Aviseringar
Rensa alla

Häxor.


Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Varför kan dem inte bara kalla sig hedningar eller pagan's?

Det beror på att häxa är ett ord som använts mycket länge om sådana människor. Många människor kallar sig dock häxa utan att de egentligen är det.

Hedning och pagan betyder förresten detsamma. [no-no]


   
SvaraCitera
Kitten

Lucy:

Med häxa menar jag någon som använder sig av magi, örter, formler, ritualer, spådomar och liknande ting. Själv är jag en så kallad pulverhäxa och ägnar mig mestadels åt örter och använder deras skyddande och läkande krafter.

Jaha, den sortens häxor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Hedning och pagan betyder förresten detsamma. [no-no]

Jag vet, och båda två orden kan bland annat innebära att man är någon form av häxa, samt att det låter seriösare än att faktiskt kalla sig för häxa, jag kommer aldrig ta någon på allvar som kallar sig för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

det låter seriösare än att faktiskt kalla sig för häxa

Varför tycker du att häxa låter oseriöst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Med häxa menar jag någon som använder sig av magi

Då finns det nog inte så många häxor nej. [zzz]


   
SvaraCitera

Paulus Af Tarsus:

hermione granger är en häxa!!111

och vem fan är du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Då finns det nog inte så många häxor nej.

Tror du inte på magi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Tror du inte på magi?

[tard]

nej [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Varför tycker du att häxa låter oseriöst?

Därför att den allmäna föreställningen av ordet häxa är en ful gammal kärring med spetsig hatt som flyger runt på en kvast. Jag kan inte ta någon seriöst som kallar sig för något förknippat med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Därför att den allmäna föreställningen av ordet häxa är en ful gammal kärring med spetsig hatt som flyger runt på en kvast.

Åh. Jag har aldrig föreställt mig häxor på det sättet, men det beror väl på att jag känner så många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

och vem fan är du

din jävla missbrukare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Åh. Jag har aldrig föreställt mig häxor på det sättet, men det beror väl på att jag känner så många.

Jag föreställer mig inte heller häxor på det sättet, men det är ju liksom definitionen av sagohäxor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gandalf och conor obersts kärleksbarn klart jag är trollkarl.


   
SvaraCitera

Paulus Af Tarsus:

din jävla missbrukare.

jag har tänkt en del.. känner att jag måste träffa dig, har du tid i veckan? imorgon? hör av dig när du läst det här, tack.


   
SvaraCitera

om harry potter skulle ta östrogen skulle man väl kunna kalla honom en häxa med? [confused]


   
SvaraCitera