Aviseringar
Rensa alla

här sitter ja o driker min 2:a öl


Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

jag gillar iofs. skolan. har hittills bara skolkat de dagar jag inte haft varken mat eller cigg hemma. vilket är typ hela terminen. men ah.

Ser inte poängen med det [shake] Du skolkar för att du inte har mat hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Har också tänkt på journalist, men, risken är att man hamnar på någon lokalblaska och får skriva om Sivert som har de största och rödaste tomaterna och dessutom är äldst i trakten. =((((

hehe. jag sätter alltid upp nya mål för vilka tidningar jag vill jobba för. har inte behövt jobba på något skittidning och hittills har jag kunnat bocka av två mål. nästa mål är Filter. De har väldigt hög standard på sina skribenter, så jag skulle typ kunna nöja mig med en praktikplats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Ser inte poängen med det [shake] Du skolkar för att du inte har mat hemma?

får självmordstankar när jag inte får äta *inbiten tjåckiz*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

jag sätter alltid upp nya mål för vilka tidningar jag vill jobba för. har inte behövt jobba på något skittidning och hittills har jag kunnat bocka av två mål. nästa mål är Filter. De har väldigt hög standard på sina skribenter, så jag skulle typ kunna nöja mig med en praktikplats.

Ja men det är ju skitbra. Ser bra ut.

Blire så att jag söker till journalist så vill jag gärna jobba som skribent på Populär Historia eller någon annan liknande tidning.

gogogogo guuurl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

får självmordstankar när jag inte får äta *inbiten tjåckiz*

Men det är ju det man har skolan till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Blire så att jag söker till journalist så vill jag gärna jobba som skribent på Populär Historia eller någon annan liknande tidning.

gogogogogogogo boy!

Harpya:

Men det är ju det man har skolan till.

mjo, men jag är helt sinnesjukt bitter efter att ha blivit fistad av allt som är det svenska systemet, så jag tycker faktiskt att jag har rätt att skolka när jag känner att jag har skäl för det. emellertid har jag ju faktiskt fått omdömet "duktig och ambitiös" av mina lärare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

mjo, men jag är helt sinnesjukt bitter efter att ha blivit fistad av allt som är det svenska systemet, så jag tycker faktiskt att jag har rätt att skolka när jag känner att jag har skäl för det. emellertid har jag ju faktiskt fått omdömet "duktig och ambitiös" av mina lärare.

Jo, själv skolkade jag förra terminen och fixade två IG:n på köpet[sad] Fick dåligt samvete för det, eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Jo, själv skolkade jag förra terminen och fixade två IG:n på köpet[sad] Fick dåligt samvete för det, eller något.

Har haft 2 IG i hela mitt liv! *dukti* Alltså. SÅ mycket har jag faktiskt inte skolkat. jag är studiemotiverad, men bitter. :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Har haft 2 IG i hela mitt liv! *dukti* Alltså. SÅ mycket har jag faktiskt inte skolkat. jag är studiemotiverad, men bitter. :c

Jag är studiemotiverad, men korkad för att jag är ofokuserad [tard]
Men då kan man ju plugga hemma så då är ju problemen löst, om man inte ska nämna CSN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Jag är studiemotiverad, men korkad för att jag är ofokuserad [tard]

trodde att studiemotivation och fokus gick hand i hand?

Harpya:

Men då kan man ju plugga hemma så då är ju problemen löst, om man inte ska nämna CSN.

precis. CSN har inga undantag för omständigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

trodde att studiemotivation och fokus gick hand i hand?

Ne, jag vill så gärna kunna saker och ting och jag känner det där suget men när jag väl ska börja så förstår jag oftast inte vilket gör att jag tänker på annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Ne, jag vill så gärna kunna saker och ting och jag känner det där suget men när jag väl ska börja så förstår jag oftast inte vilket gör att jag tänker på annat.

du går på gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

du går på gymnasiet?

mhm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

mhm

I see your problem. jag hatade gymnasiet för jag har alltid motiverats av diskussioner och debatter som jag känner att jag vunnit någon kunskap från och det var mycket lite av den varan i gymnasiet. det är mycket lättare att bli fokuserad och engagerad när ens klasskamrater är allt mellan 19-33 år och typ hobbyakademiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

jag hatade gymnasiet för jag har alltid motiverats av diskussioner och debatter som jag känner att jag vunnit någon kunskap från och det var mycket lite av den varan i gymnasiet.

Jo fast en sådan person trivs väl i min skola då eftersom det är rätt mycket av det där. Folk brinner för det de gör och har rätt starka åsikter. Jag själv är inte intresserad av det, men mycket av det jag inte är intresserad av handlar nog om att jag inte är insatt i ämnet eller vet hur man gör.


   
SvaraCitera