Aviseringar
Rensa alla

Härmed skall jag börja skriva enligt den sjunde lagen.


Ämnesstartare

skrev ''Som ett resultat av detta beslöt vi då'' och det blev gnäll som fn pga  uttryckte mig fel, så i den här tråden snackar vi ba myndighetsspråk pga måste öva meeera på det


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

haha fick migrän av att läsa d :((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan tyvärr inte uttala mig om saken, och personen som kan uttala sig har inte telefontid. någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem
Leijonsparf:
jag kan tyvärr inte uttala mig om saken, och personen som kan uttala sig har inte telefontid. någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
jag kan tyvärr inte uttala mig om saken, och personen som kan uttala sig har inte telefontid. någonsin.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

vem
Leijonsparf:
jag kan tyvärr inte uttala mig om saken, och personen som kan uttala sig har inte telefontid. någonsin.

myndighet i värmland.

S3ON:

Hjärta

hörde i princip rakt av just detta för en vecka sen.
-hej, jag vill veta hur ärende x går.
-det vet inte jag, jag är receptionist, och person y som vet har inte telefontid.
-när har y telefontid?
-...y har inte telefontid.
-kan jag ringa imorrn vid någon särskild tid för att kunna nå y?
-...nej.

det kändes som att läsa något av douglas adams. fast, på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samtalet fortsatte typ:

-du kan ringa person z, den har telefontid.

-har z insyn i ärendet i fråga? har z möjlighet att besvara mina frågor?

-...nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:DD säg ja vill prata med schefen. detta sätter skräck i alla

Leijonsparf:

myndighet i värmland.

hörde i princip rakt av just detta för en vecka sen.
-hej, jag vill veta hur ärende x går.
-det vet inte jag, jag är receptionist, och person y som vet har inte telefontid.
-när har y telefontid?
-...y har inte telefontid.
-kan jag ringa imorrn vid någon särskild tid för att kunna nå y?
-...nej.

det kändes som att läsa något av douglas adams. fast, på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: skrev ''Som ett resultat av detta beslöt vi då''

Varför var det fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Varför var det fel?

det fick ju jag inte veta, gissar pga det borde stå ''som ett resultat av detta beslöt vi ATT'' kanske. inte då före


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: det fick ju jag inte veta, gissar pga det borde stå ''som ett resultat av detta beslöt vi ATT'' kanske. inte då före

Beror ju på kontext, men formella sammanhang tenderar ju innebära sparsamt med ord så "då" är väl i sammanhanget att betrakta som utsmyckning då det nödvändigtvis behövs ett "att" i vilket fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Beror ju på kontext, men formella sammanhang tenderar ju innebära sparsamt med ord så "då" är väl i sammanhanget att betrakta som utsmyckning då det nödvändigtvis behövs ett "att"  alla fall.

är lite van sen skoltiden att dra på ord för att fylla mer spejs, så ja kanske rätt. dock inget gnällvärdigt iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: är lite van sen skoltiden att dra på ord för att fylla mer spejs, så ja kanske rätt. dock inget gnällvärdigt iaf

Verkligen inte, fjantigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: är lite van sen skoltiden att dra på ord för att fylla mer spejs, så ja kanske rätt. dock inget gnällvärdigt iaf

Vad och var är den sjunde lagen förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
:DD säg ja vill prata med schefen. detta sätter skräck i alla

den funkar ibland, men chefer har en tendens att vara typ likadana. skulle sluta med att jag var tvungen att vända mig till statsministern för typ hälften av alla ärenden jag har med myndigheter, efter att hela tiden hänvisas till nya personer som är högre uppsatta och inte anser sig ha rätt att göra eller säga något.


   
SvaraCitera