Aviseringar
Rensa alla

Har beställt en kamera... till.


Ämnesstartare

Jag beställde idag en Holga helt på impuls. Vet inte om jag kommer fota med den ens (men den är cool och jag gillar kameror) för den är analog. Om det är någon annan som har en Holga och kan säga om den är bra, om jag kommer kunna ta bilder på vintern och hur mycket det brukar kosta med film till den skulle jag bli glad!

Image


   
Citera
Ämnesstartare

(Läste på lite...)
Hahaha - en kamera som vart känd för att den egentligen var dålig.

Perfekt blir ju faktiskt ofta lite overkligt och tråkigt... det borde alla tjejer som vill vara så jävla perfekta tänka på. "Perfekt" är trist! Det är de små bristerna som är intressanta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Härlig den ser ut förresten! Har du köpt den på bilden eller vad heter den du köpt?
Film lär ju vara lite knepigt att få tag på och analogt blir ju bara dyrare och dyrare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

(Läste på lite...)
Hahaha - en kamera som vart känd för att den egentligen var dålig.

Perfekt blir ju faktiskt ofta lite overkligt och tråkigt... det borde alla tjejer som vill vara så jävla perfekta tänka på. "Perfekt" är trist! Det är de små bristerna som är intressanta.

Know, min morbror har en! Och den verkar fett najs. Undrar som sagt om pris på att framkalla och köpe en rulle film (om du inte läst det så kan man få även 35 mm film att passa även om den är bygd för 60 mm).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Härlig den ser ut förresten! Har du köpt den på bilden eller vad heter den du köpt?
Film lär ju vara lite knepigt att få tag på och analogt blir ju bara dyrare och dyrare...

Det är den på bilden jag köpt (tror jag) bara kameran kostade 399, köpte den med en fin bok med bilder och tips och trix och sådant. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas den funkar bra [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Och den verkar fett najs.

Jag fotar inte så mycket men jag vill ha en sådan där. [sad]
Kommer nog att köpa en. Jag är ingen stor samlare av prylar men den där har något speciellt.

Nuppineula:

(om du inte läst det så kan man få även 35 mm film att passa även om den är bygd för 60 mm)

Intressant, men det må ju bli sämre bilder... Och om man ändå håller på att fota med en sådan kamera med analog film så kanske det är "rätt" att köpa 60mm i någon fotoaffär.
Blir väl inte mängdfotande som med digitalt men mycket skönare ändå.

Nuppineula:

Det är den på bilden jag köpt (tror jag) bara kameran kostade 399, köpte den med en fin bok med bilder och tips och trix och sådant. [smile]

Underbart [party]


   
SvaraCitera

hmz. om du inte vill ha den kan du ju alltid ge den till mig eller någon annan random person som.. typ mig [blush][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Intressant, men det må ju bli sämre bilder... Och om man ändå håller på att fota med en sådan kamera med analog film så kanske det är "rätt" att köpa 60mm i någon fotoaffär.
Blir väl inte mängdfotande som med digitalt men mycket skönare ändå.

Tja. Jag skulle tro att det är lite av tjusningen i kameran att det går att använda 35 mm film i den också. Fast 6 mm är nog det jag ska köra med om det inte är allt för dyrt.

Nokiagirl:

Hoppas den funkar bra [bigsmile]

Jao! [party]

tjockboll:

hmz. om du inte vill ha den kan du ju alltid ge den till mig eller någon annan random person som.. typ mig [blush][mad]

Om jag inte använder den ställer jag den på en hylla för att symbolisera min vänskap med kameror. [blush][blush] (alternativt ger den till dig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som vet vad det kan kosta idag? [sad]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Nuppineula:

= ensamvargen?

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en, använder den inte så mycket, pga att det är dyrt med framkallning och att jag inte gillar att den är så dålig som den är, har kvar den i samlingen bara, ska försöka köpa loss en Mamiya 645 från skolan och fota mellanformat "på riktigt" istället, fått blodad tand, lånat hem den i ett par veckor.

Holga:

Image

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Titta vad jag hittade

Fel format, holgan tar 120-film, om man nu inte ska modifiera den och använda 35. Men jag antar att trådskaparen inte är så förståndshandikappad att han hade svårt att hitta priser på "vanlig" framkallning.

Skulle försöka skaffa utrustning för att framkalla svartvitt hemma om jag var du, jag ska göra det snart iaf. Så mycket billigare, de flesta städer har inget ställe som framkallar Mellanformatsfilm, utan måste skickas iväg och det kostar massa. Har man ingen scanner och ska ha kopiering med så kostar det ännu mer, det är inte värt det.


   
SvaraCitera

Nuppineula:

Om jag inte använder den ställer jag den på en hylla för att symbolisera min vänskap med kameror. [blush][blush] (alternativt ger den till dig)

hm. jag tycker det sista alternativet, det inom parantes, verkade mycket finare än det första! jag skulle dedikera alla mina bilder till dig.


   
SvaraCitera