Aviseringar
Rensa alla

Handsmiskad på jobbet


Ämnesstartare

Idag gjorde jag fel på jobbet och då tog en fellow kollega ett hårt tag om min handled och slog mig tre gånger på handen, så hårt så det blev märken efter dennes fingrar.

Samtidigt som att jag vet att det nog var på skoj, så kändes det som att var ilska gentemot mig som snärtades ut genom fingrarna. Efter incidenten gick personen ifråga iväg och jag stod kvar ensam, öm och lite ledsen.

Är detta verkligen okej? =(


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nej det är ju inte det.
Känns som en del undertryckta aggresioner när personen snärtar till handen. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är självklart det inte är ok! Det värsta är ju att personen ifråga inte ens sa förlåt utan bara gick där ifrån!

Förhåppningsvis var detta för att han/hon skämdes för var denne precis gjort.

Om du har the guts nog så prata med personen i sig och fråga varför den inte ens bar om ursäkt efteråt, om det var meningen att slå så hårt? Om denne inte ber om ursäkt så ska du fasen sätta ditt han! Prata med din arbetsgivare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror ju på vad du gjorde, vill hävda att det vore en ganska timid reaktion på tex om du dödat nån1!!!!!! i butiken alltså[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en man eller en kvinna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

en man eller en kvinna?

Don't be so SEXIST Vyvyan!


   
SvaraCitera
mynona

Nej, naturligtvis inte. Det var misshandel oavsett om du gjorde fel eller inte. Visst kan sådant vara på skoj, men som du beskriver det verkar det inte så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

en man eller en kvinna?

vad spelar det för roll! SEXiST!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vad spelar det för roll! SEXiST!

Well what are Mums for?

I dunno, having babies?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde att tråden handlade om ett mycket grövre övertramp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter jättekonstigt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doubt:

Är detta verkligen okej? =(

Du borde anmäla eller berätta för din chef, det där är verkligen inte ok, och om du inte känner att det är värt att ta tag i för egen del får du tänka på de andra den skulle kunna behandla på samma sätt som kanske skulle bli helt förkrossade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket allvarligt. Händelsen skall omedelbart anmälas till arbetsmiljöverket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på vad du gjorde såklart. Om du förolämpade honom eller förstörde hans dag så kan jag förstå det. Om du bara gjorde ett simpelt misstag som vi alla gör så döda honom.


   
SvaraCitera

Hade lackat ur om någon gjorde så mot mig.
det är verkligen inte okej! prata med personen


   
SvaraCitera