Aviseringar
Rensa alla

Han älskar mig, jag älskar inte honom


Ämnesstartare

Rubriken säger inte så mycket egentligen, men det är så att jag är i ett förhållande med en jättefin kille som jag tycker väldigt mycket om.
Jag har inga planer på att göra slut, men han har börjat säga att han älskar mig och "älskling" och sånt, och grejen är att jag inte känner likadant. Jag gillar honom mycket, men inte mycket.

Problemet här är att jag inte vet hur jag ska säga det. Vi blev nyligen tillsammans (två veckor nu) och det här är hans första förhållande, så till hänsyn till det vill jag säga det på det smidigaste sättet.
Jag vill att han ska förstå att det går lite för fort fram för mig men samtidigt vill jag ha det som vi har det.

Vi har precis umgåtts tillsammans och vi sa att vi skulle vänta ett tag innan vi sågs igen så vi fick lite tid för oss själva också. Så att säga det face-to-face kanske tar för lång tid, det bästa är ju att säga det asap.
Så alternativen är att ringa eller sms/msn.

Jag försökte ringa. Vi pratade. Men inte om det. Jag hade några chanser att ta upp det men jag kunde bara inte. Och jag skulle aldrig kunna ta upp det på msn/sms. Det blir så fel.

Helt enkelt... Hur ska jag förbereda mig? Och hur ska jag säga det? Jag har övat tusen gånger men varje gång jag ska säga det till honom så blir det stopp.


   
Citera
Ämnesstartare

bara säga att det för lite för fort? söt kille btw <3


   
SvaraCitera

Varför måste du ens säga det? Om han inte frågar varför du inte säger samma saker tillbaks så är det väl inget direkt problem? Om han frågar kan du ju säga att det känns lite tidigt i ert förhållande för att säga sånt, eller något annat som du tycker känns smidigare än "för att jag inte älskar dig".


   
SvaraCitera

Nyter:

Jag har övat tusen gånger men varje gång jag ska säga det till honom så blir det stopp.

Om du inte älskar honom ännu så säg det inte.
Han är nog bara extremt förälskad i dig så därför han säger att han älskar dig tror jag.

Låt det ta den tid det behövs innan du säger orden och menar dem.


   
SvaraCitera

Nyter:

Helt enkelt... Hur ska jag förbereda mig? Och hur ska jag säga det? Jag har övat tusen gånger men varje gång jag ska säga det till honom så blir det stopp.

Det är väl bara att säga, såg gjorde jag, sa att jag älskade personen 6 månader senare, och personen sa det inte igen efteråt, tror personen själv hade lite bråttom också. Tar lång tid innan jag vill säga såna saker, vill vara helt trygg o.s.v.


   
SvaraCitera

kul för hnm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Om du inte älskar honom ännu så säg det inte.
Han är nog bara extremt förälskad i dig så därför han säger att han älskar dig tror jag.

Jo precis, det här är hans första förhållande så han kanske inte riktigt vet skillnaden på att vara extremt kär/förälskad och att älska någon.

Men jag tycker det är lika illa att undanhålla sanningen som att ljuga. Det blir liksom inte rättvist.

Anarkandi:

Det är väl bara att säga, såg gjorde jag, sa att jag älskade personen 6 månader senare, och personen sa det inte igen efteråt, tror personen själv hade lite bråttom också. Tar lång tid innan jag vill säga såna saker, vill vara helt trygg o.s.v.

Ja, jag vill inte heller säga det förrän jag är helt säker på hur jag känner och så jag kan säga det när jag menar det. Därför vill jag berätta det för honom. Men det tar bara stopp varje gång jag försöker. :/


   
SvaraCitera

Nyter:

Vi blev nyligen tillsammans (två veckor nu) och det här är hans första förhållande, så till hänsyn till det vill jag säga det på det smidigaste sättet.

Haha oroa dig inte. Det är helt normalt att inte älska någon efter bara två veckor. Tog mig säkert 2-3 månader med varje ex jag haft innan vi sa något sånt.

Nyter:

Helt enkelt... Hur ska jag förbereda mig? Och hur ska jag säga det? Jag har övat tusen gånger men varje gång jag ska säga det till honom så blir det stopp.

Skriv inte något tal av det. Säg bara precis vad du känner - att det är för tidigt för dig att säga det. Men att du ändå tycker om honom väldigt mycket. Det är i alla fall sås om jag uppfattat dina känslor.


   
SvaraCitera

Nyter:

Men det tar bara stopp varje gång jag försöker. :/

Tror han fattar då också, räcker med att visa att du tycker om - men inte älskar honom, du behöver ju inte använda ord så länge han förstår.

Var otydlig, alltså, hen sa att hen älskade mig, jag sa inte tillbaks förens efter 6 månader, och hon sa inte att hon älskade mig igen under den tiden, när jag kände mig redo att säga det sa jag det dock, och då sa hon det tillbaks. [smile]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

sås

Image


   
SvaraCitera

Homeless:

bild

den här cheyyen/killen fattar vad det handlar om [cool]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

den här cheyyen/killen fattar vad det handlar om [cool]

Yeaahhh!! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Haha oroa dig inte. Det är helt normalt att inte älska någon efter bara två veckor. Tog mig säkert 2-3 månader med varje ex jag haft innan vi sa något sånt.

Precis! så har det varit för mig med. Jag har några ex bakom mig och vet att det är svårt att älska någon efter en så kort tid (kanske är möjligt för vissa, men...). Det har alltid tagit, som du säger, 2-3 månader innan jag sagt att jag älskar personen.

Men man kan ju vara grymt nykär för det 🙂

Anarkandi:

Tror han fattar då också, räcker med att visa att du tycker om - men inte älskar honom, du behöver ju inte använda ord så länge han förstår.

...Hur menar du att jag ska visa att jag gillar honom men inte älskar honom? Hur visar man en sån sak?? :S Det handlar ju om att berätta hur man känner eftersom sånt inte syns.


   
SvaraCitera

Nyter:

Men man kan ju vara grymt nykär för det 🙂

Så klart. Säg bara som det är, men poängtera att du ändå tycker jättemycket om honom. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg som det är, han måste få veta hur du känner


   
SvaraCitera