Aviseringar
Rensa alla

Har beställt en kamera... till.


Ämnesstartare

Klorofyl:

Fel format, holgan tar 120-film, om man nu inte ska modifiera den och använda 35. Men jag antar att trådskaparen inte är så förståndshandikappad att han hade svårt att hitta priser på "vanlig" framkallning.

Precis. Men om jag inte tar fel så verkar det inte vara något större problem för dom flesta att den inte tar 35. (Länk till film på YT där en holga modifieras)

Klorofyl:

Skulle försöka skaffa utrustning för att framkalla svartvitt hemma om jag var du, jag ska göra det snart iaf. Så mycket billigare, de flesta städer har inget ställe som framkallar Mellanformatsfilm, utan måste skickas iväg och det kostar massa. Har man ingen scanner och ska ha kopiering med så kostar det ännu mer, det är inte värt det.

Dyrhet? Var får man tag på det (funkar kamerabutiken i närheten kanske eller är det beställning från nätet som gäller?)? Har funderat på att köpa sådana grejjer förr men mamma har varit anti. Ska inte vara några problem nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Dyrhet? Var får man tag på det (funkar kamerabutiken i närheten kanske eller är det beställning från nätet som gäller?)? Har funderat på att köpa sådana grejjer förr men mamma har varit anti. Ska inte vara några problem nu.

http://www.photax.se 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

http://www.photax.se <:)

Åhå! Tack! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Jag beställde idag en Holga helt på impuls.

Jag beställde idag en Helga helt på impuls.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Jag beställde idag en Helga helt på impuls.

Den hade pattar. Det har inte min!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Den hade pattar. Det har inte min!

Den håller rätt hög kvalitet i allmänhet. Tål en jävla massa stryk. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Den håller rätt hög kvalitet i allmänhet. Tål en jävla massa stryk. [smile]

Coolt! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Coolt! [smile]

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fått den nu... Har tagit tre bilder.. [smile] Vill ta en bild på fallande snö, men har ingen. [sad]


   
SvaraCitera

nice [y] har funderat på en Holga ett tag nu, men får nöja mig med min Diana F+ tills vidare. De är fina de med.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bratmobile:

nice [y] har funderat på en Holga ett tag nu, men får nöja mig med min Diana F+ tills vidare. De är fina de med.

PÅMINN MIG INTE OM KAMERAHELVETET.

Jag hade spanat in en auktion med en fin gammal äkta (inte nytillverkad *host fejk* och rebrandad och såld av lomography), med blixt och orginalmanual på tradera, sen glömde jag bort auktionen och när jag kollade igen var den slut och hade gått för en spottstyver, urgh! [cry]


   
SvaraCitera

Klorofyl:

kollade igen var den slut och hade gått för en spottstyver, urgh!

ouch! [sad]

jag har en nytillverkad då jag fann dem lättare att få tag på, och för att jag ville ha delux kittet [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bratmobile:

jag har en nytillverkad då jag fann dem lättare att få tag på, och för att jag ville ha delux kittet [y]

Man blir bara lurad, roligare att köpa gamla kameror billigt.

Ska köpa en fin konica pop nu hade jag tänkt mig.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min moster har en rolliflex hemma, vettefan hur dom fungerar men den är jävla cool. min pappas flickvän ska tydlgen ha en instamatic nånstans också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera