Aviseringar
Rensa alla

Hålla sig borta från infektion.


Ämnesstartare

Har idag tagit 3 hål i örat, längst uppe i brosket. Har velat länge, men mamma min har varit lite orolig. Idag fick jag chansen, och tog den.

Det gjorde väldigt ont när jag tog dom, och var svullen en timme efteråt. Eftersom att det var runt 8-10 år sedan jag tog hål i öronen sist så kommer jag faktiskt inte ihåg hur man ska hålla örat rent, samt hur man skulle behandla en infektion om jag skulle åka på det.

Har fortfarande väldigt ont i örat, men är inte svullen eller röd längre. [smile] Så skulle vara super om ni kunde förklara för mig hur man håller örat rent, och som sagt håller sig borta från infektion. Tack på förhand! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

fick du inga skötselråd från piercaren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

fick du inga skötselråd från piercaren?

Nej, tyvär fick jag inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

Nej, tyvär fick jag inte det.

http://www.tribe.se/index.asp?bid=1&cid=16

funkar bra med saltlösning också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Generellt antar jag väl är att du inte ska röra den med smutsiga händer och egentligen inte alls om det inte är för att tvätta den. Man ska nog inte tvätta mer än 2-3 gånger per dag. Om du rör på den mycket förlängsläkningsprocessen. Helst ska det väl inte vara så mycket hår runt piercingen ochundvik hårspray samt parfym. Sen tycker jag det är konstigt att du inte fick råd av den som gjorde det. [shake]


   
SvaraCitera