Aviseringar
Rensa alla

Hakaer


Ämnesstartare

Nu ska den lite mixxade religonen Hakaer inledas 😀

Info.

Hakaer är en religon som bygger på:

* Titaner
* Ett språk
* 7 gudar
* Några myter
* och some scraps

Historia.

Skapelse historia

I världens böörgan var gjorden en sten bit som var varken "kall" eller "varm". Dom ända levanda varelserna var "Titanerna" stora mäktiga människo liknande varelser, dom var uppdelade i 2 grupper
Ena gruppen var kallad "Solens öga" efter som dom använde din lilla värma som fanns och den andra var kallad "Dödens kyla" eftersom dom använde den lilla värma som fanns.
Solens Öga och Dödens Kyla var alltid i krig med varandra men en dag kom Solens Öga på att dom skulle tända en eld och luta den brinna i 13 dagar efter det så smed dom ett svärd på den som blev kallat Kalscori, Kalscori var varmare en något annat, men även Dödens Kyla fick en idé dom grävde ett jätte stort hål och släppte ner 4 döda titaner där på 10 dagar så hade titanerna förvandlats till vatten som var isande kallt sen smed dom hammaren Sauori och lät den ligga i vattnet i 3 dagar.
Sauori var kallare en något annat.
Solens Öga gav Kalscori till deras ledare Kwendo och Dödens Kyla gav Sauori till deras ledare Kakandi.
4 dagar senare möttes dom i ett stort krig, när Kwendo slungade Kalscori mot Kakandi som försvarade sig med Sauori så skakade hela världen och varenda titan dog och förvandlades till sten.
Sauori och Kalscore sprändes och värm och kyla skapades.

Kalsifer skapades även av Kalscori's explotion och Saunsi av Sauori's explotion.

Språk

Språket som används kallas Hkandi.

I Hkandi används teken oftast men bokstäver går.

Bokstavs alfa betet ser ut så här:

A B C D E F G H I J K L M N O Q R S T Z

Utalet till varje bokstav är ungefär samma som svenskan förutom att ett väsande ljud ska utföras till varja bokstav.

Utal

OBS! utalet visas såklart i svesnka och inte på Hkandi.
C utalas alltid som s sålänge det inte sitter en ' framför, om det sitter ' framför utalas C som K

A = AES B = BSA C = CZ D= DAS E = EAS F= FSA G= GAS
G = GA H= HSA I= I J= ISA K= KA L= L M= MA N= NA
O= OS Q= Q R= RAS S= SZ T=TA Z=ZAR


   
Citera

ÅÅHÅÅ ALLA STAVFEL. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

ÅÅHÅÅ ALLA STAVFEL

jag är sämst på att stava. jag har i praktiken vg mvg i alla ämnen men i svenska är jag knappt godkänd.. [sad] desutom har jag dyslexi som kanppast gör det enklare [cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

dyslexi suger getballe[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

dyslexi suger getballe

mhm [sad]


   
SvaraCitera

liidian93:

mhm

[no-no]
men det är bara att skita i det och leva livet ...
wohooo!
[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]
SMILE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

men det är bara att skita i det och leva livet ...
wohooo!

SMILE

Man lever dag för dag och tar det chill [y]


   
SvaraCitera

liidian93:

Man lever dag för dag och tar det chill

[party]yey!


   
SvaraCitera

Fin religion...

... seriöst. Ge mig en enda anledning att inte låsa tråden. En, och må den vara bra.


   
SvaraCitera

Hepp. Tråd låst.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera