Aviseringar
Rensa alla

Har aldrig haft ett förhållande


Ämnesstartare

Jag är en glad 16-årig tjej som aldrig haft ett förhållande. Jag är också okysst och oskuld, har heller aldrig känt mig älskad av en kille.

När jag gick i F-9 så vågade jag inte riktigt öppna mig och vara mig själv, eftersom att jag är blyg och så, jag var extremt blyg och känslig i F-5, och folk ville inte vara med mig eftersom jag var annorlunda.
Sen när jag började 6:an bytte jag skola och började i en ny klass, och eftersom jag är blyg inför nya personer så gick det inte bra att skaffa nya vänner, jag blev snarare ensam.
Den klassen delades upp till olika grupper med stränga stängslar, så man blir alltid lämnad ensam eftersom det har gått så lång tid.
Visserligen upptäckte jag i nian att jag skulle ta eget initiativ och prata med folk, vara social istället för att vänta att någon skulle komma till mig och börja snacka, men det gick liksom inte att ändra på, eftersom att jag har gått i denna klass ganska länge så blev jag liksom stämplad som den blyga tjejen som inte är bra på att vara social.
Så under skoltimmarna var jag ensam.

Utanför skolan har jag nära vänner som jag älskar så mycket, vill också tillägga att jag har en bästavän jag kan snacka allting om.

Nu går jag i gymnasiet och jag går i en underbar klass där jag kan vara med vem som helst utan att de anses som att vara konstig. Jag bestämde mig för att vara mig själv vid skolstart, och det gick alldeles utmärkt. Nu är jag mig själv i skolan och man kan säga att min klass är vän med alla i klassen, alla är vän med alla.
Nu är det så att jag är lite intresserad av en kille i min klass, och jag vill lära känna honom bättre. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra det som bäst. Han och jag har ganska mycket gemensamt, och vi två gillar att vara glada och vara sociala. Vi har snackat mycket med varandra, men jag vill ändå vara med honom mera. Men jag vill liksom inte klänga på honom samtidigt, utan låta honom vara, samtidigt som jag så gärna vill snacka med honom...

Jag har varit kär innan, utan framgång, så jag har genomlidit en del tider.

Ingen kille har någonsin sagt att jag är söt, ser bra ut, snygg osv, och ingen har varit kär i mig, eller berättat för mig ifall de har varit det.

Jag vet inte vad det är jag ska göra för att en kille ska tycka om mig, jag vet att jag ska fortsätta vara mig själv eftersom man ska tycka om för den jag är. Men ändå.

Sen vill jag också tillägga att jag inte sminkar mig. Jag tycker att jag inte behöver något eftersom jag inte ser någonting jag behöver täcka eller highlighta, och sen så tar det så lång tid och den tiden har jag inte, sen så vet jag inte vad smink ger mig för bonus när man ska tvätta bort det.
Förresten, smink har nog ingenting med kärlek och göra över huvudtaget.

Jag är dessutom dålig på att komma på bra samtalsämnen.

Behövde skriva av mig, men ni kan gärna lämna inlägg med tips och så, om ni vill =)


   
Citera

har aldrig heller upplevt något sådant


   
SvaraCitera

Tips om vad? Vad vill du göra?[smile]


   
SvaraCitera

TaurusBaby:

Sen vill jag också tillägga att jag inte sminkar mig.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eppesen:

Tips om vad? Vad vill du göra?

Egentligen så vet jag inte... o:


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

snacka med pågen, blir han intresserad av dig så är det ju bara att köra på, vill han ha dig som vän eller inte alls finns det inte mycket att göra

Eller vad var egentligen frågan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egentligen syftade jag mest på att skriva av mig. Jag är heller inte säker på vad jag vill ha tips på.


   
SvaraCitera

Liebestraum:

har aldrig heller upplevt något sådant


   
SvaraCitera

Du är ju bara sexton
Ingen stress


   
SvaraCitera

Du är ju 16 [no-no] Kryllar av okyssta 16:åringar även om det flesta säger att de är kyssta [no-no]


   
SvaraCitera

lazertits:

Du är ju bara sexton
Ingen stress

+bra självförtroende fäller karlar. true story.


   
SvaraCitera

TaurusBaby:

Jag är heller inte säker på vad jag vill ha tips på.

Jag är 18 och har haft endast en tjej. Två om man räknar med den jag gifte mig med på dagis... [chocked]

Den andra när jag gick typ i 8an. Jag gjorde slut pga. diverse skäl efter ca. en månad, och det "enda" vi hann göra var att pussas, inte kyssas. Må säga att det hamnar i min top 5 lista av bästa jag gjort i mitt liv [cute]

Så nu har jag inte haft någon på snart 4-5 år, vilket gör mig lite sorgsen [cry]

Men egeteligen är din situation väldigt lika min, fast jag hade tur att en tjej vågade ringa hem till mig och fråga xD... Så det jag vill främst säga är att du måste våga prata. Jag vet naturligtvis inte hur du ser ut, men är övertygad om att om man vågar prata på lite så dröjjer det nog inte speciellt länge att hitta någon. Men vad vet dock jag 😛 Är själv skit feg xD


   
SvaraCitera

Stressa inte så mycket över allt så kommer det gå bättre. Det kommer när det kommer, om det kommer. Bar att se till att prata med folk vara dig själv och hoppas på det bästa.


   
SvaraCitera

TaurusBaby:

Behövde skriva av mig, men ni kan gärna lämna inlägg med tips och så, om ni vill

Jag skaffade min första pojkvän när jag var 17 och nu är jag 18. Jag var också okysst, oskuld och allt vad man kan vara. Jag har alltid varit blyg och det är nog den största anledningen till att jag inte haft någon pojkvän innan och jag var ganska säker på att jag aldrig skulle få någon heller men det fick jag ju såklart! Så mitt tips är att visa dig modig och inte ge upp. Börja snacka lite mer med den killen som du är intresserad av. Det kommer gå bra. Lycka till [smile]


   
SvaraCitera

Att le är ett ganska bra tips. Fast inte onödigt mycket[wink] typ lite lagom sådär --> [smile]

/niven[love]


   
SvaraCitera