Aviseringar
Rensa alla

Hänga ut ngn - hur ok?


Ämnesstartare

1a.jpg

från ph-calles insta. 
Jag undrar varför man inte kan lösa problemet på bästa sätt istället för att hänga ut någon i hopp om att så många som möjligt ska Hata (eller ogilla, förakta) personen tills den "lägger av".
Har aldrig förstått poängen med att offentligt skälla ut någon och verkligen trycka ned den så att alla ser. Varför gör man så, egentligen? Tror det handlar om rädsla för olika saker.
Det uppenbara är att personen som varit Jobbig har eller har haft ett problem och att man skrattar åt den för att den ska känna skam, löser nog inte grundproblemet

att en intern konflikt blir iscensatt i det offentliga & att folk hakar på: slå den utsatta så mycket som möjligt tills den försvinner... 

Vad tycker ni om det?


   
Citera
Ämnesstartare

Har ingen aning om vad som hänt pga kollar ej på ph men det är väl rätt jävla tramsigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Har ingen aning om vad som hänt pga kollar ej på ph men det är väl rätt jävla tramsigt. 

 vet inte heller riktigt vad som hänt mer än att calle anklagar paow för att försöka förstöra mellan han & hans nya tjej
samtidigt sitter han & berättar för alla att hon knarkar 


   
SvaraCitera

nej jag tycker inte det är ok
men förväntade mig inte något trevligt från calle, tycker han verkar ganska korkad för att vara ärlig. 


   
SvaraCitera

Absolut inte, aldrig okej. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Absolut inte ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förtydligande: beror på vad personen gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Förtydligande: beror på vad personen gjort

men löser det ngnsin problemet? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

men löser det ngnsin problemet? :/

hen slutar väl förhoppningsvis. hade jag fått en massa hatmail hade jag nog hängt ut dem pga de ska väl stå för vad de skriver. men att lägga ut konflikter mellan mig och folk jag känner är ju en annan grej. om de inte är helt knasiga. kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hen slutar väl förhoppningsvis. hade jag fått en massa hatmail hade jag nog hängt ut dem pga de ska väl stå för vad de skriver. men att lägga ut konflikter mellan mig och folk jag känner är ju en annan grej. om de inte är helt knasiga. kanske.

Hmm, förstår men håller ej med
jag skulle lägga ut men då inte säga vilka de var. Om de inte slutade trots att jag bett dem.

har dock svårt för att tänka mig att ngn inte skulle sluta om den mår bra i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen aning vem snubben är och ännu mindre vad det hela rör sig om. Men en reflektion är att läget blir ju knappast bättre av att hahahlurad hänger ut snubben på UM med bild och allt.  Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR: Har ingen aning vem snubben är och ännu mindre vad det hela rör sig om.

Vad spelar det för roll? handlar om att hänga ut folk 

TOR: en en reflektion är att läget blir ju knappast bättre av att hahahlurad hänger ut snubben på UM med bild och allt.

haha jaja
Han visas på tv & har en offentligt blogg. dessutom är fokuset inte han, i min trådGalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Vad spelar det för roll? handlar om att hänga ut folk

haha jaja
Han visas på tv & har en offentligt blogg. dessutom är fokuset inte han, i min trådGalen

Självklart spelar det roll om det är stadsministern eller om det är en nobody. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Självklart spelar det roll om det är stadsministern eller om det är en nobody. Blink

asså gud... sluta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte vad tjafset handlar om men utifrån detta inlägg tycker jag båda två verkar göra exakt samma sak mot varandra samtidigt som de beskyller varandra för att göra så.

uh. Tröttsamt.


   
SvaraCitera