Aviseringar
Rensa alla

Hantera stress


Ämnesstartare

Känner du dig ofta stressad? Hur hanterar du det? Skulle du vilja hantera det på något annat sätt? Vad har du för tankar kring stress?

Berätta hur det funkar för just dig och hur du reagerar på stress och hur du gör för att hantera det!


   
Citera

jag dricker


   
SvaraCitera

Jag omvandlar stressen till ångest, WIIIEEEE!!


   
SvaraCitera

Jag hanterar det inte alls, blir bara ett litet nervvrak. Brukar skriva listor över allt jag måste göra, sedan börjar jag gråta när jag kollar på dem. För ett tag sedan blev jag så stressad att jag kastade en tallrik i väggen. Kändes ovärt efteråt.

mvh psycho_girl_98


   
SvaraCitera

Blir inte stressad.
Saknar känslor.


   
SvaraCitera

Frigör mig från så många onödiga tanke- och känslolager som möjligt genom att stanna upp och acceptera läget. Det känns dumt att vara slav till sin kropp (nej, jag förespråkar inte någon slags dualism nu) och hänga upp sig på saker som för det mesta har noll existentiellt värde. Det finns ingen rationell anledning att fylla nuet - det enda som föreligger - med oro bara för att något skulle kunna hända i framtiden (som däremot inte existerar).


   
SvaraCitera

cigg och alkohol är dom recept jag har utskrivna


   
SvaraCitera

dazed:

cigg

Såklart! Brukar fungera utmärkt för att lugna ned nerverna.


   
SvaraCitera

terrormat:

Såklart!

När det är vår känns det som en jävligt medicin.


   
SvaraCitera

Jag blir löjligt lugn och börjar planera och organisera allt in i minsta detalj. Det enda egentliga tecknet jag får på att jag är stressad är att jag börjar tandpressa, vilket jag oftast inte ens märker förrän jag börjar få problem med att äta som en normal människa.


   
SvaraCitera

Enda gångerna jag känner stress är när jag är försenad till något.
Då försöker jag kompensera genom att köra extra fort och springa om det är till fots.

Annars är jag ganska stressfri.


   
SvaraCitera

Äter. Eller procrastination genom träning. Ej samtidigt.


   
SvaraCitera

Knark har jag hört kan lugna ner den dåliga stressen, testa lite akohol/knark/svamp så går de nog bra[love]


   
SvaraCitera

Jag kryper ner under täcket och låtsats att omvärlden inte existerar. Vilket leder till mer stress eftersom jag förr eller senare måste ta i tu med det som orsakar stressen och det hänger antagligen viktigare efter lite undertäcket-exil.


   
SvaraCitera

terrormat:

Såklart! Brukar fungera utmärkt för att lugna ned nerverna.

förlåt för jag måste säga detta dryga men jag har blivit mycket mindre stresskänslig sedan jag slutade röka.

mvh frälst ickerökare


   
SvaraCitera