Aviseringar
Rensa alla

Han kräver allt men kan inte göra ett skit själv


Ämnesstartare

Min pojkvän har det ganska tufft med ekonomin i sin familj och vill jämt att jag ska betala allting han behöver, som resor till och från varandras hem och snacks osv.(resorna är rätt så dyra eftersom de är mellan två länder). Han städar dessutom alldrig upp efter sig(tex lämnar godispapper på bordet fastän sop-påsen är bara en meter bort). Och han har alltid ursäkter, som att han måste ligga ner för han är yr eller han kan inte gå till papperskorgen för han är upptagen. Vad ska jag göra, och hur i hellvete kommer de bli i framtiden(han har redan sagt att han inte kommer göra ett skit i hemmet för "han vet inte hur man gör" eller att han inte kan laga mat OCH städa efter sig.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Dumpa pojkvän. Skaffa ny.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Seriöst.


   
SvaraCitera

Vego_rebel:

Vad ska jag göra

slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte kunna göra slut med han, jag skulle sakna han för mö, jag vill ha hjälp att få han att vara mer rättvis, inte att göra slut med han


   
SvaraCitera

Vego_rebel:

han har redan sagt att han inte kommer göra ett skit i hemmet för "han vet inte hur man gör" eller att han inte kan laga mat OCH städa efter sig.

Hahahahaha!

Men vadå, det är väl bara att låta bli att göra de där grejerna. Laga ingen mat och köp inget till honom om han inte tänker ge dig något tillbaks. Om du inte kan stå på dig får du nog stå ut med hans idioti [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg: sköt dig annars e de slut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Vego_rebel: han har redan sagt att han inte kommer göra ett skit i hemmet för "han vet inte hur man gör" eller att han inte kan laga mat OCH städa efter sig.

det är ju inte så lätt att undvika, om jag ska bo ihop med han, jag kan vel inte städa halva hemmet? Jag vill ju kunna vistas öveallt i hemmet ...

Jag har redan sagt att de kanske är bättre att vi bor isär, men då kommer han mer med bortförklaringar som att jag inte älskar honom och inte vill va med han


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hitta någon vettiga pojk att pola med istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

säg: sköt dig annars e de slut!

just nu ger jag inte han spec. mycket av mina pengar, men jag kan ju inte dumpa han för något han kommer göra i framtiden heller? ör de e mest framtiden som kommer bli skit om han inte gör något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kommer inte att ändra på sig om han inte vill det själv. Och varför skulle han vilja ändra på sig när du ger honom allt han behöver serverat på ett silverfat? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vego_rebel:

ör de e mest framtiden som kommer bli skit om han inte gör något

men du måste ju på något sätt få honom att börja hjälpa till osv:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åjisses

dumpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

men du måste ju på något sätt få honom att börja hjälpa till osv:/

hur får jag han att göra de då? Han blir ba ledsen om jag säger att han ska, och säger att jag inte älskar han för den han e, hur mot-argumenterar jag de? Att jag älskar han fast vill ändra han?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vego_rebel:

Att jag älskar han fast vill ändra han?

alltså tycke du det låter rimligt att den ena gör allt medans den andra ligger och degar? att den ena betalar allt och den andra bara glider med? han behöver ju inte ändra sin personlighet bara för att han lär sig att man måste dela för att det ska funka i ett förhållande!

"du älskar honom men det funkar inte att bara jag gör allt, man måste dela osv" kan du säga kanske. förstår om det är en svår situation, men något måste ju göras, eller hur?[smile]


   
SvaraCitera