Aviseringar
Rensa alla

Här sammanfattar vi hur vi motarbetar SD


mynona

Sd och andra neofascister brukar ofta använda islamistiska sedvänjor som tex hedersvåld som populistiskt vapen. Jag tycker att det är synd att neofascister monopoliserar frågorna om hedersvåld, så jag brukar bemöta frågor om hedersvåld och påpeka att islamisters och neofascisters könssyn inte skiljer sig åt särskilt mycket.  


   
SvaraCitera

Reeeetooo:

Skolanäldrevårdjobb för både äldre och ungaSluta med splittringspolitiken osv

alla partier gafflar ju om sådant för att vinna röster


   
SvaraCitera

Fingerprints:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18604753.ab

zinken.jpg

Hjärta

väldigt demokratiskt. Det där hjälper bara SD ändå. 


   
SvaraCitera

Fingerprints:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18604753.ab

zinken.jpg

Helt åt helvete. Ett parti med över 10% av rösterna, som 20% kan tänka sig att rösta på och som 25% dessutom vill se i en regering ska alltså inte få komma till skolor och få diskutera politik. Ska man även försöka förbjuda SD ifall partiet skulle få över 30%, 40% eller 50%? Vad är det egentligen för sunkig demokratisyn dessa vidriga anti-demokrater egentligen har? Det enda man gör är att säga att man inte klarar av att föra en saklig debatt och att vi sverigedemokrater har rätt. Ta debatten istället. SD-motståndare som beter sig på det sättet men den unkna värdegrunden kan jag aldrig någonsin ta seriöst. Visst är det så att sådana här IQ-befriade manifestationer gynnar SD enormt, men samtidigt är det ett otroligt bakslag mot demokratin. Jag ser hellre att man för en saklig debatt med oss sverigedemokrater där vi blir motsagda och kritiserade än att oemotsagt låta oss vinna på walkover. Tråkigt.


   
SvaraCitera

Fingerprints: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18604753.ab

"– Man behöver inte hålla med våra åsikter, men det här handlar om demokrati." bra sagt, för till demokratin hör väl ändå att man inte ska påtvingas åsikter från ett främlingsfientligt parti.

Denna artikel är ett praktexempel på varför jag trivs på detta forum. Unga människor (eller nåja, dom flesta) är kloka och öppensinnade. Unga människors klokhet och ännu icke-korrupta sinne ger mig lite hopp om mänskligheten.

Det gör mig även glad att man lät eleverna protestera, jag förväntade mig att läsa om hur polisen skingrade eleverna, men nä.

Bra jobbat!

NiklasW: ag ser hellre att man för en saklig debatt med oss sverigedemokrater där vi blir motsagda och kritiserade än att oemotsagt låta oss vinna på walkover. Tråkigt.

Fast när jag påtalade dina brister i länkarna om personer du påstod ha blivit av med sina jobb på grund av sina åsikter så blev det ingen debatt - du lät mig vinna på walkoverMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera

NiklasW: gynnar SD enormt

Varför blir du så upprörd då?

Jag tycker det var bra av eleverna att ta ställning. Så länge de inte använder våld eller gör något rent kriminellt borde de ha all rätt att protestera mot idioterna som ska komma och föreläsa sin rasistiska bullshit på deras skola.


   
SvaraCitera

Storchen84: Fast när jag påtalade dina brister i länkarna om personer du påstod ha blivit av med sina jobb på grund av sina åsikter så blev det ingen debatt - du lät mig vinna på walkover

Du har aldrig någonsin lyckats föra en seriös och saklig debatt grundat på källor och förståelse för motståndarens argument  Du verkar dessutom försvara direkt avskyvärda anti-demokratiska handlingar vilket återigen bekräftar att jag gjort rätt val när det gäller att ignorera dina dumheter på forumet framöver. Avslutar diskussionen med att citera det jag tidigare skrev: 

NiklasW: Det enda man gör är att säga att man inte klarar av att föra en saklig debatt och att vi sverigedemokrater har rätt. Ta debatten istället. SD-motståndare som beter sig på det sättet men den unkna värdegrunden kan jag aldrig någonsin ta seriöst.


   
SvaraCitera

Zodd: Jag tycker det var bra av eleverna att ta ställning. Så länge de inte använder våld

Bra skrivet - här ser vi unga människor som manifesterar mot rasism och främlingsfientlighet - utan att ta till våld.

NiklasW: Du har aldrig någonsin lyckats föra en seriös och saklig debatt grundat på källor

Fast jag fick dig att stänga ner totalt när jag påtalade bristerna i dina källor om personer som ska ha blivit av jobbet på grund av sina SD-åsikter, speciellt failen med sydsvenskan-artikeln där så ja, du verkar bara kunna diskutera seriöst och sakligt så länge du inte fullkomligt misslyckas - som du gjorde mot mig där. Måste kännas hårt att göra bort sig så brutalt mot någon som" aldrig lyckas föra en seriös och saklig debatt"...

Hjärta


   
SvaraCitera

NiklasW: Du har aldrig någonsin lyckats föra en seriös och saklig debatt grundat på källor

Fast jag fick dig att stänga ner totalt när jag påtalade bristerna i dina källor om personer som ska ha blivit av jobbet på grund av sina SD-åsikter, speciellt failen med sydsvenskan-artikeln där så ja, du verkar bara kunna diskutera seriöst och sakligt så länge du inte fullkomligt misslyckas - som du gjorde mot mig där. Måste kännas hårt att göra bort sig så brutalt mot någon som" aldrig lyckas föra en seriös och saklig debatt"...

Hjärta


   
SvaraCitera

fRxeAGw.gif


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Zodd: Varför blir du så upprörd då?

Jag är demokrat, vilket jag alltid varit, även långt innan jag blev Sverigedemokrat. Yttrandefrihet och demokrati är nog de två viktigaste politiska värderingarna för mig och jag kommer alltid vara upprörd när dessa inskränks, vare sig de som drabbas är sverigedemokrater, miljöpartister eller moderater. Jag går efter Voltaires gamla devis "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem.", kanske inte helt bokstavligt talet men ändå utifrån den grunden. Demokrati och yttrandefrihet är inget man tummar på hur som helst.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Nazister nekas tillträde till skola - demokratin är hotad.


   
SvaraCitera

Så länge man lever i ett rikt land så är alla rasister, S D are eller inte


   
SvaraCitera