Aviseringar
Rensa alla

Håkan Juholt (s) bedragare av stora mått [mad]


Ämnesstartare

Ganthuc:

Det var manér på honom.

men han var inte mysig smålänning med mustasch[no-no] tkr de väger tyngre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Är inte huvudsaken att han gör rätt för sig?

Nog för att man inte har koll på allt, men en som är med och stiftar reglerna borde ju ha lite koll på hur det funkar. Vad fasen gör han annars inom politiken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är lite kul som utomstående att se att folk som tyckte det var skandal när hela borgarregeringen visade sig ha fuskat tycker att det viktiga är att Juholt gör rätt för sig och folk som tycker att Juholt borde avgå oftast tyckte det var okej med lite polsk städhjälp.

Själv säger jag såhär: AVGÅ ALLA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

Btw, Presley eller Costello?

Presley, det är ju den enda Elvisen som man inte behöver säga efternamnet på.

nationaldemokrat:

Misstänker att det bara är toppen av ett isberg som vi får se eller som uppdagas.

Självklart det är så sossar jobbar, prata om ond girighet ena dagen och bidragsfuska till sig skattepengar andra dagen, prata om behovet av fred och kärlek ena dagen och sälja fälthaubitsar den andra dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock så är ju det här en skitsak jämfört med att vi har en utrikesminister som tjänat miljoner på folkmord och förföljelse i oljans namn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Dock så är ju det här en skitsak jämfört med att vi har en utrikesminister som tjänat miljoner på folkmord och förföljelse i oljans namn.

Men han är ju faktiskt borgare så det blir ju mest som någon amerikansk sitcom med att vi bara konstaterar "Oh, that´s our Carl Bildt hohoho!"

Sen pratar han också roligt vilket alltid är pluspoäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Men han är ju faktiskt borgare så det blir ju mest som någon amerikansk sitcom med att vi bara konstaterar "Oh, that´s our Carl Bildt hohoho!"

Semi:

Sen pratar han också roligt vilket alltid är pluspoäng.

Det är väldigt sant det, om man klär sig i psykedelisk kavaj och pratar som en parodi på en greve i typ åsa nisse så är det ju okej med lite dödade negrer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chansen finns att det hänger efter länge, det här ja. Det är ju inte för inte som sossarna kallas "flugpapperpartiet" och moderaterna "teflonpartiet"... Mona Sahlin lånar pengar från fel konto? Expressen gör ett 10-sidorsreportage 25 år senare. Carl Bildt finansierar folkmord? En notis i aftonbladet och sen är det glömt och förlåtet. SSU rapporterar fler medlemmar än de har? Sidmeter i månader. MUF reggar medlemmar genom att bjuda 14-åringar på sprit i utbyte mot en underskrift om medlemsskap? Ett p1-program, sedan glömt och förlåtet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte varför han skulle få halva hyran betalt övht.
Isf borde han få bo i en liten hyretta i Rinkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

(L)Ju(g)holt

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Tycker det är lite kul som utomstående att se att folk som tyckte det var skandal när hela borgarregeringen visade sig ha fuskat tycker att det viktiga är att Juholt gör rätt för sig och folk som tycker att Juholt borde avgå oftast tyckte det var okej med lite polsk städhjälp.

Det finns ett problem och det är att (s) alltid har stått på arbetarens sida, solidaritet, jämlikhet mm. Nu helt plötsligt visar det sig att sossarna inte är så präktiga längre att inte har så mycket arbetaranda i sitt röda blod utan tänker ungefär som vilken moderat som helst.

Ganthuc:

Sossarna är långt ifrån vad dom var en gång i tiden.

Exakt!

Ganthuc:

Långt ifrån Per-Albin Hansson som uppträdde som en riktig arbetare trots att han kommit in i politikens finrum. Åkte spårvagn till jobbet, enkelt klädd och hyrde ut sitt hus han fått tillägnad och lät pengarna gå rakt in i statskassan. Det var manér på honom.

Håller med!

Det viktigaste enl min uppfattning är att politikerna står för sina åsikter och agerar och lever efter dom. Oavsett om de är sossar, kommunister, moderater eller sverigedemokrater.

Ingen skulle säkert reagera på om en politiker... Juholt exempelvis... skulle åka dit för fortkörning eftersom i princip alla bilägare i Sverige någon gång kört för fort. Men här snackas det i princip dagligen om alla bidragsfuskare i radio och TV och att myndigheterna ska jobba ännu hårdare för att komma åt alla bidragsfuskare så då är det ju ännu mer beklämmande att sossarnas högsta ledare begår detta "avskyvärda" brott! Ett brott som enl politikerna är så avskyvärt och omoraliskt.

Blir intressant och se om åklagaren väcker åtal och vad det blir för dom. Blir han frikänd och det blir en prejudicerande dom så finns det säkert flera som kan begära omprovning av sina tidigare domar! Eller... ??????

dazed:

Presley, det är ju den enda Elvisen som man inte behöver säga efternamnet på.

Självklart finns det bara en Elvis. [love]

isola:

Fattar inte varför han skulle få halva hyran betalt övht.

Exakt, med 100K i månadslön har han säkerligen råd att betala sin egen hyra. Kan ge mig fan på att han har gratis luncher också.

Avundsjuk? Yes. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

Avundsjuk? Yes. [blush]

Haha ja
Men obs jag har inget emot att folk som verkligen gör en insats har höga löner, men det går flera tusen på en sådan som han så jag tycker inte att han förtjänar dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

e dom så finns det säkert flera som kan begära omprovning av sina tidigare domar! Eller.

Hade bidragsbrottslagen gällt även riksdagens medlemmar hade det varit solklart, men det verkar osannolikt att de kommer kunna åtala honom för något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men obs jag har inget emot att folk som verkligen gör en insats har höga löner, men det går flera tusen på en sådan som han så jag tycker inte att han förtjänar dem.

Problemet är att de som har de riktigt höga lönerna tycker vi - folket - inte är förtjänta av dom. Att en läkare (kirurg) har 45K i månadslön tycker jag är fullt motiverat. Gör han ett bra jobb utan missar kan han få det dubbla. En partiledare som har kanske 100K - 150K i månadslön och som dessutom trixar med bostadsbidrag är bara för mycket. [mad] Dessutom som sitter för sossarna. Likaså bankdirektörerna som har över 1 MILLION i månadslön. Själv har jag sömnstörningar när jag hört på nattradion att bensinpriset ska stiga med 20 öre imorgon och ångrar att jag inte tankade idag. [blush]

OF 5:

Hade bidragsbrottslagen gällt även riksdagens medlemmar hade det varit solklart, men det verkar osannolikt att de kommer kunna åtala honom för något.

Risken är väl uppenbar att åklagaren är "köpt" av politikerna och i synnerhet av (s) eftersom det är det största partiet. Men bevisligen rasar folket (arbetarna) ute i stugorna och är av en helt annan åsikt.


   
SvaraCitera