Aviseringar
Rensa alla

Håkan Juholt (s) bedragare av stora mått [mad]


Ämnesstartare

Sedan några dagar tillbaka är det allmänt känt att sossarnas partiboss och härskare Håkan Juholt blåser svenska folket på bostadsbidrag. [sad][mad]

På Flashback debatteras det friskt: Juholt fuskar med bostadsbidrag!

Vad tycker du? Hade han varit en vanlig "svensson" som blåst myndigheterna på 160.000 kronor i bostadsbidrag så hade han med stor sannolikhet fått en eller ett par månaders fängelse. Är det dags att låsa in Håkan Juholt?

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Är väl ingen som är förvånad? Det är sossetradition.


   
SvaraCitera
time
 time

nationaldemokrat:

Vad tycker du? Hade han varit en vanlig "svensson" som blåst myndigheterna på 160.000 kronor i bostadsbidrag

Han ska ju dock betala tillbaka och erkände sitt misstag. Är inte huvudsaken att han gör rätt för sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

Vad tycker du? Hade han varit en vanlig "svensson" som blåst myndigheterna på 160.000 kronor i bostadsbidrag så hade han med stor sannolikhet fått en eller ett par månaders fängelse.

Nej, men dryga böter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är när sånt här uppdagas som man förstår varför riksdagen undantar sig från lagar dem inför.

Men förvånad nej, det är klart att man behöver bostadsbidrag om man bara har 140k i månadslön


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Han ska ju dock betala tillbaka och erkände sitt misstag. Är inte huvudsaken att han gör rätt för sig?

Om jag stjäl 160 000 åker fast så kan jag inte säga till snuten det är lugnt om jag bara lämnar tillbaka det. Han har nu visat att han flera gånger medvetet har fuskat. Han stjäl. Han bor ihop med någon som medvetet har fuskat till sig tiotusentals kronor. Han visar att han helt klart inte har någon moral.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Korrupt politikerpack, men han gillar iaf Elvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Han ska ju dock betala tillbaka och erkände sitt misstag. Är inte huvudsaken att han gör rätt för sig?

Svensk och internationell lagstiftning fungerar inte så. Du kan inte rusa in på en bank och råna banken på 100K och på utvägen bli haffad av polisen och gå tillbaka till kassan och lämna tillbaka pengarna och så är allt glömt. [wink]

Achtung:

Nej, men dryga böter.

Jag vet inte var gränsen går mellan böter och fängelse för bedrägeri. Vill minnas att det går mellan något eller några basbelopp. Dessutom ses brottet ALLTID SOM GRÖVRE om du blåser kommun, landsting eller stat än om du ex stjäl en bil värd några hundra tusen kronor från en privatperson. [confused]

Personligen anser jag att brottet är grövre om en välbärgad politiker - oavsett partifärg - begår liknande brott än om en ensamstående arbetslös mamma (eller pappa) som både af, soc o f-kassan jävlas med skulle begå liknande brott.

dazed:

Korrupt politikerpack, men han gillar iaf Elvis.

Misstänker att det bara är toppen av ett isberg som vi får se eller som uppdagas.

Btw, Presley eller Costello?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

160000:-, jag hade fått bidragsfuska i... 44.444osv år för att komma upp i den summan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får mig osökt att tänka på det här...

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte riktigt vad jag ska säga om fallet. Men oavsett om han menade det eller inte så kommer detta att skada socialdemokraternas anseende en hel del. Sossarna är långt ifrån vad dom var en gång i tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vadå hur får man ens 160 000 i bostadsbidrag? trodde maxgränsen var 1000 kr i månaden eller nåt?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw så tycker jag inte att det är så farligt, visar ba att han har lite brainz, vågar ta för sig och inte är en "men uuuh dedär e ju OLAGLIGT"-människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

btw så tycker jag inte att det är så farligt, visar ba att han har lite brainz, vågar ta för sig och inte är en "men uuuh dedär e ju OLAGLIGT"-människa.

För en som säger att han står på arbetarklassens sida och vill värna om skattebetalarnas pengar är det här en riktig knockout for (L)Ju(g)holt. Långt ifrån Per-Albin Hansson som uppträdde som en riktig arbetare trots att han kommit in i politikens finrum. Åkte spårvagn till jobbet, enkelt klädd och hyrde ut sitt hus han fått tillägnad och lät pengarna gå rakt in i statskassan. Det var manér på honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken fantastisk statsministerkandidat. Tror inte att han kommer avgå, dels för att han är för pampig för att ta ett sådant beslut på egen hand, och dels för att det skulle kosta för mycket att kräva hans avgång redan nu.

Juholtdoktrinen - att komma med ett utspel till lunch och sedan ta tillbaka det före mellanmålet.

Skillnaden mellan Reinfeldt/Borg och Juholt/Waidelich är dag och natt. Hela sosseröran med lögner, ledare, budget, pudlar, 70-tals tal, önskedrömmar och utspel är otroligt pinsam och jag känner medlidande för sympatisörerna som gick i Juholt-fällan. Det är inte kul att vara sosse idag.

I övrigt:

http://svtplay.se/v/2556488/svt_forum/socialdemokraterna_presenterar_budgetforsl...

http://svtplay.se/v/2556867/reinfeldt_och_borg_kommenterar_s-budget

Rööökta.


   
SvaraCitera