Aviseringar
Rensa alla

Hamna på Iv?


Ämnesstartare

BackstabberLady:

med bara 5 nior så tror jag inte riktigt det håller :/ Men tack ändå!

O.o Det var två nior på min skola när jag var så liten att jag gick i nian. Vi hade både syo och folk kunde få läsa på sommarskola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

O.o Det var två nior på min skola när jag var så liten att jag gick i nian. Vi hade både syo och folk kunde få läsa på sommarskola.

Våran brist på syo handlar nog mer om waldorfskolans pedagogik men sommarskolan var det någonting som hölls på eran skola eller?
Tror det kan bli lite svårt att prata om sommaskola med min lärare då hon säger att hon inte tänker ge mig IG, hmm... [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BackstabberLady:

sommaskola

Sommarskola menar jag förstås!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BackstabberLady:

men sommarskolan var det någonting som hölls på eran skola eller?

Jag vet inte, men jag tror att den hölls tillsammans med en annan skola på orten.


   
SvaraCitera

BackstabberLady:

Kan lugna alla med att jag inte har fått någon IG-varning eller sådant och min lärare hävdar promp att hon inte tänker ge mig IG, det kanske mest handlar om min lite överdrivna misstänksamhet om att folk ska ge mig IG i smyg 🙂

Om du inte fått en varning och hon säger att hon inte kommer ge dig IG så behöver du inte oroa dig. Lärarna måste ge dig en varning om du är påväg att få IG.
Så sluta vara så jävla paranoid. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Lärarna måste ge dig en varning om du är påväg att få IG.

Nej. Eller ja, inte på gymnasiet i alla fall ._.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

bara för du har en ak47:a [no-no]

Och för att jag är en kvinna.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Nej. Eller ja, inte på gymnasiet i alla fall ._.

Men TS går väl inte på gymnasiet? Eller har jag fattat helt fel? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men matte är det enda logiska ämnet! Faila inte, du kan klara det.
Det är inte ens svårt, bara se till att förstå dej på vad du gör, stirra dej inte blind på siffror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men TS går väl inte på gymnasiet? Eller har jag fattat helt fel? [tard]

Tänkte att det kanske inte behövdes på grundskolan, eftersom det inte behovs i gymnasiet [blush]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Tänkte att det kanske inte behövdes på grundskolan, eftersom det inte behovs i gymnasiet [blush]

Det sade de i alla fall till mig när jag fick en hel bunt IG-varningar i högstadiet.
"Ja, detta kommer väl inte som en överraskning för dig, men vi är i alla fall förpliktigade att skriva dessa varningar och upplysa dig om att du kan få IG i dessa ämnen."
[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kompis hade okej betyg i övrigt men fick ig i engelska pga för dålig närvaro. Han gick typ två veckor extra på sommarlovet efter nian och fick upp sitt g. Men kanske inte gäller alla skolor.


   
SvaraCitera

Emopinglan13:

Och för att jag är en kvinna.

[sad]


   
SvaraCitera

BackstabberLady:

Men om jag nu skulle på IG i matte betyder det att jag kommer hamna på IV då?

Är det en sån katastrof, då? Vet inte hur det ser ut överlag, men i min skola kan man exempelvis läsa till sig mattebehörighet på IV men samtidigt läsa vanliga gymnasiekurser med övriga elever (från andra program). När man sedan blivit behörig kan man söka in till ett "vanligt" program [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

"Ja, detta kommer väl inte som en överraskning för dig, men vi är i alla fall förpliktigade att skriva dessa varningar och upplysa dig om att du kan få IG i dessa ämnen."

fick också min beskärda del av sådana[ops]


   
SvaraCitera