Aviseringar
Rensa alla

Håller ni med?


orcite
Ämnesstartare

Att vilja ha sex men att aldrig få ha det är detsamma som att inte vilja ha sex och bli våldtagen varje dag


   
Citera

nej det är det inte. du är störd. sök hjälp för allas bästa.


   
SvaraCitera

i båda fall har man ju i alla fall själv inte kunnat välja själv så, likt är det. men inte tillräckligt.


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

nej det är det inte. du är störd. sök hjälp för allas bästa.

Ligga?


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

OF 5:

i båda fall har man ju i alla fall själv inte kunnat välja själv så, likt är det. men inte tillräckligt.

Efter jag fick höra den meningen jag skrev i trådstarten fick jag för mig att tänka att det visst inte är exakt samma process men dock emot sin vilja och både två fall har stor psykisk och emotionell påverkan vars våldtäkt skadar en psykiskt och emotionellt och det gör närhetslöshet också därmed två motpoler av samma fråga.

Logiskt sätt som svält kontra frosseri. Det är i mitten av balansen folk mår bra och folk mår dåligt i motpolerna.


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera

ja visst mår de dåligt i motpolerna. Motpoler attraherar varandra.
"Jag har känt personer som...utstrålar sårbarhet. Deras ansiktuttryck säger 'Jag är rädd för dig.' Dessa personer bjuder in till missförhållanden... Genom att förvänta sig att bli skadade, uppmuntrar dom det."
Ted Bundy


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

Artie:

nej

Om du svälter och ej får mat i ett helt år.. frästar dig konstant genom att sätta dig framför folk som sitter framför gigantiska bord med smaker över hela världen och äter glutoniskt.

Eller blir tvingad att äta i ett helt år till det extent att man tryckkkkker in maten i munnen på dig med pinne och ner i halsen så det åker in i magen.

Hade man inte kunnat kalla både och "emot sin vilja" samt "abuse of food?"


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

Dr_Kenneth:

Genom att förvänta sig att bli skadade, uppmuntrar dom det.

Detta tycker jag är en väldigt skadlig mening eftersom människor ofta är en produkt av sina erfarenheter och ansvaret ligger hos samhället och andra människor att bryta mönster och inte påtrycka ett problem att det förvärras.

Det är väl inte så schysst att...
Ett barn, ett oskyldigt barn som råkats föda hos psykiskt störda föräldrar som misshandlar barnet psykiskt och fysiskt, och föräldrarnas gemenskap gör detta också.. Då utvecklar ju barnets hjärna försvarsmekanismer att hantera detta problem vilket försvarsmekanisker förväntar sig det kommer hända igen, därför existerar en försvarsmekanism..

Ska vi inte då vara snälla och ta hand om barnet eller ska vi trycka in barnet i en sämre eller lika dan miljö bara för att?

Psykologi.


   
SvaraCitera

totally. Ni borde bilda klubb och dela era historier med varandra. Alltid bra att hitta andra med samma sorts svåra erfarenheter, så att man kan hjälpa varandra. Stötta varandra. Ge varandra den där "du är inte ensam"-känslan!


   
SvaraCitera

Ah fyfan lika förjävligt!


   
SvaraCitera

[shake]


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

Woah, long time no see.


   
SvaraCitera

lol, wut


   
SvaraCitera