Aviseringar
Rensa alla

Här sammanfattar vi det mångkulturella samhället


Ämnesstartare

Kort och gott, här sammanfattar vi det mångkulturella samhället och dess sociala och ekonomiska konsekvenser. 


   
Citera
Ämnesstartare

Får väl börja själv då, en färsk undersökning från Norge visar att var tionde kvinna i Norge upplevt att hon blivit våldtagen. Våldtäkterna har ökat i Norge i takt med invandringen, precis som i Sverige. Tidigare statistik från just Norge visar just att invandrare är kraftigt överrepresenterade i norsk statistik kring våldtäkter. Ökningen av våldtäkter kan ses som en tydlig konsekvens av vår stora invandring och vårt nya spännande mångkulturell samhälle.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/undersokning-var-tionde-norska-valdtagen/

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/


   
SvaraCitera

vettig mat.


   
SvaraCitera

player one:
vettig mat.

man behöver inte tex muslimer för att kunns göra kebab. inte turkar heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kuddenärmjuk:

man behöver inte tex muslimer för att kunns göra kebab. inte turkar heller

Samtidigt kan man ha turkar och muslimer utan att för den delen ha ett mångkulturellt samhälle. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: http://www.dn.se/nyheter/varlden/undersokning-var-tionde-norska-valdtagen/

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/

Att du kopplar ihop dessa två artiklar ska jag nog inte kommentera.

Precis som vanligt anges det att de flesta våldtäkter sker av bekanta, alltså inte överfallsvåldtäkter.

Har du verkligen skapat en tråd enkom för att sprida rasistisk dynga. Räcker det inte med trådarna du redan har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diverse småsinnade rövhål gillar att alienera sig från samhället och klaga på hur synd det är om dem för att de är livrädda för allt som är dem främmande, till den grad att de projicerar alla sina problem på det de inte förstår.


   
SvaraCitera

kuddenärmjuk:

man behöver inte tex muslimer för att kunns göra kebab. inte turkar heller

för det första så förklarar inte det varför falafeln är bättre i malmö än i stockholm. för det andra så är det väl strunt samma huruvida vi behöver turkar eller araber för att tillverka den, det begrepp som är aktuellt är väl mångkultur, och kulinariska variationer med geografi är väl absolut kulturellt betingade. men du kanske anser att kulturell import i form av kebab är okej, men inte av personer med annan etnicitet? då är det ju inte mångkultur du motsätter dig, då är det bara vanlig hederlig xenofobi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dra åt helvete. har du inte något bättre för dig än att propagera på ett forum med unga medlemmar? Internetkrigare 2.0.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
dra åt helvete. har du inte något bättre för dig än att propagera på ett forum med unga medlemmar? Internetkrigare 2.0.

Nej. De unga är vårt lands framtid. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Nej. De unga är vårt lands framtid.

mer som vårt fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas, är de samma fall med dig som det är med Jimmie Åkesson som blivit trakasserad när han var yngre utav "osynliga invandrare"? Vilket får dig att bli en högerextrem, främlingsfientlig person med sjuka åsikter. jag menar när de börjar ju någonstans när man är ung ändå. Jimme Åkesson 2.0.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: men du kanske anser att kulturell import i form av kebab är okej, men inte av personer med annan etnicitet?

Själv motsäger jag mig varken personer av en annan etnicitet eller kulturella importer. Det jag motsäger mig är det mångkulturella splittringssamhälle som vår extrema invandringspolitik har skapat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Att du kopplar ihop dessa två artiklar ska jag nog inte kommentera.

Precis som vanligt anges det att de flesta våldtäkter sker av bekanta, alltså inte överfallsvåldtäkter.

Har du verkligen skapat en tråd enkom för att sprida rasistisk dynga. Räcker det inte med trådarna du redan har.

Statistiken talar sitt tydliga språk.

Att kritisera det mångkulturella samhället och belysa om de problem som skapats från det är inte att "sprida rasistisk dynga". Att hävda att olika människor är olika värda på grund av dess etnicitet är att vara rasist. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Statistiken talar sitt tydliga språk.

...


   
SvaraCitera