Aviseringar
Rensa alla

hände världens konstigste sak


Ämnesstartare

MissAnox:

Varför uppmanar du någon som kan ha problem med näringsbrist att äta grönsaker!!?!

m1 hallå jag ÄTR MASSSOOOORR

idag så åt jag TRE små skålar me flingor TILL FRYKOST


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

ja säger ju inte att hon borde BARA äta det? men om man har näringsbrist käkar man ofta för lite sånt! självklart ska man ha varierad kost!

alltså jag orkar inget mer nu. Unga tjejer med näringsbrist skär inte ner på grönsaker. De skär ner på bröd och pasta, salt och socker. Det är idiotiskt att göra så och dessutom jättefarligt. Sallad ska man också äta men det finns mycket lite näring i det och fyller bara magen.[n] Du valde faktiskt att utesluta kolhydrater och föreslog nån slags bantningskur med proteiner, grönsaker och frukter. Jag blir uppriktigt arg över att du kan skriva någonting sådant! Vidrigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BAdassbee:

m1 hallå jag ÄTR MASSSOOOORR

idag så åt jag TRE små skålar me flingor TILL FRYKOST

Okej, så bra då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Okej, så bra då

mn du verka ju tro att ja ätr mini, när ja ätr massiv[sad]

MissAnox:

Du valde faktiskt att utesluta kolhydrater och föreslog nån slags bantningskur med proteiner, grönsaker och frukter

nä, hon skrev att ja bord äta mer grönsakr, resten kan ja klura ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Du valde faktiskt att utesluta kolhydrater och föreslog nån slags bantningskur med proteiner, grönsaker och frukter. Jag blir uppriktigt arg över att du kan skriva någonting sådant! Vidrigt

finns många som skiter i grönsaker och äter icke näringsrik mat också! tror denna tjej behöver käka mer av allt men i många fall vet man inte och käkar typ en macka om dan osv.

vet många fall när det är så. man ska självklart äta kolhydrater, proteiner, fibrer, vitaminer och allt sånt.

När jag har haft näringsbrist har det varit för att jag ätit typ pasta me ketchup till middag varje dag och typ mackor. snackar ur egen erfarenhet bara...


   
SvaraCitera

BAdassbee:

n

Högt blodtryck skulle jag gissa på, det kan orsakas av stress, sen kan tankar styra känslor, eller ah, jag tror inte det finns tillfällen då dom inte styr känslor men du kan ha blivit rädd för att du inte förstod vad som hände vilket ledde till negativa tankar vilket gjorde så att du började gråta..
Om det är sant detta med tankarna så borde du fortfarande känna dig ledsen eller så kände du dig ledsen väldigt långt efter att du grät..

Men se det ifrån den ljusa sidan, det är inte varje dag ens kropp går igenom sånt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

Om det är sant detta med tankarna så borde du fortfarande känna dig ledsen eller så kände du dig ledsen väldigt långt efter att du grät..

ja grät int pga va ute så fiock nöja mig me att tuggga läpp1 av mig, dessutom e ja 1 expert på att bita ihop

JoElite:

Men se det ifrån den ljusa sidan, det är inte varje dag ens kropp går igenom sånt 🙂

nej men nån gång lr flera gångr var 1-2 veckr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

tror denna tjej behöver käka mer av allt

nej m1 ja lovr ja ätr n massa och ska fortsätta me d tills sommarlovt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

snackar ur egen erfarenhet bara...

Jag med.
Jag gjorde aldrig så, visste inte ens att det finns de som gör det.


   
SvaraCitera

BAdassbee:

dessutom e ja 1 expert på att bita ihop

jag litar på att du har många anledningar att tro att det uttalandet är korrekt, vi är dock väldigt bra på att ljuga för oss själva, är du säker på att det fungerar att bita ihop och förtrycka känslorna :P?

förtryckta känslor kommer tillbaka med vrede för att hämnas.
Det är så att när vi förtrycker känslor så försöker hjärnan kolla om det fungerade vilket betyder att man börjar tänka på saken igen, det e sjukt farligt att bita ihop, vi är varelser med känslor, så enkelt är det..
Det är INTE bra att neka sanningen, vi måste kunna visa känslor..
( Möjligt att vi inte tolkar "bita ihop" på samma sätt )
inte ens säker på att jag ska skicka detta lol.

BAdassbee:

nej men nån gång lr flera gångr var 1-2 veckr

Hooly sht, det lät inte bra 🙁
hoppas du lyckas lösa detta, om det inte finns någon
"fysisk" förklaring så får du nog ta kontakt med någon du kan prata med 🙂 (proffs)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BAdassbee:

m1 ja lovr ja ätr n massa och ska fortsätta me d tills sommarlovt

va äter du en vanlig dag då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

r du säker på att det fungerar att bita ihop och förtrycka känslorna :P?

d hjälper i stund1

JoElite:

förtryckta känslor kommer tillbaka med vrede för att hämnas.

haha låtr massa som mig

JoElite:

Hooly sht, det lät inte bra 🙁
hoppas du lyckas lösa detta, om det inte finns någon
"fysisk" förklaring så får du nog ta kontakt med någon du kan prata med 🙂 (proffs)

kan ju gå till sjuksköterskan på skolan


   
SvaraCitera

Badass, jag vill inte låta som att jag angriper dig och säger att jag VET allt om ditt tillstånd, men det kan vara en lärorik bana att tänka i, om du är i den situationen jag tror att du är så är det möjligt att det beror på det jag sa 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

va äter du en vanlig dag då?

d r olika, ibland så får ja väl lite tillbaka fall(t.ex. nu, ja vill int äta)

till frukost åt ja: tre små skålar me flingor(var vldigt hungri dnt blame me)

till lunch åt ja: ettlitet nudelpaket

nyss åt ja fakitskt lite sallad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BAdassbee:

nyss åt ja fakitskt lite sallad

middag då?


   
SvaraCitera