Aviseringar
Rensa alla

hästfoder


Ämnesstartare

Postorderhoran:

Om hon ändå inte rids, kan hon inte gå på lite mer stråfoder i vinter då? typ några kilo halm som är väldigt energisnålt? eller varför bantas hon, har någon som är kunnig inom området påpekat?

hon står ju på halm så det har hon ju tillgång till. Jag antar väl det är hennes ägare som beslutat att hon ska ner i vikt, men när jag började ha hand om henne behövde hon verkligen gå ner i vikt plus att hon lått får fång. Nu när hon ser bra ut och inte ser så tjock ut bryr vi oss inte lika mkt om att hon måste gå ner i vikt utan nu är vi lixom nöjda men går hon ner lite till gör det inget.

Postorderhoran:

frågar pga tjejen jag känner som bantar sin häst försöker banta bort en mage som sitter där genetiskt. Man kan inte slimma ett kallblod till galopphästmage liksom... funderar på hur (och om) jag ska säga det till henne.

ok. Hon har nog valt fel ras när hon köpte häst isf, du kanske bör informera henne om att det hon försöker uppnå inte går om hon ska ha en häst med bra hälsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

hälsa.

jag blev jätteglad när jag fyllde höpåsar idag, nu står hästen på 2-3-3 vilket är typ 100 ggr bättre [smile]

minimojen:

fång

aha, okej. Bra att hon kommit i lite bättre form nu iaf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

jag blev jätteglad när jag fyllde höpåsar idag, nu står hästen på 2-3-3 vilket är typ 100 ggr bättre [smile]

det är ju jättebra [smile]

Postorderhoran:

aha, okej. Bra att hon kommit i lite bättre form nu iaf 🙂

ja hon är i mkt bättre form nu. Hon har aldrig haft fång men hon har fångvarning som även blir värre varje sommar (elr om det är på sommrarna den kommer jag vet inte) så i somras hade vi munkorg å henne i hagen iaf så hon inte äter lika mkt gräs.
Sen så är hon lite bortskämd och får en hel del gdis och morötter, fast det har vi också blivit bättre på


   
SvaraCitera