Aviseringar
Rensa alla

han litar bara på mig


Ämnesstartare

maaaarika:

skulle du sagt samma sak om det gälde dig ?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Ja.

wow, känslokallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fungerade ert förhållande om du ej klarar av att sitta face to face med honom [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maaaarika:

wow, känslokallt.

Nej, inte direkt. Han har problem som du inte kan lösa och om du mår dåligt av att prata med honom ska du inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Hur fungerade ert förhållande om du ej klarar av att sitta face to face med honom

det gjorde det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Du får ångest och blir nervös vilket jag kan förstå. Man är det inte värt det för hans skull? Det går ju över när ni väl har pratat ut. Annars kan du säga som det är, och kanske erbjuda att ni kan tala om det via msn/telefon eller något?

han gick med på att prata via msn faktiskt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahhaha ofta HAN vill prata med dig om sina känslor vilken jävla mes hahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maaaarika:

och vem hade du tänkt skulle ge honom den hjälpen ?
för han lär ju knappast gå & prata med en kurator eller liknande själv.

det gör inte dig till en psykolog för det[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maaaarika:

det gjorde det inte.

då går det ej att prata nu heller, ignorera/skriv att du ej vill etc


   
SvaraCitera

helt ärligt tror jag bara att han försöker ge dig dåligt samvete och få dig att tro att det är ditt fel att han mår dåligt och att allt blir bra om ni blir ihop igen, frågar du honom vad det är kommer han bara säga "jag vet inte, allt känns bara skit just nu"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag säger som nån annan sa, han behöver professionell hjälp!
säg det till honom, försök övertala honom så mycket som det bara går. han förtjänar verkligen hjälp, och jag tycker att du ska göra allt i din makt för att han ska få det. det betyder inte att man inte bryr sig om nån, det betyder bara att man liksom lägger över ansvaret på någon som klarar av det mycket bättre än vad man själv gör. det är det bästa tipset jag har att ge dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det gör inte dig till en psykolog för det

nej, det gör mig till en bra vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maaaarika:

nej, det gör mig till en bra vän.

beundransvärt, men han behöver mer än så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

jag säger som nån annan sa, han behöver professionell hjälp!

jo. han älskar mig (än) & skulle göra mycket för mig, men att gå & få professionell hjälp ? men kan ju alltid försöka, har ju inget att förlora på det direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Men säg det till honom då, att det är för att du mår dåligt och inte för att du inte bryr dig.

O du skulle va snäll! : /


   
SvaraCitera