Aviseringar
Rensa alla

Halal TV, ren propaganda för SD


Ämnesstartare

Ett program om 3 fanatiska muslimtjejer som i varje program gör ett par intervjuer helt utan mål, ofta handlar det om saker de vill förbjuda. De har bland annat uttalat sig om att de vill förbjuda alkohol på krogen och inte vill skaka hand med män.

Att se detta gör mig bara upprörd, fattar inte äns att religösa program tillåts på svt. Dessutom ställer de bara otroligt dumma frågor och det känns som om de vore 12 åringar.

Pga programmets usla kvalité och slumpvis valda koranen-citat får mig bara att hata programmledarna och enda tänkbara effekten av detta är att bla. sverigedemokraterna får mer vatten på sin kvarn i sina rörlighetsfietliga frågor.

Så varför låter svt sända ett så uselt program? Finns det någon gräns på hur dålig kvalitë någonting får ha och ändå sändas, och finns det någon som uppskattar programmet?


   
Citera

Men det är okej att sända skit som misses lista, i huvudet på gynning o annat rent av c-r-a-p. men inte sånt som faktiskt kan tillföra samhället något? ja ni såkallade SD är verkligen smarta och skulle vara helt underbara för sverige. GOGO SD GO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Men det är okej att sända skit som misses lista, i huvudet på gynning o annat rent av

inte sett något av det, men tror inte det går på skattebatald tv?

ohYEA_:

sånt som faktiskt kan tillföra samhället något?

Du har inte sett programmet antar jag?

ohYEA_:

ni såkallade SD

Hade du både orkat läst och förstå tråden, hade du vetat att jag är mot SD. Problemet med programmet är att det får folk att sympatisera med SD.


   
SvaraCitera

Teal Crab:

inte sett något av det, men tror inte det går på skattebatald tv?

Spelar det någon roll om det är skattebetald eller inte? Det är iallafall inte värdelöst. Du kan ju inte utgå från att ALLA kommer älska programmet för att det är skattebetalt. I huvudet på gynning och annan dynga är exempel på sånt som får ett samhälle att rent av störta.

Teal Crab:

Du har inte sett programmet antar jag?

Jo, 2 gånger och sen slutade jag. Iofs, idag går det igen, kanske ska kolla. Jag är inte så förtjust i det, men det kan vara intressant för andra att få en inblick i hur en muslimsk tjejs värld ser ut i Sverige, just för att det är så omtalat.

Teal Crab:

Hade du både orkat läst och förstå tråden, hade du vetat att jag är mot SD. Problemet med programmet är att det får folk att sympatisera med SD.

SD är fortfarande inte det optimala för Sverige, vilket är rätt obvious med tanke på att Ikea t.ex. skyltar med sina fina mångfalds-reklamer. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Spelar det någon roll om det är skattebetald eller inte? Det är iallafall inte värdelöst. Du kan ju inte utgå från att ALLA kommer älska programmet för att det är skattebetalt. I huvudet på gynning och annan dynga är exempel på sånt som får ett samhälle att rent av störta.

Har som sagt inte sett programmet, men antar att det är ren skit =) Om det är skattebaltalat spelar visst roll, efter som det är vi som betalar borde det uppfylla vissa krav. Reklamtv får sända vilket skit de vill.

ohYEA_:

Jag är inte så förtjust i det, men det kan vara intressant för andra att få en inblick i hur en muslimsk tjejs värld ser ut i Sverige, just för att det är så omtalat.

Muslim eller inte, tycker inte de tjejerna förtjänar att göra ett programm då de är löjligt dåliga på det de gör. Det är som att låta mig göra tv, eller kanske några från Jehovas.

ohYEA_:

SD är fortfarande inte det optimala för Sverige

Verkligen inte, de kan gå och hänga sig. Men programmet får folk att tycka om sd.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

vilket är rätt obvious med tanke på att Ikea t.ex. skyltar med sina fina mångfalds-reklamer.

Hur blir det uppenbart?


   
SvaraCitera

Teal Crab:

Har som sagt inte sett programmet, men antar att det är ren skit =) Om det är skattebaltalat spelar visst roll, efter som det är vi som betalar borde det uppfylla vissa krav. Reklamtv får sända vilket skit de vill.

Ok, fine...
Jag gillar programmet och betalar gärna skatt för att kolla på det, what shall u do now?

Teal Crab:

Muslim eller inte, tycker inte de tjejerna förtjänar att göra ett programm då de är löjligt dåliga på det de gör. Det är som att låta mig göra tv, eller kanske några från Jehovas.

Men det är väl din personliga åsikt... För att mångfald ska fungera förstår du väl att man ska ha rätten att yttra sig. Det har inte bara med mångfald att göra, det är yttrandefrihet. Så.. jag förstår inte riktigt varför du klagar på det (förutom att du tycker det är dåligt).

Teal Crab:

Verkligen inte, de kan gå och hänga sig. Men programmet får folk att tycka om sd.

Haha nej verkligen inte. Vad grundar du det på? Det är ju inte så att man hatar SD, ser programmet o ba SHIT SD IS DA SHITZ.. Eller? Hur logiskt verkar det ^^


   
SvaraCitera

Tycker det verkar vara en bra idé!

Slopa alkoholen på krogarna, ingen vill ändå ha det!

Tjejer och killar ska inte få skaka hand!


   
SvaraCitera

Geigermätare:

Hur blir det uppenbart?

Att så många har börjat acceptera mångfald och förespråkar det, vad är det SD babblar om egentligen nu igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Jag gillar programmet och betalar gärna skatt för att kolla på det, what shall u do now?

Du gillar det inte äns, ofta du betalar tv-licens ändå 😛

ohYEA_:

Hur logiskt verkar det

Hur logiskt verkar det att gilla SD öht? Folk är lättpåverkade annars hade aldrig hitler fårr makt över tyskland etc. Dessutom är det inget som säger att alla som inte röstar på sd hatar dom. Jag är övertygad om att detta skitprogram gynnar sd.


   
SvaraCitera

de vill leka mångkulturella[n]


   
SvaraCitera

Teal Crab:

Du gillar det inte äns, ofta du betalar tv-licens ändå 😛

Tänk om jag hade gjort det då? 🙂

Teal Crab:

Hur logiskt verkar det att gilla SD öht? Folk är lättpåverkade annars hade aldrig hitler fårr makt över tyskland etc. Dessutom är det inget som säger att alla som inte röstar på sd hatar dom. Jag är övertygad om att detta skitprogram gynnar sd.

Jag tror fortfarande inte att detta program kommer få folk att vilja rösta på SD. I alla fall inte tillräckligt många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Tänk om jag hade gjort det då? 🙂

Ingen kan uppskatta någonting som så totalt saknar underhållningsvärde 😛

ohYEA_:

Jag tror fortfarande inte att detta program kommer få folk att vilja rösta på SD. I alla fall inte tillräckligt många.

Jag hade gjort det om jag var dum medelsvenson som inte fattar hur saker ligger till. sd ligger redan farligt nära 4%


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Man har ju förbjudit cigaretter på krogarna så varför inte förbjuda alkoholen också?"


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Att så många har börjat acceptera mångfald och förespråkar det, vad är det SD babblar om egentligen nu igen?

Hahaha... Bara för att företag försöker göra regeringen nöjd betyder det inte att alla människor stödjer det.


   
SvaraCitera