Aviseringar
Rensa alla

Han gör mig galen 🙁


Ämnesstartare

OBS! lång tråd.

Bakgrundsfakta:

jag: 20 årig tjej. ingen erfarenhet av förhållanden, 5 sexpartners i bagaget, dejtat några stycken bara. 

han: 28 årig kille. tidigare långa förhållanden, inte van att dejta eller träffa tjejer (inte ens ha sex), ärlig, charmig, arbetsmyra, ingen som ligger runt

Jag vet inte egentligen hur jag ska börja, för jag har så mycket funderingar inom mig som måste redas ut. Jag är iaf en brud på 20isch år som träffar en kille som är 8 år äldre sedan 2 månader tillbaka. Vi började snacka på en dejtingsida och ca 1 månad senare så träffades vi, vilket jag absolut inte hade några förväntningar på. Jag har aldrig haft ett förhållande och har bara haft ONS, och har väldigt dåliga erfarenheter av killar överlag. Killar som inte är ärliga, träffar andra tjejersamtidigt, ljuger osv. men jag är också väldigt kräsen, så det gör det ju också lite knivigt för mig. så därför bestämde jag mig för att bara träffa honom, ge honom en chans även om han inte verkade som min typ. 

jag hade berättat om mina erfarenheter av killar och att jag inte är ute efter att ligga. och det var heller inte han, därför kändes det som att vi skulle klicka rätt bra. vi träffades över en mddag och allt flöt på bra. faktiskt jättebra och jag föll pladask. jag tror vi satt ner på stället i 4 timmar innan vi lämnade för en promenad som ledde till att vi hamnade i hans soffa där vi skedade. jag bestämde mig för att sova där, han frågade om jag ville sova hos honom eller på soffan. när jag svarade hos honom tyckte han att det var ett bra val. ingenting hände vilket var sjukt skönt. när vi skulle sova kysste han mig och sa att han hade haft det jättetrevligt.

dagen efter låg vi i soffan och slöade i princip hela dagen. när jag sedan skulledramig hemåt hände det något. vi började kyssas och båda blev kåta. han sa att om vi skulle göra något nu skulle det kännas som han ljugit för mig. jag sa att jag ville vänta, han sa att han lätt kan vänta. så vi gjorde ingenting. jag åkte hem jättekåt.

sedan den här gången har vi träffats lite då och då. helgen efter hängde vi hela helgen (med tanke på att jag bodde i en annan stad vid det här tillfället). det har baraflytit på så bra och jagoch trivs verkligen emd den här killen. 

vi har nu dejtat i nästan precis 2 månader, och jag börjar känna lite oro för vad vi står. och med tankepå mina tidigare erfarenheter av killar så tänker jag hela tiden på att han ska hitta någon ny eller bryta upp med vårat dejtande.

Han tog med mig på parmiddag för ca 3 veckor sedan med hans bästa vän och hans flickvän. Detta bestämdes 2 veckor innan så jag kände att detta var ett gott tecken. varför introducera någon inför ens vänner om man inte vill något seriöst? Det flöt på bra och det kändes bra även efter.  Fast vi pratade aldrig om det efteråt, hur det kändes. Och det reagerade jag på.

En vecka efter fick jag värsta psykbrytet. Detta var en helg och jag hade mina föräldrar på besök för de skulle hjälpa mig att flytta. Han skulle ut med sina vänner så vi var upptagna båda två. Jag hade haft en konstig magkänsla i flera dagar, som att något var fel och inte stod rätt till. Det kändes inte bra helt enkelt. men jag förträngde den rätt länge. trodde det bara var jag som överreagerade. in på kvällen så lägger han ut en bild på en brud på instagram, och skriver en text, som jag fattar som att han  sitter där med en het brud typ. det reagerade jag starkt på,  så jag blev jätteledsen (såklart). ännu ledsen blev jag när jag skickade iväg ett sms att jag vill prata med honom imorgon och han inte svarade på det. efter ett långt snack med mina föräldrar så bestämde jag mig för att ringa honom. trots att klockan var 12 och båda var påverkade så sket jag i det. jag ville bara få veta. han sa att det inte var en bra ide att ta detta då, och att vi skulle ta detta dagen efter istället. jag hörde massa brudar i bakgrunden vilket gjorde mig mer misstänksam. men jag lät det vara. han hörde inte av sig dagen efter så jag hörde avmig själv. självklart förbannad. jag skickade iväg ett sms "är det bara jag som inbillar mig?" "inbillar dig vadå?" 

"att det bara är jag som är seriös och att det hände något med den där tjejen igår."

för jag menar, har vi dejtat så pass länge så ANTAR jag att vi bara håller oss till varandra, det är ju inget vi pratat om. men eftersom att han hade gett upp dejtandet innan han träffade mig, så antar jag att det är så.

han svarade "jag tror inte du förstår. när jag och y var tillsammans så bodde vi på olika orter och då sågs vi typ en gång i månaden. jag behöver utrymme, mer än andra, iaf nu." sedan skrev han något om att han inte vill ses så ofta, antar att det handlar om utrymmet och att han är van att vara ensam. han jobbar rätt mycket och behöver väl det.

vi kom fram till att vi skulle ses i veckan och prata om det. när dagen väl var kommen var jag HELT hundra på att bli "dumpad". mådde skit hela dagen. så jag tänkte bara ge honom en chans att tänka efter, om hans avsikt med att träffas var att dumpa. slängde iväg ett mess a 30 min innan "vill bara att du ska veta att det enda jag vill veta är vad som händer. jag vet inte om du bara vill ligga. vill du ta det lugnt och se hur det utvecklas så accepterar jag det."

han svarade kort därefter att "jag vill inte bara ligga! det andra lät bättre". då kunde jag andas lite igen. då fick jag klart för mig att jag inte skulle bli dumpad iaf. vi träffades iaf och han såg lite låg ut. trött och deppig. han förklarade att han hade sovit sjukt dåligt den natten. när vi hade satt oss där vi skulle äta förklarade han även att han kommer in i sånna perioder (även i hans tidigare förhållanden) då han inte orkar något. vissa dagar orkar han inte ens svara på sms. och han sa att ingenting har hänt (han syftade väl på bruden) och då sa jag att om det skulle händanågot så vill jag veta. självklart sa han. men han förstod verkligen varför jag var irriterad på honom. för hur han mår går ju ut över oss.

allt jag kände och det jag hade tänkt säga honom spelade inte längre någon roll för jag fattade nu varför jag kände som jag gjorde. detta berodde ju på honom och inte mig.

vi åt och sedan när vi gick till bussen frågade han om jag skulle åka hem eller om  jag ville sova hos honom. jag sa att jag kan väl sova hos honom om det kändes okej. så blev det, vi åkte hem till honom och vi gick och la oss med detsamma. morgonen efter när vi skildes hade vi alltså varken avverkat sex eller puss. lite märkligt.. det blev bara.. en nervös hejdå-kram.. då blev jag deppig ...igen.

i förrgår sågs vi för första gången sedan den här gången. då kändes det bra igen. vi myste, hade sex och han kysste mig när vi sa hejdå morgonen därpå.

nu sitter jag här med tusen funderingar. allt är så jävla bra när vi ses, men när vi sedan är ifrån varandra börjar tankarna snurra. han har aldrig sagt bokstavligt talat att han tycker om mig, men visar det.. typ smeker mig, rör vid mig, pussar mig. jag vet inte om det har någon betydelse, men han betalar nästan alltid när vi ska äta.

jag minns inte riktigt hru det var i början, men han vi mer social på sms då. nu har han blivit segare, är aldrig gullig, skriver aldrig puss eller sånt. det gör ju att man analyserar ÄNNU mer. är det så att om killar vet att en tjej tycker om dem behöver de inte bekräfta det via sms? för tjejer har väl en tendens att behöva få det bekräftat, iaf jag.

jag vet inte om det är jag som är för ivrig, men ska det verkligen vara såhär? hur ofta ska man ses? och hur länge ska man egentligen dejta innan man vet var man är eller om man ens ska fortsätta ses? jag saknar honom hela tiden. och det gör mig galen.


   
Citera

Nu vet jag ju inte exakt hur det är mellan er (även om det var en lång historia jag läste), men jag ska försöka hjälpa dig bäst jag kan 🙂 Jag tycker också att han verkar lite konstig, kanske är det nåt som har hänt/händer utanför ert förhållande och han känner att han inte känner dig tillräckligt för att berätta det? Ni har träffats bara  i en månad och det verkar på honom som om han redan har tröttnat. Hela den här (vilja vara med dig hela tiden) känslan håller ju mycket längre än så. Förstår att du blev paranoid när det gäller "den där bruden", mestadels eftersom han inte kunde säga en förklaring lite snabbt utan istället skjuter han upp det till imorgon . Och då är det du som får höra av dig igen. Jag är jävligt säker och säger nu åt dig, främmande människa att han vill inte bara ligga! Du verkar väldigt orolig över hur han känner för dig, inte lätt att veta det alla gånger. Och när det passar honom så kommer han säkert att berätta allt du vill höra. Men tills dess så är det bra att växla ner några varv, istället för att konstant tänka på hur han känner, tänker osv så tänk på dig själv istället. När tankarna snurrar som du säger så är dem bara åt helvete. Sluta tänk och gör nånting annat bara. Ett bra test för att se hur han känner, vet inte hur ofta ni hör av er till varandra men kan ju pröva nån gång att inte vara den som hör av sig. Bara för att se om man kommer att höra av sig eller inte. Där har du svaret isånafall. Mer än en gång i veckan lär man ses iallafall, det är väl olika och han verkar vara en person som gillar ensamhet. Men ni kan säkert kompensera det på något sätt. Om han gillar sitt jobb så finns ju alltid helger. Om du vill fortsätta träffa honom beror helt på dig. Men på dig låter det som att du verkligen gillar den här killen, men det gäller ju att han gillar och ställer upp för dig tillbaka. Som ni har det nu så verkar det lite konstigt, men nånting säger mig att det är något privat problem han har. Det kommer säkert att ordna upp sig vad det än är. Och när du känner tankarna snurra och är nojig så prata med honom bara. Allt har en förklaring, hoppas mina råd kommer att hjälpa dig. Lycka till främmande männniska! 🙂


   
SvaraCitera

Han vill nog ha ett öppet förhållande. Eller kanske rent av vill ha flera. 


   
SvaraCitera

herre min skapare vilken långt text!


   
SvaraCitera

herre min skapare vilken lång text!


   
SvaraCitera

Låter likt ett problem jag har nu. Jag dejtar en kille som också gillar ensamhet och jag känner att han är seriös när vi är med varandra och sådant men även då så kan han vara osäker och uttrycker sig konstigt och lite oseriöst. Jag vet inte riktigt om han vill ha förhållande eller bara vill ligga trots att han sagt att han gillar mig mer och mer och inte är ute efter ligg. Detta pga att han uttrycker dig konstigt. Han bjuder mig på mat hos honom, vi är hos honom när vi ses och han bryr sig om mig och sådant. Det som fick mig att tro att han var oseriös var när jag var hos honom och han satt mest och spelade, han utryckte sig konstigt och sa att han ville härja och chilla ner. Hoppas du och jag kan hjälpa varandra lite 🙂 eftersom vi har liknande problem. 


   
SvaraCitera