Aviseringar
Rensa alla

HANDo dissar min HAND


Hando

"Långa fingrar (längre än handflatan) anses betyda känslighet och intelligens och korta fingrar motsatsen"
Jag har korta fingrar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Jaa det är du[blush]

jag o värdet slog vad om det[blush]

men appropå värdets händer:
de är fina.
Dold text: har ju bara sett ena men whatever[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

"Långa fingrar (längre än handflatan) anses betyda känslighet och intelligens och korta fingrar motsatsen"

vad har fingrarnas längd och handens storlek för betydelse för hjärnans funktioner egentligen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vilka långa fingrar du har[surprised][smile]


   
SvaraCitera
Hando

enhimmelskdrog:

vad har fingrarnas längd och handens storlek för betydelse för hjärnans funktioner egentligen

Vet faktiskt inte, men kan ju vara någon såndär urgammal grej så vi kan läsa av vilken slags personlighet människan man möter har

JejeX:

Fan vilka långa fingrar du har

Erkänn han har det [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Vet faktiskt inte, men kan ju vara någon såndär urgammal grej så vi kan läsa av vilken slags personlighet människan man möter har

tror inte det stämmer iallafall [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Erkänn han har det [tard]

Ja[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vad har fingrarnas längd och handens storlek för betydelse för hjärnans funktioner egentligen

kanske gener för långa extremiter är kromosomkopplade till utveckling av hjärnan?

exempel: antag att en svarthårig och en brunhårig skaffar barn, det är lika stor chans att barnet får brunt hår som svart. ändå så får alla svarthåriga barn svarta ögonbryn och brunhåriga får bruna ögonbryn? vrf, jo för anlaget för huvudets hårfärg är kopplat till anlaget för ögonbrynens hårfärg. kallas kopplande anlag; sitter på kromosomen: kromosomkoppling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

text

förlåt men jag fattar inte [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

förlåt men jag fattar inte

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

vrf, jo för anlaget för huvudets hårfärg är kopplat till anlaget för ögonbrynens hårfärg. kallas kopplande anlag; sitter på kromosomen: kromosomkoppling

varför är då mina ögonbryn mörkbruna, när jag egentligen är blond?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

varför är då mina ögonbryn mörkbruna, när jag egentligen är blond?

kromosomkorsning gisningsvis. kromotiders anlag kan råka bytas med varandra om anafasen sker för långsamt har jag för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

kromotiders anlag kan råka bytas med varandra om anafasen sker för långsamt har jag för mig

så jag ser ut som jag gör för att jag utvecklades efterblivet? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

Emmelipemmeli:

förresten OT'ar du lika mkt som jag i den här tråden [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

förresten OT'ar du lika mkt som jag i den här tråden

frågan gällde händer, vi prata om händers koppling till intelligens, hur det nu är OT har jag svårt att se.


   
SvaraCitera