Aviseringar
Rensa alla

handikapp


Ämnesstartare

Är det vanligare bland människor eller djur?
om man räknar bort det som sker i samband med kärnvapen (om den orsaken skapat stor siffra lr ngt)


   
Citera
Ämnesstartare

Är inte människor djur? Oskyldig

Nej men jag tror 'djur' har mer funktionshinder än människan, se bara alla hundar vi avlat fram genom åren! Tex pugs, dom har en tendens att få problem med andningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bigcitylaif: Är inte människor djur?

jo och kanske bör jämfört med specifik djurart aja, w-e

Bigcitylaif: se bara alla hundar vi avlat fram genom åren!

ja, dem som vi parat ihop med varandra.. gills väl ej?

Jag är mest ute efter hur mycket handikapp som förekommer om man parar sig genom ngn slags "biologisk/psykologisk" attraktion. 
jag tror inte alla valt samma partner om de levde under annorlunda omständigheter. 
undrar om det har ngt med handikapp att göra. i de fallen där tillståndet inte varit pga. Slumpen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då är jag med. Men om man ser i helhet på hur många djur det finns i världen samt hur många människor tror jag faktiskt att det finns mer människor som är sär än vad det finns djur, om man ska kolla i procent till antal! men det är bara jag som spekulerar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bigcitylaif:
Då är jag med. Men om man ser i helhet på hur många djur det finns i världen samt hur många människor tror jag faktiskt att det finns mer människor som är sär än vad det finns djur, om man ska kolla i procent till antal! men det är bara jag som spekulerar!

Mm, har en liknande tanke
de svaga dör väl även ut snabbare i djurvärlden


   
SvaraCitera
nubbie

Ja alldeles säkert. 


   
SvaraCitera
nubbie

Att det är vanligare bland människor alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människor har fler funktioner och krav och därför fler områden att vara handikappade på så det är ju då vanligare bland oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Människor har fler funktioner och krav och därför fler områden att vara handikappade på så det är ju då vanligare bland oss.

aa men mest ute efter varför det blir så och om det skulle kunna minska (obs inte hur vi ska minska det, ej ute efter det)


   
SvaraCitera
Draug

Förmodligen vanligare hos människan, då de med handikapp inte gallras ut på naturlig väg som i djurvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
Förmodligen vanligare hos människan, då de med handikapp inte gallras ut på naturlig väg som i djurvärlden.

Tumme upp


   
SvaraCitera