Aviseringar
Rensa alla

Här sammanfattar vi det mångkulturella samhället


Ämnesstartare

Anura:
Niklas, är de samma fall med dig som det är med Jimmie Åkesson som blivit trakasserad när han var yngre utav "osynliga invandrare"? Vilket får dig att bli en högerextrem, främlingsfientlig person med sjuka åsikter. jag menar när de börjar ju någonstans när man är ung ändå. Jimme Åkesson 2.0.

Jimmie Åkesson blev inte "trakasserad" och de enda som lagt stor vikt vid händelserna Jimmie Åkesson beskrev från sin barndom är politiska motståndare och media. Han själv har sagt att det inte spelar så stor roll i hans politik utan att det enbart gjorde att han i tidig ålder förstod att det fanns en splittring och en motsättning i samhället. Något han troligtvis ändå hade förstått senare i livet. 

Jimmie Åkessons egna text kring saken:

"Jag valde att inte gå så djupt. Främst för att det skulle ge fel bild, ta för stort utrymme från helheten. Det var nämligen bara en liten del av verkligheten. En liten del som förvisso etsat sig fast i mitt minne och alldeles säkert präglat mig på olika sätt, men som jag samtidigt inte vill tillskriva allt för stor betydelse för vem jag så småningom blev.

Jag kunde naturligtvis också ha berättat om hur imponerad jag var av den rumänske killen som kom till vår klass, hur duktig och väluppfostrad han var, hur vi delade intresse för musik, hur bra jag kom att tycka om honom. Jag kunde ha briljerat med mina kunskaper i rumänska, som vi lärde oss på rasterna. (Dock mestadels fula, barnförbjudna ord...) Jag kunde ha talat om att några av dem som kom till vår stad som invandrare från bland annat Rumänien idag tillhör mitt parti. Min poäng är att jag upplevde både sådant som var bra och sådant som var dåligt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Vilket får dig att bli en högerextrem, främlingsfientlig person med sjuka åsikter.

På vilket sätt är jag en högerextrem, främlingsfientlig person med sjuka åsikter? Vilka är de här sjuka åsikterna du pratar om som gör mig till högerextrem? Att jag vill motverka segregation genom en mer reglerad invandring? 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Själv motsäger jag mig varken personer av en annan etnicitet eller kulturella importer. Det jag motsäger mig är det mångkulturella splittringssamhälle som vår extrema invandringspolitik har skapat.

jag skrev inte till dig, heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag lyssnade på Jimmie Åkessons berättelser om hur han levde i den där lilla byn så lät de nästan som om han bodde i Compton. Trots att de inte fanns många invandrare där. Jävlar vilken stolle han är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
när jag lyssnade på Jimmie Åkessons berättelser om hur han levde i den där lilla byn så lät de nästan som om han bodde i Compton. Trots att de inte fanns många invandrare där. Jävlar vilken stolle han är.

Nja, han berättade att det fanns bråkiga invandrargrupper där han bodde vilket gjorde att han redan då upptäckte ett splittrat samhälle. Knappast någon anmärkningsvärd iakttagelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: , han berättade att det fanns bråkiga invandrargrupper där han bodde vilket gjorde att han redan då upptäckte ett splittrat samhälle. Knappast någon anmärkningsvärd iakttagelse.

har du sett intervjun? ifrån SVT? Han pratar ju om värsta gängvåldet. 


   
SvaraCitera
Dewad

KONTROVERSIELL ÅSIKT//

Om jag hade åkt till ett land I säg, mellanöstern, och säger åt dom att bygga en kyrka. På engelska. De hade skrattat och sägt åt mig att det är ett muslimskt land.

Men analfabeter från Somalia ska komma hit, be om moskéer, halalkött i skolan, och pension från regeringen. På det svarar jag nej. Vi har vår kultur, våra seder, och vår mat. Om personen i fråga är okej med allt detta, att snubben ber hemma, och att hans son/dotter ska äta vegetariskt I skolan och vara en bra medborgare som är okej med hur sverige gör det, kör på.

Asien åt Asiater, Amerika åt Amerikaner, Afrika åt Afrikaner, Europa åt... Alla?

//KONTROVERSIELL ÅSIKT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dewad: Om jag hade åkt till ett land I säg, mellanöstern, och säger åt dom att bygga en kyrka. På engelska. De hade skrattat och sägt åt mig att det är ett muslimskt land.

Är detta något eftersträvansvärt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

har du sett intervjun? ifrån SVT? Han pratar ju om värsta gängvåldet. 

Ja jag har sett intervjun och han pratar inte om värsta gängvåldet. 
Som sagt:

NiklasW: Jimmie Åkessons egna text kring saken:

"Jag valde att inte gå så djupt. Främst för att det skulle ge fel bild, ta för stort utrymme från helheten. Det var nämligen bara en liten del av verkligheten. En liten del som förvisso etsat sig fast i mitt minne och alldeles säkert präglat mig på olika sätt, men som jag samtidigt inte vill tillskriva allt för stor betydelse för vem jag så småningom blev.

Jag kunde naturligtvis också ha berättat om hur imponerad jag var av den rumänske killen som kom till vår klass, hur duktig och väluppfostrad han var, hur vi delade intresse för musik, hur bra jag kom att tycka om honom. Jag kunde ha briljerat med mina kunskaper i rumänska, som vi lärde oss på rasterna. (Dock mestadels fula, barnförbjudna ord...) Jag kunde ha talat om att några av dem som kom till vår stad som invandrare från bland annat Rumänien idag tillhör mitt parti. Min poäng är att jag upplevde både sådant som var bra och sådant som var dåligt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dewad: Asien åt Asiater, Amerika åt Amerikaner, Afrika åt Afrikaner, Europa åt... Alla?

Ja det är lite så Sveriges mångkulturalister tänker.  På samma sätt som man anser att alla länder förutom Sverige har egna kulturer. Tycker man motsatsen så är man

Nachac: rasist

enligt dessa verklighetsfrånvända stollar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Ja det är lite så Sveriges mångkulturalister tänker.  På samma sätt som man anser att alla länder förutom Sverige har egna kulturer. Tycker man motsatsen så är man

skall man ha stängda gränser eller vad? Sverige bara för Sverige eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

skall man ha stängda gränser eller vad? Sverige bara för Sverige eller vad?

Man ska ha en väldigt liten invandring så man kan se till att invandrare kommer in i det svenska samhället och blir svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Man ska ha en väldigt liten invandring så man kan se till att invandrare kommer in i det svenska samhället och blir svenskar.

man kan ju bara bli svensk genom att andra etniska svenskar ser en som svensk. jag hade nog inte velat leva i ett sådant samhälle. där man rangordnar/kategoriserar vem som är svensk. ett homogent samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är vackert med andra kulturer.. ger lite mer färg liksom.

Det gör mig ledsen att vissa är emot det 🙁 

Alltid blivit extra pirrig i magen av utländska tjejer :$ 

gillar tanken på att ha ungar som lärt sig mammas språk

sitta och prata med varandra om mig som e deras pappa :$ :$ 

typ "yo sister lets cry till he buys us some candy Skadeglädje"

o ja ba ler o ba "va säger ni ungar "

så börjar dom gråta o ja ba erbjuder mig att åka o köpa godis :$

så kmr tjejen in (deras mamma) o ba avslöjar dom fast på deras språk

så säger ungarna "ne det e okej papi älskar dig"

de får mig o tänka på då ja va liten o föräldrarna knappt kunde nå engelska :$

tycker också att det är lite så att man blir vad andra ser en som? Eller i alla fall känner sig så :/ låter de konstig :$ tänker typ mobbning.. alla kallar en äcklig, man känner sig äcklig.. de blir ens verklighet. Sen får man utbrott o ger dom vad dom förväntar sig av en äcklig människa. Och alla "ahaha, sa ju att den var äcklig" 

om ja hade varit invandrare o läst dina trådar hade jag nog gett dig va du förväntar dig av mig som invandrare :$:$ ba för att lol ^^ 

roligare att tänka på hur vi kanske får en ny svensk kultur som består av alla möjliga länders kulturer sen o så :$ o att alla typ ser likadana ut sen för då har vi legat o fått barn me folk från andras kulturer :$

liksom se de positiva me det

älskar mörkhåriga varelser :$

o rödhåriga oxo!

fast inte på killar som har fräknar.. då tänker jag på en gammal klasskamrat och bajs 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: där man rangordnar/kategoriserar vem som är svensk.

Det är fortfarande ingen som sagt att man ska kategorisera någon överhuvudtaget.


   
SvaraCitera