Aviseringar
Rensa alla

Han har kontakt med sitt ex.


Ämnesstartare

Liisah:

Vad ska jag göra?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Säg åt honom att du tar illa upp att bli jämförd

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Säg att du känner dig osäker och obekväm med deras kontakt, och be honom förklara hur det ligger till och vad de har för relation.

Du borde inte gå och hålla inne med det, för osäkerheten lär visa sig på något vis ändå, och säkert inte på något särskilt smidigt sätt.

Word!

Sen för det andra så tycker iaf jag att det är fel att han ska "vända" som att det är ditt fel att du blir sur och/eller ledsen och orolig. Han är lika mkt i ert förhållande som du är, ni är ju 2 i ett förhållande och han borde i synnerhet ta lite mer hänsyn till dig, eftersom det ni två och inte hans ex som är i ett förhållande.

Liksom, det är lika bra att ta upp om det här eftersom ni varit ihop så pass länge. För detta ska ni inte vänta med att prata om, gör det nu eller så kommer det bli svårare ju längre tiden går i ert förhållande. Säg att du har problem med att han och hans ex har kontakt och att det kanske beror på att han "smusslar" och smyger och gör att du inte vet vad du själv ska tro om dom två.

Tycker inte att det ska behöva vara något problem att du ska få veta vad de pratar om eller sysslar med, har han inget att dölja så ska det väl inte vara något problem? För det ska väl heller inte vara något problem att han kan få ha ex som vänner? Det här kan lösas om du kan få vara lite mer "delaktig" i deras relation, inte för att du ska kunna få ha kontroll utan för att inte behöva känna "utanförskap" i ert förhållande.

Men, ni ska till en början prata med varandra. Och så ska du självklart fundera lite själv om; "Är det okej för dig att han har kompisar från det motsatta könet, även fast de varit hans flickvänner?" "Är det okej för honom, om du själv har någon vän från det motsatta könet?" För om ni litar på varandra och slipper oroa er så ska det inte behöva vara något problem.

Själv är jag emot med att vara vänner med sina ex överhuvudtaget, skulle aldrig falla mig in. Jag är mer "här & nu" än fast i det förflutna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liisah:

Vad ska jag göra?

MEN FÖRHELVETE, jag blir sur på små äckliga slynor som tror att de är de enda man ska ha kontakt med i hela världen.
Låt grabben ha ett privatliv, du behöver fan inte vara med till 100% av det. Kan man inte kalla kompisar sötnos även om de är av motsatt kön? Det är fan skandal.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Brukar du kalla din polare för "sötnos" och dölja sms från dem för din partner? [rolleyes]

Skulle väl inte säga sötnos eller dölja sms, men ha kontakt om man fortfarande är vänner skulle jag ha. Har man problem med något sådant är det ju bara stört.


   
SvaraCitera

Stephen:

Skulle väl inte säga sötnos eller dölja sms, men ha kontakt om man fortfarande är vänner skulle jag ha. Har man problem med något sådant är det ju bara stört.

Fast det som verkar göra det till ett problem är ju just att han döljer sms och kallar sitt ex för sötnos. [no-no]
Tror inte det hade varit några problem om han var öppen och vettig med sin kontakt med henne.


   
SvaraCitera

Om det är ni på din avatar, så ser ni jättefail ut och därav ger jag ingen hjälp [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MickHed:

Säg det till honom att du mår dåligt pga av att han har kontakt med sitt ex, och om han hellre pratar med henne varje dag och ser dig lida är han inget att ha 🙂

Kan inte annat än instämma!


   
SvaraCitera

Liisah:

"sötnos"

Där går det lite över gränsen, ja.

Liisah:

Även fast han gör mer fel så är ju inte jag så mycket bättre själv.

Precis.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Du ska inte under några omständigheter finna dig i att han jämför dig hans ex på det där sättet, att han dessutom håller på att skriva såna saker till henne är ju inte särskilt snällt mot dig heller!

Hade jag varit du (vilket är rätt tur för killen att jag inte är) så hade jag väl ifrågasatt varför och sen skällt ut han efter noter!

Som folk tidigare sagt, ställ ett ultimatum, antingen tar han och klipper bort henne ur sitt liv och behåller dig om han nu verkligen vill ha dig, eller så lämnar han dig å fortsätter tråna efter henne!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Sådär gör man inte.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

SUKOF:

Om man kallar denne sötnos vill jag påstå det, ja.

Det är väl inget farligt ord? Det har jag fan kompisar som säger ibland på telefonen.

OnT: Du ska ge fan i hans telefon, du är sämre än han när du läser hans sms.


   
SvaraCitera

The Elin:

[rolleyes]

Hej? [confused]

DeathOrGlory:

Det är väl inget farligt ord? Det har jag fan kompisar som säger ibland på telefonen.

Jag hade flippat om min pojkvän skrev så till sitt ex. Åh nej vänta, det har han ju gjort. [zzz]
Ett halvår tog det innan jag litade på honom igen. Just sayin'.


   
SvaraCitera

SUKOF:

Ett halvår tog det innan jag litade på honom igen. Just sayin'.

Alltså dessa kvinnor, känsliga varelser.


   
SvaraCitera

Liisah:

Vad ska jag göra? Jag är verkligen jättekär så dumpa honom vill jag inte.
Hur skulle du gjort? SNÄLLA HJÄLP MIG!
jag är kär i en idiot..

Ta inte i så de spricker. Ju mer du kan glömma henne desto mer tror jag han glömmer henne med tiden. Bara ett tips sådär vänner emellan. [cute]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Alltså dessa kvinnor, känsliga varelser.

Jag är extra känslig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Hej? [confused]

tänkte bara lite på det förflutna och att du är en jävla idiot [smile]


   
SvaraCitera