Aviseringar
Rensa alla

Hans tidigare förhållande, kan bli ett problem?


Ämnesstartare

En kille jag håller på med har för några veckor sedan gjort slut med sin tjej som hade ett förhållade i 1,5 år.

Jag vet att detta kan vara ett problem eftersom han kanske inte kommit över henne/hon vill ha tillbaka han osv, det var alltså han som gjorde slut med henne. Men det är inte heller säkert att det blir något problem.

Han säger också att det inte kommer bli något problem eftersom han var less på henne ganska länge innan de gjorde slut, säger även att han verkligen gillar mig och inte bara är ute efter sex utan ett nytt förhållande.

Ska jag riskera att bli sårad eller ge det en chans? Han är verkligen en toppenkille.


   
Citera

shithappens_:

Ska jag riskera att bli sårad eller ge det en chans?

Va? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Va?

Om jag ska fortsätta hålla på med honom och riskera att han mitt i allt vill ha sitt ex. Eftersom jag antar att jag kommer bli sårad av det om jag hinner få starkare känslor för han..


   
SvaraCitera

shithappens_:

Om jag ska fortsätta hålla på med honom och riskera att han mitt i allt vill ha sitt ex. Eftersom jag antar att jag kommer bli sårad av det om jag hinner få starkare känslor för han..

Men hur riskerar du att bli sårad om du inte ger det en chans, det är det jag inte fattar. Är lite trög [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Men hur riskerar du att bli sårad om du inte ger det en chans, det är det jag inte fattar. Är lite trög

haha blev lite skrivfel där 😉 ber så mycket om ursäkt..


   
SvaraCitera

shithappens_:

haha blev lite skrivfel där 😉 ber så mycket om ursäkt..

Jaha, okej [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

Om jag ska fortsätta hålla på med honom och riskera att han mitt i allt vill ha sitt ex.

Jag tycker det låter som om du borde vänta lite och se efter hur pass starka känslor han har för sitt ex. Vissa går ju iofs vidare direkt, och kanske inte får känslor för sitt ex igen över huvud taget/senare i livet. Jag tror ändå att det är säkrast att var på den säkra sidan (no shit!) och ta det lugnt med honom, och se efter [smile]


   
SvaraCitera

Tycker du ska satsa. =) Men ta det lugnt i början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Jag tror ändå att det är säkrast att var på den säkra sidan (no shit!) och ta det lugnt med honom, och se efter

jo jag vet, det låter bäst men något säger mig att han är för bra för att 'kasta bort' 😉 haha. hmm frågan är ju om man ska tro på det han säger, dvs att han kommit över henne..

Genesis208:

Tycker du ska satsa. =) Men ta det lugnt i början.

haha 🙂 jo hade isåfall tänkt mig något sådant. att vänta med sex och allt tills det verkligen är seriöst. då får han bevisa lite att han kommit över henne och inte är ute efter sex. hehe


   
SvaraCitera

shithappens_:

kan bli ett problem?

om du vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

kasta bort

Du kan väll berätta för honom att du är osäker på om han verkligen har kommit över henne helt, och att du isf vill ta det lugnt, men att du verkligen gillar honom och vill ge honom en chans när han verkligen har kommit över henne. Då behöver du inte känna att du kastar bort chansen, och han är medveten om att du vill ha något med honom, men att du inte är redo om han inte är redo [smile]

shithappens_:

hmm frågan är ju om man ska tro på det han säger, dvs att han kommit över henne.

Det har han antagligen inte, det är få som kan gå vidare så kort efter dumpandet. Inte ens om man själv var den som dumpade. Det tar tid att komma över ett 1,5 år långt förhållande.


   
SvaraCitera

nej nej, jag tycker att du ska ge det en chans!
jobbigt blir bara om exet försöker förstöra.. men då är det bara att slå henne!
nej men seriöst, go for it [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det handlar om att vinna eller försvinna, om du förstår vad jag menar?

Du kan ju alltid säga att du vill vänta med sex tills du är säker på att han gått vidare, om han verkligen vill ha dig så kan han avstå sex.
Då måste du tänka på att vara stenhård, du vill inte ha sex förrän du är säker, och om han försöker få dig till sex så MÅSTE du säga nej. annars får han övertaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shithappens_:

Eftersom jag antar att jag kommer bli sårad av det om jag hinner få starkare känslor för han..

Okej, 1,5 år. Men hur länge har han varit singel efter det? Blev ni ihop drygt 3 månader efter så kan jag enligt statestiken bara säga tyvärr, risken är rätt stor att han inte riktigt har kommit över sitt ex än.

Men man vet aldrig. Han kanske undermedvetet förtrycker sina känslor för sitt ex och har dig som ett substitut istället. Att han är "beroende" av att ha någon, oavsett om det är du eller någon annan, att han liksom bara har behovet av ett förhållande som ger närhet, värme och trygghet som han, vid det här laget är van vid tanke på det förhållande han varit i, i 1,5 år. Vad tror du?

Han kanske inte är redo för ett nytt förhållande. Och om det förmodan är så att inte är rättvis mot dig rent känslomässigt så är det definitivt inte rätt mot dig. Du måste ju få en "ärlig" chans, att du är någon som han faktiskt blir kär i för att han är det, inte för att han "tror" det.

På vilket sätt tror du att han har känslor kvar för sitt ex? Är det att han pratar så mycket om sitt ex? Att han jämför ert förhållande mot det han hade förut? Att han ställer samma krav på dig som han ställt på sitt ex? Misstänker du honom för något speciellt?

Eller beror det på att du är orolig över att du aldrig kommer att överträffa hans ex? Att du känner att du måste leva upp till dina enga krav och bli bättre än hans ex? Bristande självförtroende? Känner du dig otrygg med honom, otillräcklig?

Underlättar om man får veta lite mer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Du kan väll berätta för honom att du är osäker på om han verkligen har kommit över henne helt

jo det har jag gjort, har sagt att det är en orsak varför jag inte vet om det är så smart att fortsätta och så. Han är helt bestämd och säger att han verligen gillar mig, att hans tjej inte var något som mig. Han sa att han helst ville sluta snacka om henne och koncentrea sig på oss.. vilket lät lite som att han inte hade kommit över henne... :/ Han sa att jag bara borde bry mig om vad han känner om mig, inte vad alla andra kommer tycka och tänka.

fraulinefrontline:

Det tar tid att komma över ett 1,5 år långt förhållande.

jo, det accepterar jag och känner att det är taskigt mot exet.. jag får skuldkänslor för jag vet hur det känns när en tjej kommer och tar ens ex.. men samtidigt borde jag bara bry mig om vad han tycker om mig, inte alla andra.

MOLLYSLIPS:

jobbigt blir bara om exet försöker förstöra.. men då är det bara att slå henne!
nej men seriöst, go for it

haha ja 🙂 hon är tydligen jättesnäll och ingen bråkstake men man vet ju aldrig 😉

Fixxxer:

Då måste du tänka på att vara stenhård, du vill inte ha sex förrän du är säker, och om han försöker få dig till sex så MÅSTE du säga nej. annars får han övertaget.

jo, har snackat med han rätt mycket om det eftersom det finns killar osm bara är uter efter det, för att glömma sitt gamla förhållande. Jo jag ska göra det. 🙂 im the boss 😉


   
SvaraCitera