Aviseringar
Rensa alla

Handstilen...


Ämnesstartare

Tjena

Min handstil är nog den fulaste i världen. Jag har försökt träna tusentals gånger, fast utan några resultat. Den är så dålig att jag fick göra om ett prov här om dan då läraren inte kunde läsa det jag hade skrivit.[sad]
Jag skriver ofta för hand, har alltid ett papper framför mig när jag sitter framför datorn, och på den klottrar jag(skriver, ritar etc.), fast det verkar inte heller hjälpa.

Så jag HUR kan jag förbättra den?

Tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Träna på olika stilar. Dvs, titta på andras handstil, och öva på att härma dem. Se till att skriva stort och att varje bokstav är relativt lik hur den "ska" se ut. Det GÅR att lära sig, men det är väldigt tråkigt och kräver koncentration. Jag skriver fortfarande med min skitfula oläsliga handstil när bara jag ska läsa, men ser till att göra en luftigare, mer skrivstilinspirerad när jag vet att andra ska läsa, till exempel vid prov.

Storlek är förresten bra. Satsa på lite större storlek, på både höjd och bredd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingetnamn123:

Min handstil är nog den fulaste i världen.

Jag skriver som en 10 åring.... no joke.


   
SvaraCitera
Hando

Och mina lärare klagade på att jag skriver dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, skriv stora tecken långsamt [y]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag skriver förjävligt [cry] Hade i övrigt en engelskalärare som i princip vägrade ens kolla på arbeten skrivna för hand [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingetnamn123:

Den är så dålig att jag fick göra om ett prov här om dan då läraren inte kunde läsa det jag hade skrivit.[sad]

Min är så dålig att lärarens glasögon smälte och droppade ner på provet så att det brann upp så jag fick göra om det. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte det spelar någon roll, man skriver fan allt på dator ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PICS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avslyur att skriva förhand blää urääräräräräärrärä skriver så ugly. tacka gudare för datorer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avskyr****


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera