
Rensa alla

Hämnd


Ämnesstartare

För bara tre månader sedan var jag ett mobboffer.
Idag går jag på en ny skola och allt i mitt liv har blivit så mycket bättre.
Men problemet är att en av mina mobbare var lite besatt av mig eller något, och även fast vi inte går på samma skola så har jag träffat på den personen
och jag står inte ut med att se hur den kollar på mig för att den vet att den ''vann''
(Det blev jag som bytte skola, lärarna var inte särskillt hjälpssamma, ingen ställde upp för mig, personen spred falska rykten om som folk valde att tro på)

Även fast saker och ting har blivit så mycket bättre o.s.v så känner jag att jag måste lämna ett avtryck.
Det känns inte rättvist att veta att personen tog allt ifrån mig.

Tips på (laglig och inte dum)hämnd UPPSKATTAS?

/förlåt för min fula text men orkade inte skriva på ett bättre sätt.


   
Citera

Lägg sten i handväskan och slunga till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Lägg sten i handväskan och slunga till?

Jag kan alltid försöka.. Nej, men på riktigt.


   
SvaraCitera

fiskekyrkan:

Jag kan alltid försöka.. Nej, men på riktigt.

Allvarligt, en mobbare förstår sig inte på vänd andra kinden till direkt. En fråga vill du få en liten egen seger för dig själv eller vill du få en storslagen seger av något slag där alla ser dig som den vinnande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissa människor har ju kul


   
SvaraCitera

Skriv en insändare till valfri dagstidning om vad du varit med om där du namnger skolan du var tvungen att lämna (och inte anonymt). Tror inte så mycket på hämnd, men jag tror på upprättelse. Personen har spridit rykten om dig och det är inte mer än rätt att du får berätta din sida av vad som hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Allvarligt, en mobbare förstår sig inte på vänd andra kinden till direkt. En fråga vill du få en liten egen seger för dig själv eller vill du få en storslagen seger av något slag där alla ser dig som den ?

En storslagen seger för mig själv, Det är vad jag vill ha.


   
SvaraCitera

Den bästa hämnden är att du skaffar dig ett bra liv, vänner och visar att du lyckats trots deras mobbing. Ger du dig på dem så kommer de garanterat ge tillbaka och då har du startat allt igen. Fokusera på dig och ditt eget liv istället.


   
SvaraCitera

du kan ju iof anmäla både dem och skolan


   
SvaraCitera
höna

feskekyrka heter d ju


   
SvaraCitera

fiskekyrkan:

En storslagen seger för mig själv, Det är vad jag vill ha.

Är rädd att Isola egentligen har det mogna svaret här men nu söker vi kortsiktigt belönade sätt och tydligt avslut. Väl använt våld är då svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Skriv en insändare till valfri dagstidning om vad du varit med om där du namnger skolan du var tvungen att lämna (och inte anonymt). Tror inte så mycket på hämnd, men jag tror på upprättelse. Personen har spridit rykten om dig och det är inte mer än rätt att du får berätta din sida av vad som hänt.

Det lät faktiskt bra! Men jag är lite osäker på det.. Lärarna var inte så hjälpsama, men det verkar vara så i andra fall också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Den bästa hämnden är att du skaffar dig ett bra liv, vänner och visar att du lyckats trots deras mobbing. Ger du dig på dem så kommer de garanterat ge tillbaka och då har du startat allt igen. Fokusera på dig och ditt eget liv istället.

Mitt liv har blivit väldigt mycket bättre över sommaren och nu i min nya skola. Jag tycker själv att jag har mycket bättre liv en personen och jag har träffat nya människor som jag verkligen tycker om.
Men saker den har sagt om mig lever kvar och jag vill kunna se den personen utan att det är jag som har ''förlorat''


   
SvaraCitera

fiskekyrkan:

men det verkar vara så i andra fall också.

Bara för att "alla" är avtrubbade och passiva betyder det inte att det är acceptabelt. Nu är jag inte insatt på nåt vis, men det verkar som att det i regel är den mobbade som får vika undan i de flesta liknande situationer. En viktig sak att uppmärksamma, med andra ord.


   
SvaraCitera

fiskekyrkan:

Tips på hämnd UPPSKATTAS?

Även om jag förstår hur det känns, även om det inte gick så långt för mig, så är hämnd (på dåliga sätt) inget vi vill uppmuntra här.

Läs de vettiga inläggen ovan, förlåt dem för vad de gjort (även om det är sjukt svårt just nu) och lev vidare utan att hindras av det som varit. Sjunk inte till mobbarnas nivå, det blir inte bättre för dig då.

Lycka till!


   
SvaraCitera