Aviseringar
Rensa alla

Hai gais halp me.


Ämnesstartare

"Enligt uppgifter från befolkningsregistret i Finland är Ni endast finsk medborgare. Enligt 2 § i värnpliktslagen är Ni således värnplktig i Finland. Om Ni inte sköter Era värnpliktsärenden före 15.12.2009, kommer begäran om efterlysning att göras till polismyndigheterna vid ingången av det år då Ni fyller 19 år. Efterlysningen upphävs först då ärendena har skötts."

Jag har aldrig varit i Finland och pratar inte Finska, visst har dom svenskspråkiga förband men nu råkar det vara så att jag är i så kasst skick att jag antagligen får städa toaletterna vilket jag inte är så taggad för. Eftersom att det tydligen är svårare att undvika värnplikten i Finland undrar jag om någon råkar veta om det finns några kryphål? Måste jag köra på go2jail4oneyear metoden?


   
Citera

Ansök om svenskt medborgarskap?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Ansök om svenskt medborgarskap?

Jo, det var väl det jag tänkte satsa på. Men frågan är om det hjälper nu i efterhand?


   
SvaraCitera

jaa man ska aldrig säga aldrig [cool]


   
SvaraCitera

mm min kompis fick också detta....


   
SvaraCitera

Vistas inte i Finland?


   
SvaraCitera

skriv att du inte vill göra värnplikt, om om du måste så vill du göra det i tyskland som är äran och hjältarnas land


   
SvaraCitera

Finns väl enkla knep du kan använda även där. Som att säga att du vill göra lumpen för att döda negrer och skrika sieg heil, det borde funka. Annars finns det ju klassiska spela psykiskt sjuk och gör cpsaker.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Finns väl enkla knep du kan använda även där. Som att säga att du vill göra lumpen för att döda negrer och skrika sieg heil, det borde funka.

Fast Finland är ju ett bra land så dom kommer bara uppskatta det.[y]


   
SvaraCitera

Pwned.


   
SvaraCitera

Stronghold:

Fast Finland är ju ett bra land så dom kommer bara uppskatta det.[y]

Okej man får skrika "För den röda armén och Stalin vår härskare."


   
SvaraCitera

DeathOrGlroys idé kan nog funka, men om de verkar vara glada över vad du säger ändra till någon annan radikal ståndpunkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead-Inside:

Vistas inte i Finland?

Är det så simpelt? Trodde att efterlysningen skickades ut till den svenska polisen också, vi har ju något avtal med finnarna när det gäller värnpliktiga.


   
SvaraCitera

Fan vad sämst. Hota med självmord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

DeathOrGlroys idé kan nog funka, men om de verkar vara glada över vad du säger ändra till någon annan radikal ståndpunkt.

Får köra på att jag är en svensk patriot som anser att vi borde sätta vår stövel på den finska strupen. Problemet med era negermördare ideer är väl att man antagligen bara får en vapenfri tjänst där borta, alla ska ju vara med och tjäna fosterlandet. Då är det endå lika mycket tid som jag slösar bort.


   
SvaraCitera