Aviseringar
Rensa alla

Han dissar mig


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart ett år, och vi träffas väldigt ofta (i stort sett varje dag). Men nu på sistone har han börjat höra av sig mindre, vilket skapar någon form av panik inom mig. Jag är liksom beroende av honom. Han säger fortfarande att han älskar mig osv men visar inget intresse av att träffa mig överhuvudtaget. Jag försöker att träffa mina kompisar för att inte sitta hemma och tänka på honom när vi inte umgås, men det enda jag gör då är att tänka på vad han gör och kollar mobilen varannan minut för att se om han smsat. Grymt jobbigt..Någon som kan ge något tips eller råd hur jag kan göra för att få bort min desperation efter människan?[sad]


   
Citera

Han behöver väl en paus, men fegt av honom att inte kunna säga det till dig.


   
SvaraCitera

maarilyn:

[sad]

Varför skriver du den smileysen, du får mig att tycka synd om dig[sad] Sådan svag människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men liksom, vi har knappt varit tillsammans ett år och han säger hela tiden hur mycket han älskar mig osv[shake]


   
SvaraCitera

Prata med honom om detta! [no-no]


   
SvaraCitera

Han kanske lurar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Sådan svag människa

Jag är rättare sagt beroende av den här killen, vilket jag inte skulle vilja vara..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vara så beroende av en människa är verkligen inte hälsosamt.
Hitta på något roligt och lägg ifrån dig mobilen. Försök att inte tänka på honom hela tiden.


   
SvaraCitera

maarilyn:

Jag är rättare sagt beroende av den här killen, vilket jag inte skulle vilja vara..

[sad]Vi är svaga, svaga människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maarilyn:

Grymt jobbigt..Någon som kan ge något tips eller råd hur jag kan göra för att få bort min desperation efter människan?[sad]

Alltså, jag gissar på att grabben känner sig uppbunden och behöver lite utrymme för att andas. Jag hade nog släppt lite på tyglarna, låta honom komma tillbaka, inte vara så desperat. Egentligen spelar det nog inte så stor roll vad du gör, bara du hittar något som kan komma i närheten av att mäta sig med honom.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

multuspollex:

låta honom komma tillbaka,

Hurdå.. inte höra av sig så ofta eller?


   
SvaraCitera

Börja med att ta en riktigt lång promenad till skogen eller havet eller nåt, utan att ta med mobilen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maarilyn:

Hurdå.. inte höra av sig så ofta eller?

Ja, bland annat, skulle jag tro. Men du ska ju inte sluta höra av dig.

Egentligen tror jag att det bästa är att prata med honom, det borde inte vara något problem om ni har varit ihop i ett år. Kan vara bra att veta varför hans intresse minskar.


   
SvaraCitera

men prata med honom om det om du uplever det som ett så stort problem


   
SvaraCitera

Prata med honom.
Och skaffa dig ett liv, det är inte bra att vara beroende av någon annan. (menar inget illa=)


   
SvaraCitera