Aviseringar
Rensa alla

Han misshandlar henne


Vilket jävla as.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegasus:
Vilket jävla as.

Mm


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Hon blir manipulerad. Det är klart att hon tjatar om allt bra han gör/säger för hon vill även kanske övertyga sig själv om att det är den rätta sidan av honom och att allt dåligt han gör är befogat. Hon är troligen rädd eller i värsta fall så avtrubbad att hon inte känner rädslan längre.

Kontakta tillsammans en kvinnojour utan hans vetskap. Se till att ses och ring ett samtal till närmsta jour. Det står inte på mobilräkningen att man ringt dit. Men däremot så antar jag att man kan se på mobilen vilka utgående samtal som gjorts(?) och att detta nummer då kan stå med, så på förekommen anledning så kanske ni inte bör ringa från just hennes mobil (då jag farar att han kan få infall att kolla igenom hennes mobil). Det skall vara gratis att ringa. 

(Har egna för övrigt egna erfarenheter. Men sökte då ingen hjälp.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peppa henne att lämna. Få henne att lägga undran pengar och att hitta något säkert ställe att gömma sig på. Ring hit för att få råd.  http://www.kvinnofridslinjen.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Peppa henne att lämna. Få henne att lägga undran pengar och att hitta något säkert ställe att gömma sig på. Ring hit för att få råd.  http://www.kvinnofridslinjen.se/

Hon kan ej leva utan honom säger hon
hon önskar han ändrar sig

tänker ej sitta och påverka mer än jag gjort för det förstör vår relation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

Hon kan ej leva utan honom säger hon
hon önskar han ändrar sig

tänker ej sitta och påverka mer än jag gjort för det förstör vår relation

Ja det är ju hennes beslut men bryr du dig om henne så måste du ju försöka ibland pga han kommer aldrig att ändra på sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja det är ju hennes beslut men bryr du dig om henne så måste du ju försöka ibland pga han kommer aldrig att ändra på sig

ja, finns alltid där kan tyvärr inte göra mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy:

ja, finns alltid där kan tyvärr inte göra mer

förstår att det är väldigt frustrerande Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Polisanmäl honom. Misshandel är ett brott som faller under allmänt åtal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

förstår att det är väldigt frustrerande Ledsen

Ledsenty

V.J.:
Polisanmäl honom. Misshandel är ett brott som faller under allmänt åtal.

nej, jag vill inte. han är inte värd min tid
hennes bäst är dock det men det bästa för henne är att han ändrar sig och en anmälning, skadestånd och prick i registret för honom kommer knappat hjälpa deras förhållande
("pucko")


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anmäls han så krävs det vittnen och hans flickvän lär ju inte vilja vittna mot honom :/ 
Sitter han frihetsberövad ett tag (vilket inte blir speciellt länge mvh lagen) ger det ju henne tid att fly, men som det är nu så kommer hon väl bara att grina efter hon och sedan få agera slagpåse när han blir frisläppt, arg som ett bi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Anmäls han så krävs det vittnen och hans flickvän lär ju inte vilja vittna mot honom :/

precis och jag är inte ens i samma stad som den så fattar inte hur man kan tro att jag ens har tid för sådant
knappast mitt ansvar 

isola: grina efter hon och sedan få agera slagpåse när han blir frisläppt, arg som ett bi.

Han skulle nog inte slå henne pga. det men nog skulle hon få konsekvenser.. och gråta och inte prata med mig
skulle aldrig anmäla min kompis vän bakom ryggen på honom/henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: hennes bäst är dock det men det bästa för henne är att han ändrar sig och en anmälning, skadestånd och prick i registret för honom kommer knappat hjälpa deras förhållande

Om han hamnar i fängelse ger det henne tid att lämna honom och få skyddade personuppgifter och/eller adress.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ysomiwhy: an kan tro att jag ens har tid för sådant

ysomiwhy: skulle aldrig anmäla min kompis vän bakom ryggen på honom/henne

Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V.J.:

Om han hamnar i fängelse ger det henne tid att lämna honom och få skyddade personuppgifter och/eller adress.

ah för det kmr ju verkligen bevisa ngt bara för jag anmäler


   
SvaraCitera