Aviseringar
Rensa alla

Har aldrig läst Sagan Om Ringen.


Smilen
Ämnesstartare

Jag har endast sett filmerna, ett par gången, men jag har i ärlighetens namn aldrig fördjupat mig i böckerna. Är det mycket som jag missar då jag mest sett filmerna?

Borde jag läsa böckerna? 

Ge en riktigt bra anledning. Jag älskar att läsa det gör jag, men jag ser ju redan det som hänt menar jag. 


   
Citera
Smilen
Ämnesstartare

SPOILER! Boromirs död är så sorglig tycker jag.Gråter


   
SvaraCitera

Om du inte tycker om att läsa, läs inte böckerna. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

herkuled:
Om du inte tycker om att läsa, läs inte böckerna. 

Jag älskar att läsa, missförstå mig inte, men nu har jag bara sett filmerna och inte läst böckerna. Böcker brukar ofta vara mera informativa väl? 


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Det finns ting i böckerna som inte är med i filmerna, men bara det faktum att det är sagan om ringen vi talar om borde vara motivation nog Galen


   
SvaraCitera

Smilen:

Jag älskar att läsa, missförstå mig inte, men nu har jag bara sett filmerna och inte läst böckerna. Böcker brukar ofta vara mera informativa väl? 

Sagan omringen är en av 1900-talets tråkigaste böcker. 
Sammanfattning av alla böckerna:
Sagan om ringen: de går
Sagan om de två tornen: de går lite till.
Sagan om konungens återkomst: de går lite till med lite coola strider på slutet.


   
SvaraCitera

Böckerna verkar rätt tråkiga.

Den gamla svenska versionen är ju värre också i och med att översättaren inte kunde engelska


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

herkuled:

Sagan omringen är en av 1900-talets tråkigaste böcker. 
Sammanfattning av alla böckerna:
Sagan om ringen: de går
Sagan om de två tornen: de går lite till.
Sagan om konungens återkomst: de går lite till med lite coola strider på slutet.

Låter lockande. Dock gillar jag segheten det hör till tycker jag och ursnygga strider. Filmerna är givna mästerverk 10/10!


   
SvaraCitera

också bara sett o inte läst. Den enda  filmbok ja läst är rambo first blood


   
SvaraCitera

Har då aldrig riktigt kommit in i filmerna ens, men tror nog att dom kan vara riktigt bra om man tar sig tid att följa med dom..


   
SvaraCitera

har inte läst böckerna eller filmerna haha 🙁


   
SvaraCitera
Draug

Värt att läsa böckerna även om de kan vara tunglästa, det är så otroligt mycket mer som omnämns. Det är t.ex många stora karaktärer som inte ens nämns i filmerna.


   
SvaraCitera

Jag har heller aldrig läst böckerna. 
Inte Harry Potter heller. 
Eller Narnia.


   
SvaraCitera
seasaw

hur ska du göra? jag tkr du borde ta dig tiden


   
SvaraCitera