Aviseringar
Rensa alla

Härskar Satan i den här världen?


Satan är min bitch, alltså är det jag som styr egentligen[badgrin]


   
SvaraCitera
Gloria

Bacarah:

Härskar Satan i den här världen?

Så lär Bibeln. Satan erbjöd Jesus alla riken i världen, mot en enda handling av tillbedajn av honom. Så han ägde världen.

I Uppenbarelseboken 12 beskrivs en strid i himmelen då Satan och hans änglar kastas ned till jorden. De får herraväldet över jorden en kort tid.

Bacarah:

Innebär detta att Gud inte har någon makt alls?

Gud har tillåtit att Satan styr och att människor kan välja honom som sin Gud. Då bevisas vems styre som är till människans bästa. Idag ser vi den resultatet. Detta gör att idag massor väljer Gud som sin styresman. Vår tid, som kännetecknas av mycket våld och elände är just den tid då Gud kommer att använda sin makt.

Han kommer att:

"fördärva dem som fördärvar jorden" (Upp. 11:18)

Hans kungarike kommer att förinta andra mänskliga riken och själv bestå för evigt. (Daniel 2:44


   
SvaraCitera
leafar

Gloria:

Gud har tillåtit att Satan styr och att människor kan välja honom som sin Gud. Då bevisas vems styre som är till människans bästa.

Äh... Gud fader allsmäktig hade kunnat bevisa detta utan att människor behövt lida.


   
SvaraCitera
Gloria

leafar:

Äh... Gud fader allsmäktig hade kunnat bevisa detta utan att människor behövt lida.

Absolut! Människorna vände dock honom ryggen. Dom tog lidandet på köpet!!!


   
SvaraCitera
leafar

Gloria:

Absolut! Människorna vände dock honom ryggen. Dom tog lidandet på köpet!!!

Gud har makten att hindra oss från att lyda och få oss att förstå att den enda sanna vägen är Guds väg eller hur? Enda anledningen till att Gud skiter i oss är att vi ska ha fri vilja. Så vi "väljer" lidande. Men det gör ju inte Gud god. Om en förälder säger åt sitt barn att det får välja om det vill klättra i ett berg eller stanna på marken så anser vi att föräldern är ansvarslös som inte ser till sitt barns bästa. Gud är som en sådan förälder. Istället för att visa sig, bevisa att han existerar, tala om för mänskligheten exakt varför hans väg är så underbar så kommer väldigt få att tacka nej.


   
SvaraCitera
leafar

Gloria:

Absolut! Människorna vände dock honom ryggen. Dom tog lidandet på köpet!!!

Gud har makten att hindra oss från att lyda och få oss att förstå att den enda sanna vägen är Guds väg eller hur? Enda anledningen till att Gud skiter i oss är att vi ska ha fri vilja. Så vi "väljer" lidande. Men det gör ju inte Gud god. Om en förälder säger åt sitt barn att det får välja om det vill klättra i ett berg eller stanna på marken så anser vi att föräldern är ansvarslös som inte ser till sitt barns bästa. Gud är som en sådan förälder. Istället för att visa sig, bevisa att han existerar, tala om för mänskligheten exakt varför hans väg är så underbar så kommer väldigt få att tacka nej.


   
SvaraCitera

leafar:

Gud har makten att hindra oss från att lyda och få oss att förstå att den enda sanna vägen är Guds väg eller hur?

Och därmed inskräka den fria viljan.

Det går inte ihop.

Du oroar dig för mycket på det negativa, om du istället med öppet sinne och med ödmjukhet kunde förstå Guds handlande, då skule du bättre förstå det som bibeln dvs Guds ord förmdelar oss människor.

Jag har följt en viss tid din resonemang, och jag har märkt att det spelar ingen roll om man ger dig varken rätt eller fel svar så vänder du på kakan ändå.

Du vill bara ställa i vägen den andre, så långt du kan det. Så det spelar ingen roll om den andre ger dig korrekt svar, du bara vänder på det och forsätter ändå.


   
SvaraCitera

JA DET GÖR HAN. PRISA SATAN, 666.


   
SvaraCitera

Sen modernismens uppkomst.


   
SvaraCitera
Gloria

leafar:

Om en förälder säger åt sitt barn att det får välja om det vill klättra i ett berg eller stanna på marken så anser vi att föräldern är ansvarslös som inte ser till sitt barns bästa. Gud är som en sådan förälder.

I fallet med Adam och Eva var de välinformerade om villkoren som gällde. De var inga barn, utan fullkomliga människor. De ville ha Satans styre, därför att han hade lockat med: "Era ögon ska öppnas, ni blir lika Gud så att ni förstår vad gott och ont är".

Adam och Eva hade allting, de levde i frid och fred i ett Paradis. De tillät orätt begär att få dem till att visa otacksamhet och olydnad mot den som hade visat dem den största kärleken.

Om barnen, trots allt man gjort för dem hamnar i knarkträsket, så slutar man inte att älska sina barn. Man gör allt för att dom ska komma tillbaka till livet igen. Men ofta får dom leva med konsekvenser av sin "olydnad".

Gud satte omedelbart sin räddningsplan i verket. Den skrevs ned i form av en profetia:

"Och jag skall sätta fiendskap mellan dig och kvinnan, och mellan din säd och hennes säd. Denna skall söndertrampa ditt huvud, och du skall stinga den i hälen." (1 Mos. 3:15)

De första människorna visste ju att Guds väg var den bästa, de hade direkt kontakt med sin Skapare. De borde ha vetat bättre.

Idag går de goda nyheterna om Guds rike ut till världens alla "hörn". Människor informeras om varför Guds väg och hans rike är det bästa för dem. Sedan tvingas ju ingen, men alla har chansen att först och främst informera sig, ifall de vill välja Guds styre.


   
SvaraCitera

Ja min vän, jag härskar i denna värld.


   
SvaraCitera

T E R R O R:

JA DET GÖR HAN. PRISA SATAN, 666.

[wink]
Surprise, surprise. Jag är en hon.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Surprise, surprise. Jag är en hon.

Tja homo, varför står det att du är tjej? [confused]


   
SvaraCitera

T E R R O R:

Tja homo, varför står det att du är tjej? [confused]

FÖR att jag är en tjej.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

FÖR att jag är en tjej.

Jojo.. alla vet ju att satan har en stor kuk. [rolleyes]


   
SvaraCitera