Aviseringar
Rensa alla

Håller ni med?


Ämnesstartare

"En tjej som gör precis vad som helst för sin kille, och en kille som skulle dö för henne. DET är jämställt."


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

STORM:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Alltså det är ju jävligt mycket mer krävande att göra vad som helst för någon än att dö för någon. Liksom hur ofta behöver man dö för någon, troligtvis högst en gång; medan att göra vad som helst så kan det bli att man måste göra saker hela tiden [sad]


   
SvaraCitera
mynona

Chi Huang Ti:

Alltså det är ju jävligt mycket mer krävande att göra vad som helst för någon än att dö för någon. Liksom hur ofta behöver man dö för någon, troligtvis högst en gång; medan att göra vad som helst så kan det bli att man måste göra saker hela tiden

+1

Ja, så.

Så som att jämföra mannens traditionella uppgifter i hemmet, som att meka med bilen, som knappast behöver göras varje dag, med kvinnans, som handlar om att diska och annat som måste göras varje dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Alltså det är ju jävligt mycket mer krävande att göra vad som helst för någon än att dö för någon. Liksom hur ofta behöver man dö för någon, troligtvis högst en gång; medan att göra vad som helst så kan det bli att man måste göra saker hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

trams


   
SvaraCitera

STORM:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

helflummigt ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

diska

mynona:

måste göras varje dag

nja


   
SvaraCitera
mynona

Schism:

nja

Det var en slarvsammanfattning för att illustrera att hushållsuppgifter som traditionellt setts som mannens inte behöver göras lika ofta som de hushållsuppgifter som varit kvinnans ansvar. Jag diskar sällan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill höra motiveringaaar. Speciellt ifrån dom som inte svarat nej. Detta är ju intressant!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det var en slarvsammanfattning för att illustrera att hushållsuppgifter som traditionellt setts som mannens inte behöver göras lika ofta som de hushållsuppgifter som varit kvinnans ansvar.

jag förstår - var inte helt seriös


   
SvaraCitera
mynona

Schism:

jag förstår - var inte helt seriös

ah. positivt att du känner dig bekväm nog att göra detta med mig 😉


   
SvaraCitera

STORM:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Vad har det där med jämställdhet att göra?

Låter för djävligt osunt för övrigt.

Chi Huang Ti:

Liksom hur ofta behöver man dö för någon, troligtvis högst en gång

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

[crazy]


   
SvaraCitera