Aviseringar
Rensa alla

Halloween eller allhelgona?


Ämnesstartare

I helgen firar vi både halloween och allhelgona. På halloween klär vi ut oss och trick or treatar. På allhelgona minns man de döda genom att bland annat besöka kyrkogården och tända ljus. Vad tycker du är viktigast? Vilken tradition håller du fast och varför? 


   
Citera

Lucella: Inget

Förutom förra året när vi klädde ut oss på kontoret.

10352933_10150446584919987_1604326723768


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucella: Allhelgona

It's my birthday och år efter år firas min födelsedag med att familjen åker runt och tänder ljus vid alla släktgravar runt om i Stockholm. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André:

Förutom förra året när vi klädde ut oss på kontoret.

10352933_10150446584919987_1604326723768

Världens bästa #tb


   
SvaraCitera

Lucella:
Inget

Högtider är överskattade


   
SvaraCitera
time
 time

Halloween, men det är ju för att jag kommer från ett land som vet hur det ska firas Rodnar Det har alltid varit min favorithögtid men eftersom det inte är lika stort i Norden har jag fått lägga allt krut på nyårsafton istället. 🙁


   
SvaraCitera

eftersom jag inte ska på någon haloween fest utan bara ska tända ett ljus på en kyrkogård så får vi väl kalla det allhelgona


   
SvaraCitera

Det ena behöver väl inte utesluta det andra.   Glad


   
SvaraCitera
mens
 mens

Inget av det. Känns ju dock bättre att tänka på folk som dött, kanske. Men dem kan man ju tänka på ändå. Blir irriterad på alla tiggarbarn under denna helg bara. Skulle jag utfordra okända ungar? Näppeligen. Deras föräldrar har säkert mer pengar än jag. De kan ge mig godis istället. 


   
SvaraCitera

Lucella: Inget

På grund av tidsbrist. Hade gärna firat båda om jag hade hunnit.

Lucella: It's my birthday

Grattis i förskott! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndersLkpg: Grattis i förskott! 🙂

TACK! Party


   
SvaraCitera