Aviseringar
Rensa alla

Har aldrig varit så här förut...


Ämnesstartare

Tja alla glada!

Det är så här att det finns en tjej som jag känner och jag kan inte sluta tänka på henne. Ständigt under dagen tänker jag på henne. Hon har verkligen alla egenskaper jag vill ha hos en blivande flickvän och jag är riktigt intresserad utav henne. Men grejen är att när jag träffar henne så känner jag inget speciellt. Alltså förr när jag har varit intresserad utav tjejer och träffat dem så har man haft en liten nervositet i kroppen, en lite pirrande känsla, men det får jag aldrig när jag träffar henne. Visserligen så träffar jag henne inte så ofta för vi bor på olika orter.

Men så jag börjar undra om jag inbillar mig själv att vara intresserad utav henne eller om jag bara behöver låta det ta den tid det tar för att jag ska börja få lite känslor för henne. Jag fattar inte alls vad det är som händer, jag har aldrig upplevt något sånt här förut och det gör mig galen!!

Så jag rådfrågar er. Vad tror ni? Kan det vara så att jag så gärna vill vara intresserad utav henne så jag inbillar mig själv det? Eller ska jag låta det ta den tid det tar för att jag ska börja få lite känslor för henne och låta det utvecklas allt eftersom?

//MrMetrixa


   
Citera

MrMetrixa:

jag inbillar mig själv att vara intresserad utav henne

låter som en förklaring, men man ska aldrig vara säker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räker äter man:

låter som en förklaring, men man ska aldrig vara säker!

Ska jag satsa eller ej?? När jag inte är säker så känns det lite dumt ändå att sätta vänskapen på spel om det visar sig att jag bara har inbillat mig men samtidigt så vill man ju veta... åh det här är svårt!!!


   
SvaraCitera

Kär i känslan.


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Ska jag satsa eller ej?? När jag inte är säker så känns det lite dumt ändå att sätta vänskapen på spel om det visar sig att jag bara har inbillat mig men samtidigt så vill man ju veta... åh det här är svårt!!!

När du inte är säker så tycker jag att du ska testa, om du inte känner något då heller, så är du säker iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MrMetrixa:

Men grejen är att när jag träffar henne så känner jag inget speciell

Svaret är ju i den här meningen.
Bara för hon passar in i mallen för din ideal-flickvän så betyder det inte att du är kär i henne.


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Vad tror ni?

Du skrev att hon har alla egenskaper. Vilka är dessa? Är "attraktiv" en av dem?
Jag tror att pirret i magen är nummer ett, det viktigaste. Utan det så blir det nog inte så mycket kul [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räker äter man:

När du inte är säker så tycker jag att du ska testa, om du inte känner något då heller, så är du säker iaf.

Jo, det är ju sant.

easycure:

Svaret är ju i den här meningen.
Bara för hon passar in i mallen för din ideal-flickvän så betyder det inte att du är kär i henne.

Den känsla jag pratar om är inte känslan då man är kär, utan en annan känsla som man inte riktigt kan sätta fingret på som man känner när man träffar en person man är intresserad utav. Alltså inte kär i.

loom:

Du skrev att hon har alla egenskaper. Vilka är dessa? Är "attraktiv" en av dem?

Attraktiv är inte med på min lista över egenskaper jag vill ha hos en blivande flickvän, eller jo fast den är inte ens i närheten utav de andra "krav" jag har. Men om ni undrar så ja, hon är attraktiv i mina ögon. De krav/önskemål jag har på det här området är att hon ska vara social, kreativ, musikalisk, ha drömmar och ambitioner för framtiden som vi tillsammans kan dela.

Men en fråga till. Är det någon här som har varit intresserad utav en person utan att få den där speciella känslan när ni träffas (snackar fortfarande inte om kär känslan) men som kommit sen när du lärt känna personen ifråga lite mer??


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Men om ni undrar så ja, hon är attraktiv i mina ögon.

Om hon har allt annat så är det ju konstigt om det inte känns. Lär känna henne bättre, helt klart värt att testa tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Om hon har allt annat så är det ju konstigt om det inte känns. Lär känna henne bättre, helt klart värt att testa tror jag.

Jag får nog göra det... tusen tack alla!!


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

De krav/önskemål jag har på det här området är att hon ska vara social, kreativ, musikalisk, ha drömmar och ambitioner för framtiden som vi tillsammans kan dela.

Trist om du blir förälskad i en person som är omusikalisk.
Du får dra dig till människor på de estetiska linjerna, för att vara rättså säker. [y]


   
SvaraCitera