Forumet - halsfluss/ont i huvet från hästvaccin?

halsfluss/ont i huvet från hästvaccin?

236 0 7
LOL detta är egentligen mkt klantigt.
jag råkade sticka mig på en spruta som innehållit vaccin mot hästinfluensa.
ca 2-3 dagar senare får jag ont i halsen, bultande huvudvärk och svartnar för ögonen. dagen därpå har jag inte ont i huvet, beror kasnke på att jag tog tablett. idag har jag sjukt ont i huvudet, och många stora varproppar på tonsillerna (fint namn, jäj)

det ser ut som halsfluss fast sju resor värr.
hur troligt är det att det har något att göra med kanylen som använts till hästinfluensavaccin?
eller är det bara samanträffande?

Spana också in:

biglord:

Jag tkr att det låter troligt, OM hästinfluensa kan smitta till människor...


Alltså, att jag genom att fått minimal mängd vaccin i blodet fått en reaktion på det?

Symptomen för hästinfluensa är feber, hosta och snor.
Jag har mer halsfluss, sjuk huvudvärk och ledvärk. Jag tog prover hos VC igår, och de sa att det varken var halsfluss eller körtelfeber. Dock verkar det nu otroligt att det skulle komma från vaccinet, eftersom mina syptom inte alls är ens snarlika de hästinfluensa ger.