Aviseringar
Rensa alla

hålla sig uppdaterad på ny musik inom särskild genre


Ämnesstartare

hur fan gör man det på bästa sätt? har försökt slåss med last.fm en del, men där kan man svårligen sortera efter releasedatum på ett sätt som jag önskar/hittat. antar att man skulle kunna lyssna på radio om man gillar radio.  det går att hitta en del på soundcloud, men inte heller där har jag hittat något överdrivet bra sätt att samla allting utan att följa allting manuellt. kanske bara missat något. spotify har en följfunktion för band och grejer, men det fungerar bara för grejer man redan lyssnar på. det finns gott om folk som skapar playlists och grejer, men jag har inte hittat något för ändamålet.

det jag intresserar mig för just nu är electronica/synthpop/electroclash från 2013, och man tycker att det ska vara lätt gjort, men inte då. i en tid där varje jävla fil på internet kan antas vara metataggad, loggad och arkiverad någonstans så skulle man kunna tro att det här var en smal sak att styra upp, men jag har ingen aning om var jag ska börja. att hitta ny musik är ju enkelt, men vill man veta vilka album som kommit ut senaste veckan inom en given genre så verkar det fan inte gå.

hjälp.


   
Citera

hitta en blogg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja.


   
SvaraCitera

http://www.di.fm/   är kanske vad du söker.


   
SvaraCitera