Aviseringar
Rensa alla

Hamas har startat ett krig


Ämnesstartare

Att konflikten i Gaza trappades upp till ett riktigt krig är Hamas förtjänst som började (och fortfarande) attackera Israel med raketer. Väldigt dumt att starta ett krig mot ett land som Israel som har bland de starkaste försvaret i världen.

Israel bekämpar terrorism och skyddar sitt territorium, vilket man får enligt FN-stadgor osv. Synd bara att så många icke-terrorister dött.

Jag önskar att det var fred på hela jorden och att alla var glada. [love]


   
Citera
Ämnesstartare

XTYLE:

Jag önskar att det var fred på hela jorden och att alla var glada. [love]

Japp men det kommer ändå aldrig händaImage


   
SvaraCitera

XTYLE:

vilket man får enligt FN-stadgor osv.

Synd att dom bryter mot deras lagar då hela tiden.


   
SvaraCitera

Vem kan klamra dem?, de levde ett lugnt och behagligt liv till FN besluta att alla Judar skulle få bilda en egen stat mitt bland deras hem och senare köra iväg dem. Och sedan de första striderna bröt ut för nästan 60 år sedan så har de bara turats om att attakera och provoserat varandra konstant ända fram till nu då det visade sig vara palestinas tur[rolleyes]


   
SvaraCitera

Du kan väl inte börja historian från 20 dagar sen och säga at det är hamas fel.
Det är iofs hamas fel för att de inte sluta skjuta raketter och Israels fel för de överdriver och dödar en massa oskyldiga.
Grejen är så här att Israel Tror att de Hamas beväpnade män finns i vissa hus och bombar ner hela huset. De har tillomed sjutit raketter till de Gamla hamas medlemerna so inte är med i partiet längre.
Och Israel har inte det starkaste förvarmakten utan de säger det för att "skrämma " ovärlden och visa att de är mäktiga. Deras försvars akt är inget jämfört med irans nuvarande försvarmakt som får stöd från många mäktiga länder so ryssland, Kina. osv.

Grejen är så här att så fort USA ser att en regering inte håller med dem,kallar de regeringen för terrorism. var Ryssland inte så mäktig, Var tyskland inte så mäktig hade de också varit teorrister...

Jag tycker att vi borde sluta vara USAs hundar och se på sanningen och rättvisa från en annan vinkel.
Vad har Palestina gjort att de ska förtjäna det? Kund einte man ge ett land till Judarna i Siberi eller Afrika? om Nazi tyskland och en massa andra länder dödade jurdar så varför är det Palestinernas fel?
Hur lugnt skulle Mellanöster bli om Israels nuvarande regering och Bush regerin skulle ta det lite lugnare ??


   
SvaraCitera

Usch. Att judarna alltid ska hålla på och bråka.


   
SvaraCitera

Man bekämpar terrorism genom att massekrera civilister hos en militärt och teknologiskt underlägsen fiende. Skall till äkta judeparanoia för något sådant sinnesrubbat.


   
SvaraCitera

Det är inte ens fel om två träter.


   
SvaraCitera

Mawns:

Usch. Att judarna alltid ska hålla på och bråka.

Snälla tänker efter vad du säger innan du gör bort dig totalt, och har du inget mer konstruktivt att tillföra en debatt med så kan du väl låta bli att säga någonting i överhuvudtaget?

---

Hamas är märkt som en terroristorganisation av 35 länder och inte enbart av USA och Israel. Hamas som är det största Palestinska partiet har som mål att ersätta den Israeliska staten med en muslimsk stat, till varje pris. Palestinas president Mahmoud Abbas har flera gånger sagt att han stödjer terrorism.

Vad vi måste ha klart för oss är att Palestina aldrig någonsin har varit en självständig stat tidigare, det har bara ”råkat” (ursäkta det möjligtvis känslolösa uttrycket) befunnit sig muslimer i området. Tidigast var det en del av det Osmanska riket som senare blev efter det Osmanska rikets fall en del av det Brittiska samväldet.

Jag kan inte redogöra hela scenariot i ett inlägg, det tar även för lång tid. Men vad vi har här är ett fall som skulle kunna liknas vid Kosovo-dilemmat. Det handlar om girighet, det är katastrof att Kosovo erkänts som en självständig stat och ett skämt, dessutom har rättvisa ignorerats totalt.

I alla fall, så har Israel med all rätt på sin sida, nästintill skyldighet att besvara Hamas attacker. Att oskyldiga stryker med kommer väl inte som en chock.
Snälla tänker efter vad du säger innan du gör bort dig totalt, och har du inget mer konstruktivt att tillföra en debatt med så kan du väl låta bli att säga någonting i överhuvudtaget?

EDIT: Kom ihåg att för tillfället får vi bara in rapporter från Palestinska journalister som är långt ifrån opartiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas verkligen att Israel rensar ordning i Gaza och resten av Palestina snarast, börjar bli trött på dessa pedofildyrkande terrorist organisationer [tired]


   
SvaraCitera

Ifall en hel population judar skulle bosätta sig i mitt vardagsrum så skulle jag också bli förbannad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla i Palestina har rätt att försvara sig med alla medel möjliga då de är förtryckta av en ockupationsmakt.


   
SvaraCitera

asdor:

Alla i Palestina har rätt att försvara sig med alla medel möjliga då de är förtryckta av en ockupationsmakt.

Håller med.


   
SvaraCitera

Packie:

Snälla tänker efter vad du säger innan du gör bort dig totalt, och har du inget mer konstruktivt att tillföra en debatt med så kan du väl låta bli att säga någonting i överhuvudtaget?

[rolleyes]

Gaza är som ett dagis. Israeliterna och Palestina är omogna sexåringar som bara bråkar. FN och USA är dagisfröknar som får betalt av Israels föräldrar och inte bryr sig om något annat än sin lön. När Israel och Palestina bråkar så råkar ofta oskyldiga dagisbarn dras med i bråken, mot sin vilja. Men dagisfröknarna bryr sig inte, för de sitter och röker i solen med sina upprullade jeans.

Ingen sida har rätt i den här striden. Det handlar bara om fanatiker som inte förstår det här med broderskap, kärlek och respekt. Och partiska övervakare som inte har vett nog att säga ifrån.


   
SvaraCitera

Den enes terrorist är den andres frihetshjälte [smile]


   
SvaraCitera