Aviseringar
Rensa alla

Hästsporten gymkhana


Ämnesstartare

isola:

stillastående dressyr.

gymkhana är inte direkt stillastående 😛


   
SvaraCitera

Lici:

gymkhana är inte direkt stillastående 😛

Dressyr är


   
SvaraCitera

Lici:

okej duhar inte fått för dig att vilja börja på det då?

Nej det har jag inte 😮 Trots att det är sjukt kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SB From Hell:

Nej det har jag inte 😮

du kanske ska börja tänka på saken [wink]


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Alla vet ju att hästar inte finns

[love]


   
SvaraCitera

Känns som om stockholm ändå är ganska stor chans att det finns där. Om inte, fråga runt lte på din klubb och samla intresse, är ni nog många kan ridskolechefen med största sannolikhet tänka sig att hjälpa till med att få till nån gymkhanagrupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

på din klubb

jag går itne på ridskola jag har lärt mig rida på egenhand hehe

Postorderhoran:

t få till nån gymkhanagrupp.

men annas var det en bra ide [y]


   
SvaraCitera

Lici:

jag går itne på ridskola jag har lärt mig rida på egenhand hehe

det är väl typ det man minst av allt rekommenderar.
Gå på ridskola några terminer också för att putsa grunderna. Du kan inte flängrida bara, vilket det med stor sannolikhet blir i gymkhana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Gå på ridskola några terminer också för att putsa grunderna

jo det är sant men jag har liksom ridigt ganska mycket och haft "privat lektinder flera gånger i veckan under en längretid förut men jag är liksom 17 år kan jag bara hoppa in i någon ridgrupp sådär?

Postorderhoran:

Du kan inte flängrida bara, vilket det med stor sannolikhet blir i gymkhana.

vad menar du med det?


   
SvaraCitera

Lici:

jo det är sant men jag har liksom ridigt ganska mycket och haft "privat lektinder flera gånger i veckan under en längretid förut men jag är liksom 17 år kan jag bara hoppa in i någon ridgrupp sådär?

Det beror ju såklart på vilken nivå du ligger på. Men allt är möjligt. Har flera exempel på tolvåriga tjejer som rider i grupper med sjuåringar eller med vuxna. Det finns säkert någon vuxengrupp i alla fall d kan vara med i, ofta känner man sig mer hemma där som mer orutinerad äldre ungdom.

Lici:

vad menar du med det?

att du måste kunna rida din häst på ändamålsenligt sätt, på tygeln i skritt trav galopp innan det är lämpligt att "satsa" på gymkhana. Det är också oerhört viktigt med en balanserad, stark sits. Korrekt hjälpgiving är också bra att kunna. Ingen kan påstå att gymkhana är balanserat osv, det är viktigt att kunna rida hästen "vanligt" också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

det är viktigt att kunna rida hästen "vanligt" också.

haha jo det förstår jag , men jag känner mig endå ganska säker på gästryggen men lite finslipning innan skulle kanske itne skada [y]


   
SvaraCitera