Aviseringar
Rensa alla

HÄST-FRÅGAN! läs..


Ämnesstartare

fan vad troll ts känns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Säkert självdöda hästar också. Håppla!

Och jo men visst, självklart kan det vara så. Faktiskt.
Men det kan du, och får nog ganska ofta i dig, på andra vis också. E-ämnen, tillsatser och annat hokuspokus.

Mycket Hokuspokus blir'e.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Det finns alltså INGET som tyder på att en hamburgare är häst.

jag tror du missade mdah's poäng, hamburgekött är ett gammalt pålägg som fanns före hamburgare fanns här, men folk blandar ihop skiten och tror att hamburgekött = hamburgarekött osv osv osv


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

blandar ihop skiten och tror att hamburgekött = hamburgarekött osv osv osv

Var lite det jag försökte syfta till [shake] Hamburgarekött idag är inte häst, det är sedan länge övergett. Nu är det köttslamsor och margarin. Därför kan man inte komma och säga "men alla har väl ätit hamburgare" för neeeeeeeeeeeeee de är inte häst. Tror väldigt få har käkat det. Häst är fint shit.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

hamburgekött är ett gammalt pålägg som fanns före hamburgare fanns här, men folk blandar ihop skiten och tror att hamburgekött = hamburgarekött osv osv osv

"Det som man idag benämner som "hamburgare" är knappast hästkött. Därför bör man ej säga så."

Well, well.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Hamburgarekött idag är inte häst, det är sedan länge övergett.

Men vafan hamburgekött har ingenting med hamburgare att göra, det är ett pålägg som är asgammalt, rökt häst

någon av oss har missuppfattat den andra känner jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det är ironiskt nog brist på häskött i sverige så nu har ica börjat släppa humburgekött som är gjort på nötkött dock


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Men vafan hamburgekött har ingenting med hamburgare att göra, det är ett pålägg som är asgammalt, rökt häst

Meeeeeeeh, petitesser! häst som häst. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det e åsnekött oxå som e inblandat, och det är farligt att få i sig som människa. + man vet inte vad djuren går igenom i sånadär länder t.ex rumänien etc, tänk om hästen har varit sjuk, plågad, elelr tagit emot sprutor etc :S finns krav på vilka hästar som går att äta o vilka går inte

Dan_the_ironman:

har ica börjat släppa humburgekött som är gjort på nötkött dock

hahahah [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Meeeeeeeh, petitesser! häst som häst.

poängen var att folk blandar ihop pålägget med det andra ordet, vilket de uppenbarligen gör [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kött är kött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

kött är kött

nej. det där var dumt sagt


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

vilket de uppenbarligen gör

Haha, shh. Säger man hamburgare så tänker man väl inte på "ah, juste. pålägg. Jag tänker på burgaren på McDonalds (som jag aldrig äter, men ändå)

Men det är inget fel på häst ändå. Skiteri'.

Någon som vet hur de kom på att det var häst? Vem tog den första tuggan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Någon som vet hur de kom på att det var häst? Vem tog den första tuggan!

ngn inspektör inspekterade väl. gissar frankrike + så de gick tbx d ruta ett o kom på företag1 som tydligen har sålt över hela europa [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Men det är inget fel på häst ändå. Skiteri'.

nej häst är bra kött, men vill inte käka om det inte är svenskt

soundsystem:

Någon som vet hur de kom på att det var häst? Vem tog den första tuggan!

labbtest


   
SvaraCitera