Aviseringar
Rensa alla

Halloween kläder


Ämnesstartare

VÄRST VAD NI SKA VARA NEGATIVA DÅ!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag ska fan skriva ett reportage om den kvällen sen, så ska ni få se!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zombiehora [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

det var inte direkt min tanke, jag ska på en maskerad och vill ha något roligt att klä ut mig till, vill inte lika någon slampa :s

Det är för att du inte har fyllt 15 än, min vän. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolflicka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Det är för att du inte har fyllt 15 än, min vän.

... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Skolflicka

Katolsk sådan också. [no-no]


   
SvaraCitera

Åtta:

I Sverige firar vi Alla Helgons Dag, inte Halloween.

Var i Sverige bor du? Definiera gärna "firar", Halloween behöver inte vara en helgdag men jag känner inte en kotte som _inte_ firar Halloween i Stockholm.

Halloween firas _alltid_ den 31 oktober! Och Alla helgons dag är en rörlig helgdag, allhelgonaafton inträffar naturligtvis dagen innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en snuskig nunna, kanske

är inte säker. [sad]


   
SvaraCitera

polis! ^^


   
SvaraCitera
Åtta

poughkeepsie:

Var i Sverige bor du?

För tillfället bor jag i Luleå. Bodde längre söderut tidigare.

poughkeepsie:

Definiera gärna "firar"

Högtidliggör på ett eller annat sätt.

poughkeepsie:

jag känner inte en kotte som _inte_ firar Halloween i Stockholm.

Det är för att de är amerikaniserade råpuckon.

poughkeepsie:

Halloween firas _alltid_ den 31 oktober! Och Alla helgons dag är en rörlig helgdag, allhelgonaafton inträffar naturligtvis dagen innan.

Ja jo, jag vet. Vad är din poäng?


   
SvaraCitera

Jag ska klä ut mig till dig m3lis. [y][blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är för att de är amerikaniserade råpuckon.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Halloween

Dessutom är det många som firar både allahelgonahelgen och halloween eftersom de sällan infaller samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

I Sverige firar vi Alla Helgons Dag, inte Halloween. Får vi av någon anledning för oss att klä ut oss och bete oss som mongon för att få godis så är det Allhelgonaafton vi firar - fortfarande inte Halloween.

På samma sätt som vi (läs: den procent/promille som gör det) firar den 17:e mars och inte St Patricks? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Åtta:

Får vi av någon anledning för oss att klä ut oss och bete oss som mongon för att få godis så är det Allhelgonaafton vi firar - fortfarande inte Halloween.

Eh, nej. Det är fullt tillåtet att som individ fira Halloween i Sverige, bara så du vet. Och eftersom trick or treat-grejen är en Halloweentradition kan den knappast sägas till höra ett Allhelgonafirande, hur som helst.

Amerikaniserat eller ej, du kan inte påstå att "vi" firar Allhelgona. Och som nån tidigare påpekat så behöver de två inte ens nödvändigtvis infalla på samma dag.

Är det tillåtet att fira Hanukkah, eller firar "vi" jul i Sverige?


   
SvaraCitera

Åh, jag vet inte om jag ska vara the Joker eller bara se ut som en dödskalle.(<-- Dödskalle Sminkning - Tutorial )

Vad tycker ni? :c


   
SvaraCitera