Aviseringar
Rensa alla

här käkat tetralysal, men nu då?


Lounge

finns en chans att du har blivit immun mot medicinen, ta kontakt med en läkare och förhandla om ev. ny medicin, inte mycket att göra åt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ah man kan bli immun mot den om man avbryter kuren. Prata med doktor.

Lounge:

finns en chans att du har blivit immun mot medicinen, ta kontakt med en läkare och förhandla om ev. ny medicin, inte mycket att göra åt

ja, har hört att man kan bli immun. skulle ju egentligen avslutat kuren nu.

fast nu känns min hud torr och helt fucked up istället. hur jobbigt som helst.

läst en del om mandelolja, nån som provat det? ska återfukta och sådär. men en del säger att det också vara bra mot finnar och framför allt ta bort ärr eller märken från dem. kan det stämma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

ja, har hört att man kan bli immun. skulle ju egentligen avslutat kuren nu.

fast nu känns min hud torr och helt fucked up istället. hur jobbigt som helst.

Smörj in huden ordentligt! När jag inte kunde äta tetralysal längre pga fick förhöjt tryck i hjärnan (jättejättejätteovanlig biverkning som knappt står med i bipacksedeln men som ska göra det nu pga mitt fall) så fick jag den ockerdyra krämen duac. Den funkar rätt bra om man har den i kylskåpet och använder varje morgon och kväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jättejättejätteovanlig biverkning som knappt står med i bipacksedeln men som ska göra det nu pga mitt fall

braaa!! haha

isola:

krämen duac

aldrig hört om den. mamma kom hem med mandelolja nu iaf, ska prova det [smile]


   
SvaraCitera

kom ihåg att tvätta dag och natt(glöm inte att återfukta med en återfuktningskräm som matchar din hudtyp, gäller samma sak med vad du tvättar ansiktet med), använda ansiktsmask och peeling regelbundet, ansiktsvatten är även ett sjukt bra tips - hyn känns alltid fräsch efteråt också, inte för fet foundation(helst mineralsmink), vara ute utan hudsmink minst två ggr i veckan samtidigt som du använder medecinen. borde funka! annars kan du ju gå och sola någon gång då och då så får du inte bara bra hy, utan även brun och fräsch hy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fukän åmåel:

annars kan du ju gå och sola någon gång då och då så får du inte bara bra hy, utan även brun och fräsch hy

dina tips låter bra. men får ej sola samtidigt som jag käkar tetralysal [smile]

men nån som vet hur länge jag måste varit fri från den för att få sola?


   
SvaraCitera

trubdruider:

men får ej sola samtidigt som jag käkar tetralysal

jaha hahah, kanske inte var så bra isf[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fukän åmåel:

jaha hahah, kanske inte var så bra isf

haha nää [smile]

men annars är sola bra! i lagom mängd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

fucked

alltehär kansche beror på ah du vet, det där :$


   
SvaraCitera

trubdruider:

men annars är sola bra! i lagom mängd

se till å inte få cancer ba[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är vanligt att tetralysal bara ger tillfällig effekt. Om acnen kommer tillbaka ska du be om remiss till hudläkare.

Behandla inte torrheten med olja, att din hud är acnebenägen vittnar om att den är fet. Fet hy kan ha brist på fukt och därmed bli yttorr och stramande, så använd fuktkräm utan fett istället.


   
SvaraCitera