Aviseringar
Rensa alla

Häxor.


Ämnesstartare

Finns det några häxor på detta forum?

Vad anser ni om häxor och häxmästare?

Låt oss göra denna tråd till en diskussion kring ämnet häxor. [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blomqvist:

[tard]

Vad menas med [tard]?


   
SvaraCitera
Kitten

Häxor som i sådana som håller på med wicca eller va? Sagohäxor? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

Häxor som i sådana som håller på med wicca eller va? Sagohäxor?

Nutida häxor och häxor från det förgångna. Verkliga häxor med andra ord. Inom Wicca finns det ganska många häxor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

[confused]

blomqvist:

[tard]

Vad blir ni så förvirrade över?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hermione granger är en häxa!!111


   
SvaraCitera

Paulus Af Tarsus:

hermione granger är en häxa

hahahahahha


   
SvaraCitera
Kitten

Lucy:

Nutida häxor och häxor från det förgångna. Verkliga häxor med andra ord. Inom Wicca finns det ganska många häxor.

Vad jag vet är de enda som kallas för häxor kvinnor som håller på med wicca. De häxor som brändes på bål förr i tiden var oftast inte häxor, däremot var det så att vissa av dem höll på med örter och salvor för att lindra sjukdomar. Det ansågs vara trollkonst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

Vad jag vet är de enda som kallas för häxor kvinnor som håller på med wicca.

Det är inte endast inom Wicca det finns kvar häxor. Det finns massor med andra grupper, både mindre och större, som det finns häxor i.


   
SvaraCitera
Kitten

Lucy:

Det är inte endast inom Wicca det finns kvar häxor. Det finns massor med andra grupper, både mindre och större, som det finns häxor i.

Men vad menar du med häxor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dem som kallar sig för häxor idag är uppmärksamhetssökande posers eller efterblivna gothare. Varför kan dem inte bara kalla sig hedningar eller pagan's? Det låter seriösare.
För övrigt så har jag svårt för religioner som folk har uppfunnit i modern tid för att dem har tråkigt, exempelvis Wicca eller 'Dragon Rouge & Den vänstra handens väg', där inte ens skaparna tar sina religioner seriöst med någon form av tro, utan bara vill vara alternativa.

Och så måste häxbränningar vara det sexigaste som någonsin existerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blomqvist:

hahahahahha

skratta inte, hon är det :(:(:(:(:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

Men vad menar du med häxor?

Med häxa menar jag någon som använder sig av magi, örter, formler, ritualer, spådomar och liknande ting. Själv är jag en så kallad pulverhäxa och ägnar mig mestadels åt örter och använder deras skyddande och läkande krafter.


   
SvaraCitera