Aviseringar
Rensa alla

han verkade intresserad då, men nu ?


Ämnesstartare

VARNING, lång text.

Ja, det finns femtio miljoner liknande trådar, men jag känner mig så osäker på denna kille så jag startar också en.

Vi träffades för första gången för snart 4 veckor sedan. De första två veckorna var vi bara "en kompis kompis", så vi snackade inte mycket. Men jag tyckte absolut att han var sjukt söt och verkade vara en rolig kille.

En dag efter att vi hade varit på en show med vännerna så fick jag ögonkontakt med honom. Det blev ett sånt "moment", typ när det känns som om det pågick i en timme, men det bara var en halv sekund. Varje natt i en vecka drömde jag om dessa jävla ögon. De är så sjukt fina!

I lördags var vi ute och festade igen med gänget och då blev jag ju såklart lite för full. En gemensam kompis (som är ganska nära kompis till honom) sa helt plötsligt till mig att det märktes att det var någonting mellan oss. Jag försökte förneka det, men efter ett tag erkände jag att jag var lite intresserad. Hon sa då att han är jätteblyg och att jag borde "go for it". Full som jag var vågade jag gå fram och umgås med honom hela kvällen. Jag har små minnen att vi pratar om att det inte passade sig nu (lång historia, vi behöver inte gå in på det, men jag har vetat om situationen hela tiden), men om 2 veckor eller så är det helt okej. "jaja, men då får vi väl se då då?" frågade jag. han säger "jaa!" och skrattar lite och blir röd i ansiktet.

Jag sitter ändå under hela förfesten i hans knä och vi snackar ganska mycket (kommer dock inte ihåg om vad,tyvärr. nackdelen med sprit) Väl ute på nattklubben springer jag mest runt med mina klasskompisar och dansar och sjunger som jag brukar göra. Nästa sak jag kommer ihåg är att jag går runt ensam på stället och letar efter honom. Jag ser honom i ett gäng (gemensamma kompisar) och går fram och snackar med hela gänget. Sekunderna efter detta står vi och hånglar. Han tog initiativet.

Vi går därifrån och ligger och tittar på stjärnorna i två timmar. vi bara snackar. bland annat om hans ex, jag frågar om han saknar henne. Han svarar "inte henne. förhållande, ja... men absolut inte henne" och tittar på mig. ger mig ett litet leende. Vi går vidare till en efterfest med kompisarna och får sitta ute en timme för att öppna dörren till folk som skulle komma dit. gjorde inte oss någonting, för vi satt mest och snackade. kysstes. log. tittade på varandra. Jagg vet inte hur vi kom in på detta, men han sa också då att han var nöjd med singellivet.

Sedan var det dags att gå hem. Han bor på ena sidan av stan och jag den andra, såklart. Men han ville följa mig hem för att se till att jag kom hem säkert... Vi går därpå vägen, helt ensamma och så tar han min hand, håller om den, mjukt, men ändå hårt.

Vi kommer hem till mig och jag bjuder in honom, vi sitter och snackar en halvtimme till och då frågar han om han kan sova här. långt hem. Jag svarade såklart ja.

Vi låg i sängen ett tag, bara höll om varandra, kysstes lite. Sedan somnade vi båda två. Vi vaknar relativt tidigt på morgonen i söndags, men ligger kvar och myser, kysser varandra. Vi ligger och smeker varandras hår, tittar varandra i ögonen. Inget känns konstigt. Vi ligger där i flera timmar.

Sedan måste han hem för att städa i lägenheten (efter förfesten), annars skulle hans lägenhetskompis bli skitsur om han fick städa allt själv. Jag drar iväg och träffar några kompisar.

Söndag kväll råkade vi hamna på samma bio med olika kompisar och vi säger ingenting. fick inte ögonkontakt alls (jag vågade knappt titta på honom heller...). Skickade ett sms på måndagen om vi kunde ses, han skulle träna på kvällen så han kunde inte. Tisdagen träffades vi genom gemensamma kompisar under lunchrasten och idag har jag inte hört något alls.

Vi kommer träffas efter skolan imorgon med kompisarna, det vet jag. Vad ska jag göra? Är han ens intresserad längre? kändes inte som om jag fått någon respons efter helgen. Ja, det är bara onsdag. Men jag är sjukt intresserad av denna kille, ville veta allt om honom. Lära känna honom.

Jag känner mig så osäker. Jag har bara haft dåliga erfarenheter av killar i när det kommer till kärlek...

Tack om ni har orkat läsa igenom allt detta, och tack för att ni svarar i så fall. [love]


   
Citera

Men blä [n]


   
SvaraCitera

Fan vilken mur av text[tard]


   
SvaraCitera

jävla vägg det var

men tycker du ska prata med honom och kolla om ni ligger i samma fas.
vet inte riktigt, men så skulle jag göra


   
SvaraCitera

1konstigaste2grejen3:

Hon sa då att han är jätteblyg och att jag borde "go for it".

Var det där jag reagerade på mest.
Att vara blyg är inget som går över på en natt..
Kan mycket väl vara så att även om han fått vara med dig och pratat en massa och hållt på så kan han väll ändå vara lite blyg.
Tycker absolut inte att du ska på något sätt ge upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Fan vilken mur av text[tard]

japp, varnade er att det var mycket.

Inte bra att sitta här ensam och bara tänka. blir så osäker på honom.

OF 5:

men tycker du ska prata med honom och kolla om ni ligger i samma fas.

Får väl se om det kommer tillfälle imorgon att snacka lite med honom.

tänker för mycket! men tycker verkligen om honom. tror ni att han ändå är intresserad? eller var allt bara ett spel i helgen ?


   
SvaraCitera

Han är blyg, fortsätt att va på honom [no-no]


   
SvaraCitera

1konstigaste2grejen3:

tänker för mycket! men tycker verkligen om honom. tror ni att han ändå är intresserad?

tror han är intresserad men som du själv säger så är han ju blyg så det tar nog lite längre tid för honom bara. försök umgås med varandra själva och utan sprit


   
SvaraCitera

1konstigaste2grejen3:

japp, varnade er att det var mycket.

Inte bra att sitta här ensam och bara tänka. blir så osäker på honom.

Han kan ju dock inte vara särskilt blyg då vi vet att han:
1) Har ett "ex"
2) Ganska fort fick dig i knäet o sen ut under stjärnorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Var det där jag reagerade på mest.
Att vara blyg är inget som går över på en natt..
Kan mycket väl vara så att även om han fått vara med dig och pratat en massa och hållt på så kan han väll ändå vara lite blyg.
Tycker absolut inte att du ska på något sätt ge upp.

Okej, jag ska inte ge upp alls. absolut inte.

Maxwinner:

Han är blyg, fortsätt att va på honom [no-no]

Jag ska.. men man ska ju inte vara för på säger alla? Han glömde sin keps här i söndags... tänkte skicka ett sms fredag/lördag och fråga om han kanske ska hämta den? 🙂 så får vi se om vi kan få lite egentid en stund då..

OF 5:

tror han är intresserad men som du själv säger så är han ju blyg så det tar nog lite längre tid för honom bara. ni kanske skulle kunna försöka umgås med varandra själva utan sprit

Jag ska försöka skicka fler sms med förslag på att träffas. vill ju att han ska höra av sig med. inte bara jag... :/

Lille_Marx:

Han kan ju dock inte vara särskilt blyg då vi vet att han:
1) Har ett "ex"
2) Ganska fort fick dig i knäet o sen ut under stjärnorna.

sant...fan.


   
SvaraCitera

1konstigaste2grejen3:

Lille_Marx: Han kan ju dock inte vara särskilt blyg då vi vet att han:1) Har ett "ex"2) Ganska fort fick dig i knäet o sen ut under stjärnorna.

Det där stämmer ganska bra in på mig men lik förbannat så är jag riktigt jäkla blyg ändå [crazy]

Tycker inte du ska lägga för mycket tanke på det, "go for it" som din kompis sa [y]

"More is lossed when doing nothing, than doing something."

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta lite initiativ, han är säkert lite blyg bara! [wink]


   
SvaraCitera

lovar att jag skulle kunna reducera ditt problem till två meningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Striped:

Ta lite initiativ, han är säkert lite blyg bara! [wink]

Okej, ska försöka. jag tycker det är lite jobbigt. men jag får väl bara försöka tro lite på mig själv.

Casull:

Det där stämmer ganska bra in på mig men lik förbannat så är jag riktigt jäkla blyg ändå [crazy]

Tycker inte du ska lägga för mycket tanke på det, "go for it" som din kompis sa [y]

Ska försöka! fan vad nervös jag blev nu inför imorgon ju! hahaha [bigsmile]


   
SvaraCitera

1konstigaste2grejen3:

Ska försöka! fan vad nervös jag blev nu inför imorgon ju! hahaha

Ah men det borde du vara, men låt inte det skrämma dig [bigsmile]
Att vara nervös är ju en del utav det hela men samtidigt borde du ju känna en känsla av hur rätt det egenligen är [smile]
Och att köra på den känslan som känns rätt är ju aldrig fel [smile]


   
SvaraCitera