Aviseringar
Rensa alla

Han gillar mig mer än jag gillar honom..SNÄLLA HJÄLP!


Ämnesstartare

Jag har precis blivit ihop med en kille jag varit jättenära kompis med innan..

Det är bara det att han gillar mig sjuukt mycket och jag...jag vet inte riktigt vad jag känner för honom. Vet inte om jag helst hade stannat som asnära kompisar..

Det konstiga är att han är min drömkille..
Han lyssnar på metal, är asgrym på gitarr, snygg och har världens underbaraste personlighet och är så sjukt snäll och gullig och världens gentleman. fattar inte vad det är för fel på mig, undrar om det kan vara för att han är ett år yngre än mig, undrar om det skulle vart nån skillnad om han vart lite äldre..

Nu till den otroligt korkade frågan..kan man få sig själv att bli mer kär i en person?

otroligt tacksam för hjälp..! :/ <3


   
Citera

NirvanaGal:

Nu till den otroligt korkade frågan..kan man få sig själv att bli mer kär i en person?

Nej


   
SvaraCitera

det är uppenbart att det din hjärna ser som drömkillen inte är vad ditt undermedvetna tycker. Nej du kan inte göra något åt det eller möjligtvis så kan du omskatta vad du söker hos din drömpartner


   
SvaraCitera

NirvanaGal:

Han lyssnar på metal,


   
SvaraCitera

NirvanaGal:

Han lyssnar på metal, är asgrym på gitarr, snygg och har världens underbaraste personlighet och är så sjukt snäll och gullig och världens gentleman.

han är ju bög[confused]


   
SvaraCitera

NirvanaGal:

Nu till den otroligt korkade frågan..kan man få sig själv att bli mer kär i en person?

Det kan nog vara klurigt. Om du känner dig pressad till det kan det vara än klurigare för dig att utveckla desto mer känslor...


   
SvaraCitera

OF 5:

det är uppenbart att det din hjärna ser som drömkillen inte är vad ditt undermedvetna tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NirvanaGal:

Nu till den otroligt korkade frågan..kan man få sig själv att bli mer kär i en person?

Man kan inte tvinga fram det. Men ibland blir man kär i någon man inte tidigare varit kär i. Kärleken kan försvinna och komma tillbaka också, men som sagt det går inte tvinga sig till det.


   
SvaraCitera

NirvanaGal:

fattar inte vad det är för fel på mig, undrar om det kan vara för att han är ett år yngre än mig, undrar om det skulle vart nån skillnad om han vart lite äldre..

Eller så är det klassikern.. Du kan bara bli förälskad i killar du vet att du inte har någon chans på. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Eller så är det klassikern.. Du kan bara bli förälskad i killar du vet att du inte har någon chans på.

...x.x

Jag var kär i honom för en vecka sen..sen typ efter vi blev ihop typ slockna allt. Ska sluta tänka på det och sluta försöka tvinga mig själv, och ba hoppas de kommer..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NirvanaGal:

Jag var kär i honom för en vecka sen..sen typ efter vi blev ihop typ slockna allt. Ska sluta tänka på det och sluta försöka tvinga mig själv, och ba hoppas de kommer..

Det är skillnad på att vara kär och förälskad, för en förälskelse kan försvinna lika snabbt som den dök upp, och det är jobbigt, men det är inte så mycket du kan göra. Du kan antingen vänta och se om det är en tillfällig grej, men du kan inte pressa fram kärlek.


   
SvaraCitera

NirvanaGal:

fattar inte vad det är för fel på mig, undrar om det kan vara för att han är ett år yngre än mig, undrar om det skulle vart nån skillnad om han vart lite äldre..

Men sluta, ett år är ingenting, känns nästan som att du letar fel. Är det så att du egentligen inte vill vara med honom och nu letar efter en ursäkt att göra slut?

NirvanaGal:

Nu till den otroligt korkade frågan..kan man få sig själv att bli mer kär i en person?

Inte helt enkelt men jag skulle nog säga ja. Man kan absolut lära sig att uppskatta en persons goda sidor mer och oftast gör det att man tycker om personen mer med.


   
SvaraCitera

NirvanaGal:

Han lyssnar på metal, är asgrym på gitarr, snygg och har världens underbaraste personlighet och är så sjukt snäll och gullig och världens gentleman. fattar inte vad det är för fel på mig

En kille kan ha allt detta (och man kan älska det!) utan att vara kär i honom. Du skrev ju att ni varit jättenära kompisar innan. Det kanske helt enkelt är så du vill ha det, vilket du också nämnde i din text.
Jadu, det bästa är väl att vara ärlig mot honom så att det inte blir några missförstånd. Men om du vill kan du ju ge det en chans och se hur du känner längre fram, si sådär en 3-4 veckor, men dra inte ut på det för länge! Lycka till :)!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge det lite tid. men om det känns helt fel så måste du prata med honom så du inte fastnar i något du känner dig obekväm i. ni är nära vänner så han skulle förstå om du berättade hur du känner. o såklart kan du inte tvinga dig själv att tycka om honom på samma vis som han tycker om dig. allt kanske bara hände väldigt plötsligt o du behöver lite tid för att känna dig fram om det känns rätt eller fel, det är ju en stor omställning om ni bara varit vänner förut o nu är i ett förhålllande.

det viktigaste är att du pratar med honom om det,med kommunikation så blir allt tusen gånger lättare, även fast det känns svårt att ta första steget,så är det verkligen värt det...<3


   
SvaraCitera

chilla
du blir kanske osäker för att du märker hur mycket han verkar tycka om dig

man kan aldrig tycka om varandra exakt lika mycket


   
SvaraCitera